Jump to content

lesio-69

Members
  • Content Count

    559
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

lesio-69 last won the day on March 21

lesio-69 had the most liked content!

Community Reputation

73 Excellent

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    modelarstwo, marynistyka, II wojna światowa,

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakiego se kolega avatarka strzelił !
  2. Patrzcie tylko na fragmenty pomiędzy odbojnicami. W tej chwili wiele fragmentów wzoru wychodzi na odbojnice lub w miejsca gdzie będą wklejone ławy talrepowe i wygląda jakby wzór się łamał. Wszystkie odbojnice będą jeszcze malowane.
  3. "Sierżanty" pomalowane. Na razie wygląda to cukierkowo, ale później dojdą jakieś washe i przestanie to tak bić po oczach. Na białych pasach będą zielone i niebieskie trójkąty. Aby wyróżnić furty działowe na "sierżantach" pomaluję zawiasy na czarno i w obrzeża zapuszczę czarną farbę.
  4. Oczywiście, że tak. Jeszcze nie wiem jak. Czy najpierw jakiś filtr, potem wasch i jaki kolor ? Chciałbym też wykonać na tych kolorkach trochę "zadziorów", bo przecież drewno się nie obija. Liczę na Twoją pomoc w tej sprawie.
  5. Tu masz więcej informacji, nie ma zdjęcia samej dyszy, ale po wyglądzie aerografu, aircapów wygląda jak podróbka H&S evolution z końcówką Quick Fix. https://www.adlernarzedzia.pl/oferta/pneumatyka/aerografy-akcesoria/aerografy-dwufunkcyjne/aerograf-dwufunkcyjny-adler-airforce9001 https://www.fine-art.com.pl/quick-fix-chrome-for-fixing-the-needle-position-with-memory-function-for-evolution-focus.html
  6. Gęściej się nie dało ?
  7. Czas zabrać się za maskowanie "sierżantów" na burcie. Najpierw przymiarki i rozrysowywanie na papierze milimetrowym układu, a potem żmudne wyklejanie. Już jak się opanuje technikę wyklejania to idzie całkiem szybko.Jeszcze ze dwa wieczory i wykleję drugą burtę. Pomalowałem również pas pomiędzy linią wodą a wodnicą.
  8. Jakby ktoś chciał zabłysnąć w towarzystwie " A wiecie za ile kupiłem wężyk do aerografu !!!!"
  9. lesio-69

    Zakupy... Cz.4

    A ja sobie zakupiłem owijarkę do lin od naszego forumowego kolegi Romanova Recenzję można przeczytać tu: https://modelwork.pl/topic/38917-owijarka-do-lin-recenzja-owijarki-romanova/?tab=comments#comment-761170
  10. Wykonując modele żaglowców w końcu dochodzimy do olinowania. Jednym z aspektów olinowania jest wykonanie tzw. servingu, czyli owinięcia liny ciasną linką zwój przy zwoju poprzecznie do liny owijanej. Mamy z tym do czynienia w wielu miejscach. Najlepszym przykładem tego są pierwsze wanty (licząc od dziobu), które w ten sposób zabezpieczano przed przecieraniem od uderzeń żagli. Często też w ten sposób wykonywano stropy bloków. Można oczywiście wykonywać serving ręcznie, ale można też za pomocą odpowiedniego urządzenia tzw. owijarki do lin. (Zdjęcie Romana, myślę, że się nie obrazi, że je zamieszczam) Ja taka owijarkę zamówiłem u kolegi Romanova z naszego forum. Romanov wykonuje też bardzo dobre zaginarki stolikowe. Ale wracając do owijarki. Owijarka wykonana całkowicie ze stopów aluminium. Przełożenie na pasku zębatym oraz kołach zębatych powoduje że jest bardzo cicha w pracy i bardzo trwała. Osie są podparte na łożyskach kulkowych. Długość owijania 400 mm.Owijarka wykonana dla mnie jest modyfikacją owijarki, którą Roman wykonywał do tej pory. Modyfikacje opisze później. Pierwsze wrażenie jak zmontowałem owijarkę : CUDO. To nie jest plastik, z którego budowane są inne owijarki. Wszystko spasowane doskonale. Poszczególne elementy wykonane z ogromną dbałością o szczegóły. Modyfikacje jakie wykonał specjalnie dla mnie Roman to: 1. Możliwość zmniejszania rozstawu, tak aby można było wykonywać stropy bloków 2. dodatkowy osprzęt w postaci końcówek z krokodylkami i haczykami
  11. Z krzyżówki kolorów żółto/czerwony został wybrany schemat H329/H3. Dzisiaj zabrałem się za wyznaczenie linii wodnej. Najpierw chciałem być sprytny i polówki kadłuba przykleiłem sobie do monitora, bo nie chciało mi się ich składać, ale nie za bardzo zdało to egzamin. Trzeba było złożyć kadłub, zamocować w podstawce montażowej i dopiero wyznaczyć linię wodną.
  12. Padło na H329/H3. Do koloru białego ( całe szczęście tylko jeden odcień H11) jeszcze będą krzyżówki z zielonym i niebieskim
  13. Czas wybrać kolory na pas burtowy. Ma być żółty i czerwony jak w galeonie San Mateo. Zrobiłem sobie taką krzyżówkę kolorów i coś tam wybiorę.
  14. "C" - jak cudo (kolejne ) Poźniej przeliczę. I jak coś nie zostanie z tego wykorzystane to
  15. Tak jak pisałem wcześniej całe drewno na burtach zostało pomalowane. To co widać jako żółte będzie malowane na kolory mniej więcej zgodnie z tym schematem
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.