Jump to content

lesio-69

Members
  • Posts

    705
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

lesio-69 last won the day on August 3 2020

lesio-69 had the most liked content!

Reputation

254 Excellent

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    modelarstwo, marynistyka, II wojna światowa,

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No patrz, znów się człowiek czegoś nauczy. Jakiej myjki używasz?
  2. N Nie wiedziałem, że tym można kleić blaszki. Bo tak naprawdę to jest primer na blaszki, aby lepiej trzymała się farba.
  3. Drewno w tym modelu to najprostszy element do pomalowania. Zajęło mi to godzinę. A taki silnik już 2 razy zmywałem.
  4. Coś się pomalowało i złożone na sucho.
  5. Jak ja nie lubię przecierać szlaków. A później jeszcze wychodzi że będą 2 w wersji AV-3. ( nie moje) Liczę na pełną pomoc.
  6. Do konkursu stanęły 2 modele, które mi się bardzo spodobały: W rodzinnym głosowaniu wygrał Langley. Trumpek dodał do modelu jakieś blachy, ale dokupiłem jeszcze dedykowany do tego modelu zestaw Trumpetera z blachami i drewnianym pokładem. Tak wyglądają blachy zestawowe i dodatkowe: A tu w pełnej okazałości: Olbrzymie wrażenie robią elementy kratownic pod pokładem lotniczym drewniany pokład Malowanie Trumpek postarał się odwzorować układ blach na poszyciu Aczkolwiek nie do końca, bo poszycie denne już sobie darowali Nie wiem, czy będę coś z tym robił (oprócz usunięcia tej śmiesznej linii przy stępce przechyłowej) bo model będzie osadzony nisko wiec dna nie będzie widać.
  7. Szykuje się coś fajnego.
  8. Te czerwone akcenty dodają mu uroku. Ładny model i ładne zdjęcia.
  9. Dla mnie dość dziwna kolejność wykonywania modelu. Kadłub jeszcze nie sklejony a Ty bierzesz się za wykonywanie ław wantowych. Pierwszy raz widzę taką kolejność. Element, który wykonałeś to nie talrep . Tarlep to układ dwóch jufersów połączonych przewiązem. To co wykonałeś, czyli ława wantowa wraz z dolnym jufersem jest źle wykonane: 1. obejmy jufersów powinny być tej samej wielkości, czyli ta część obejmy pod ławą wantową powinna być wszędzie tej samej wielkości. 2. odciągi jufersów powinny być skierowane w jedną stronę ( w stronę rufy) . Stanowią przedłużenie wanty (chodzi o rozkład sił od napięcia wanty). U Ciebie są skierowane w różne strony. 3. Odciągi muszą omijać ambrazury ( otwory strzelnicze dla dział). U Ciebie część przechodzi przez ambrazurę. 4. Sama konstrukcja odciągu też jest nieprawidłowa. Powinna składać się z "długiego" uszka i dwóch krótszych. Mocowanie na 2 gwoździe a nie na jeden. Rysunek nr 4 dla francuskich okrętów z 18 wieku. 5. Te mniejsze jufersy to zamocowanie padunów lub baksztagów. Ich odciągi są zazwyczaj krótsze niż odciągi jufersów wchodzących w skład talrepów. Widać to na w/w rysunku. Taka jest niestety prawda historyczna. To Twój model i będziesz wykonywał go tak jak chcesz, albo na ile Ci starczy umiejętności. Malowanie też trochę do poprawki. Widać niedomalowania i podcieki pod taśmę.
  10. Bardzo fajny. Te czerwone pasy dodają mu uroku.
  11. Priorytety czasami się zmieniają.
  12. I wywiązała się dyskusja w temacie "szprychowym" Tak to wygląda: ORYGINAŁ ICM 1. szprycha w przekroju okrągła 1. Szprycha w przekroju płaska 2. Szprychy powinny wychodzić poza obręcz 2. Szprychy wychodzą poza obręcz 3. szprycha od piasty do obręczy powinna być prosta 3. szprycha od piasty do obręczy jest wyoblona, wygięta w banan ICM wykonał po prosty szprychy a właściwie to komplet szprych jako element fototrawiony, a więc płaski. Przy sposobie wykonania koła, który wymyślił ICM szprychy są wyginane, w ten sposób aby wyszły poza obręcz. Ponieważ szprycha jest płaska, to niestety ale również wygina się trochę w "banan". Czy można to wszystko zrobić tak aby przypominało oryginał ? Pewnie, że można. Jest tylko jedno ale. Cywile to nie mój krąg zainteresowań i tu nie będę kombinował . Tak jak wcześniej pisałem jest to jednorazowa odskocznia od żaglowców i model jest robiony prosto z pudła. (prawie, bo dodam parę kabelków od siebie). A wracając do postępów. Położony podkład
  13. Dzisiaj walka z kołami. Można powiedzieć, że koła to głównie elementy fototrawione. Producent wpadł na świetny pomysł i do zrobienia kół przygotował specjalny przyrząd. Po lewej jest opona (okrąg wewnętrzny ) z miejscem na główki szprych. Większy okrąg z kołkami ustalającymi położenie jest pomocniczy . Wkładamy go do koła po prawej, tak aby cztery kołki trafiły w otwory Wycięte szprychy wkładamy do środka, przyciskamy specjalnym "dociskiem", wkładamy główki szprych w przeznaczone otwory i przyklejamy I mamy gotowe połowę koła Każdy łańcuch składa się z 3 części sklejonych razem na płask. I sklejone wszystkie koła i łańcuchy Szprych są ładnie wyoblone Przymiarka do modelu. Przy kołach te zewnętrzne obręcze pomocnicze nie są jeszcze obcięte.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.