Jump to content

RKurczewski

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Toruń
  • Occupation
    Grafik 3d / Team manager
  1. Wiesz- tak bogiem a prawdą pewnie nawet te obecnie pływające repliki nie pokazują "właściwego" koloru- bo nie są cegiełkowane codziennie tak jak kiedyś. Spróbuję coś tam wymodzić... i to w sumie już, żadnych gwarancji że będzie dobrze . Dzięki za fajną rozmowę.
  2. Masz zupełną racje- u mnie w tej chwili na bank JEST za ciemno- poza dyskusją. Co do koloru drewna- tym że zależało to jeszcze od rodzaju drewna i wilgotności. Patrząc na fotki pływających replik (choćby te które wkleiłem na 2 stronie relacji) nie zawsze było aż tak jasno jak u kolegi, tym bardziej że pokłady (przynajmniej okrętów) były najczęściej wykonane z dębu, który pod wpływem wody robi się bardzo ciemny. Sosny używano w jednostkach które miały pływać krótko lub/i nie miały brać udziału w walce (tania, miękka, łatwo dostępna- szybki zysk przy małym nakładzie).
  3. Akryl. Oleju trochę się boję, znaczy- nie tyle oleju, co tego, jak będzie na nim trzymał klej. Z akrylem (przy wszystkich jego wadach) nie ma tego rodzaju problemu. Co do rozjaśniania- tak, trochę, ale chcę to zrobić dopiero, jak będą przyklejone wszystkie rzeczy które mają być na pokładzie, żeby był "wytarty" tam gdzie mógł być.
  4. Tylko miejscami. Położyłem na to klar i się "samo" wygładziło.
  5. Długość desek- rzecz o tyle skomplikowana, że o ile szerokość można "wydedukować" (tak naprawdę dla jednostek tego samego rozmiaru była bardzo podobna), o tyle było kilka systemów według których mijały się na długość. Jasne, mógłbym wybrać któryś "ot tak"- ale uznałem że jak nie wiem, to zostawię tak. Model wreszcie w pierwszym podkładzie (puszkowy podkład ArmyPainter Uniform Grey). Dolny pokład "podrewniony" (tak naprawdę nie będzie widoczny, co najwyżej przez gretting). Kleiłem na butapren, szczeliny dodatkowo zalewałem potem cyjanoakrylem który dodatkowo usztywnia karton. Mam nadzieję że będzie to jakoś trzymać. Wylazło parę miejsc do dodatkowego szlifu, ale generalnie nie jest źle.
  6. Dzięki za dobre słowa. To znajomi, ale robią to komercyjnie więc spokojnie możesz uderzać do nich, wiem że ceny mają niskie, a sami sa modelarzami. Tak, dałem projekt w Corelu 12 i dostałem to. Kratki grettingu (tu nie widać) są na wylot, także naprawdę "pajęczyna".
  7. Trochę to trwa, ale zrekonstruowanie tej rufy nie jest za proste. W tej chwili wygląda to tak: Dla porównania- inny okręt z epoki (rycina z XIX w., ale na podstawie XVIII wiecznego rysunku): W międzyczasie- pokład. Chłopaki ze Scale Model Warehouse ( http://www.smwarehouse.co.uk/ ) dali na laser. Dla porównania- karton i "oryginalny" plastik (plus grettingi)
  8. Śliczne. Dawałeś też jakieś washe na to złoto czy to czysty metal ?
  9. Luzik- to tylko takie "przy piwku". Ja przywykłem do angielskich terminów bo, mówiąc szczerze, na polskich forach rzadko bywam. Sterburta z naklejonymi odbojnicami. Znowu- do szlifowania.
  10. Zawsze do usług, gdybyś potrzebował Zaczynam naklejanie odbojnic. Najgorsze jest sprawdzanie ich poziomu przy każdej furcie działowej (i tak, to mój pierwszy raz)- mam wrażenie że wyglądają o niebo lepiej niż "fabryczne", a przynajmniej- że trzymają realistyczne proporcje. Po przyklejeniu i wyschnięciu chcę je troszkę zaoblić na krawędziach
  11. Zwykle drukuję na Shapeways, w ich najlepszych materiałach (piszę ogólnie bo to się zmienia- w tej chwili najlepszy jest https://www.shapeways.com/materials/frosted-detail-plastic?li=nav )- dokładność to 0,1 mm czyli nienajgorzej. Zerknij- robiłem kiedyś forecastle do Santissima Trinidad- kolumienki mają 0.2 mm grubości i wyszły (moim zdaniem) całkiem zgrabnie
  12. Używam Blendera (freeware i open source)- http://www.blender.org/ Słowo przestrogi- początki z nim są trudne. Potem już z górki, ale pierwszy tydzień- dwa to droga przez obłęd.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.