Jump to content

lesio-69

Members
  • Content Count

    611
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

lesio-69 last won the day on August 3

lesio-69 had the most liked content!

Community Reputation

145 Excellent

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    modelarstwo, marynistyka, II wojna światowa,

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. z przecieków wiem, że na 9-tym się nie skończy. Więc pytanie, gdzie się zmieści .....-ty.?
  2. Kolega pogrzebie dokładnie w tym temacie (tak na sam koniec)
  3. Może to coś pomoże. https://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/m-l-mil/mi-2us/
  4. 5. Malowanie Okręty 16 i 17 wieku były najbardziej kolorowymi zjawiskami w dziejach budownictwa okrętowego. Kadłub poniżej linii wodnej pokrywany był smołą drzewną, w rezultacie czego kadłub przybierał ciemno brązową wręcz prawie czarną barwę. Czasami do smoły drzewnej w celu ochrony przed pasożytami wodnymi dodawano siarkę. W takim wypadku kolor kadłuba przybierał barwę szaro-żółtą. Do malowania poszycia poniżej linii wodnej stosowano również wapno. Nad linią wodą burty były pokrywane roztworem rzadkiej smoły, wosku i terpentyny i w związku z tym drzewo, a szczególnie dąb przybierał ciepł
  5. Cieszę się , że ktoś to czyta oraz, ze się podoba. A będzie coraz ciekawiej.
  6. Zgadzam się całkowicie z tą opinią. Nie wiedziałem, że 21 mogła przenosić tyle bomb. Normalnie mały bombowiec.
  7. 4. Gwoździowanie Poszycie w jakiś sposób trzeba przymocować do wręg. W tym celu stosowano żelazne gwoździe, drewniane kołki, śruby. Kołki drewniane miały średnicę 1,5-2 cala. Średnica główek gwoździ żelaznych dla poszycia kadłuba wynosiła około 5/8 cala, a średnica główek śrub do 2,5 cala, wysokość główki jest równa w przybliżeniu 5/8 średnicy śruby. Występujące ze śrubami podkładki ,miały średnicę 1,25 średnicy główki.
  8. 3. Poszycie Poszycie zewnętrzne i wewnętrzne jest mocowane do wręg. Poszycie wewnętrzne i zewnętrzne występuje tylko na jednostkach większych, na szalupach i jednostkach mniejszych występuje tylko poszycie zewnętrzne. Wyróżniamy 3 rodzaje poszycia: a) Karawelowe ( stykowe) Deski stykają się ze sobą krawędziami tworząc gładką powierzchnię. To poszycie jest tańsze niż poszycie karawelowe i zdecydowanie ładniejsze, ale mniej wytrzymałe. a) Klinkierowe (zakładkowe) Poszycie klinkierowe jest najstarszym rodzajem poszycia drewnianego kadłuba. Stoso
  9. W sobotę na żywo obejrzałem sobie ostatnie 4 modele zamieszczone w galeriach: Phantom, F 100D, 2-ie F104. F100 robi największe wrażenie. Za zgodą autora zamieszczę parę zdjęć. Kto spostrzegawczy, to zobaczy jeszcze jakie modele być może wkrótce zagoszczą w galerii. Zdjęcia robione telefonem, więc mi tu nie marudzić, tylko cieszyć oczy i zazdrościć , że ja widziałem je na żywo.
  10. Wyszedł extra. Szczególnie dół.
  11. Tym razem specjalnie na moje życzenie. Dzisiaj mam wczesny wyjazd i kawę piję wcześnie. ?
  12. Poranna kawa zrobiona, to sobie teraz pooglądam. Nawet bez uzbrojenia wygląda bardzo ładnie.
  13. 2. Przekrój poprzeczny Kadłub żaglowca składa się z elementów konstrukcyjnych wzdłużnych i poprzecznych. Podstawowymi wzdłużnymi elementami konstrukcyjnymi jest stępka i nadstępka, których przedłużeniem z przodu okrętu jest dziobnica a z tyłu tylnica. Podstawowymi poprzecznymi elementami konstrukcyjnymi są denniki, które mocowane są od góry do stępki. Do denników mocowane są wręgi, które w ten sposób są prostopadłe do stępki. W układzie poprzecznym wręgi są połączone z pokładnikami za pomocą trójkątnych węzłówek w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Pokładniki w kierunku poprzecznym łączą burt
  14. Cóż by tu rzec? No po prostu cudo!!!!. Wg. mnie najlepszy jaki do tej pory wykonałeś. Specjalnie przejrzałem portfolio, żeby obejrzeć jeszcze raz wszystkie modele. I upewniłem się, że JEST NAJLEPSZY. Zasłużona fotka Tygodnia.
  15. Kwestia ustawienia mebli w poziomie. Tu masz fajny przekrój. Co prawda to karawela a nie galeon, ale zasada pozostaje ta sama.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.