Jump to content

FLECZER

Members
  • Posts

    531
  • Joined

  • Last visited

Reputation

259 Excellent

1 Follower

Personal Information

  • Location
    ZOPPOT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakie toto paskudnie brzydkie. Emblemat na masce jest więc marka już ustalona.
  2. Jeszcze trochę wygładzania. Bryła jest już ogarnięta. Kabina obniżona o 1,5mm i maska węższa o 2mm.
  3. Model jest mieszanką 3 pojazdów. Nazwa na pudełku z Morrisa, sporo elementów charakterystycznych dla Forda i trochę z Chevroleta. Mając taką dobra dokumentację zdjęciową i model IBG jako wzorzec pod ręką idę w kierunku Chevroleta. Muszę wymienić oba mosty. Kabina została rozcięta i obnizona. Przymierzam maskę. Nowe proporcje bryły powodują że model zaczyna przypominać właściwy pojazd.
  4. No właśnie... Już wczoraj skalpel poszedł w ruch. Typowe italeri. Błąd mają nawet w nazwie pojazdu na pudełku tego zestawu
  5. Muszę się pozbyć widocznego składziku. Dlatego trzeba przyspieszyć sklejanie . Chevy kupiony dla kalkomanii żeby nie trafić na to składowisko już stoi na kołach. Będę go jeszcze przyozdabiać blaszkami Parta. Malowanie polskie. Przy okazji czas zabrać się za ciągnik Forda od Italeri. I tu konsternacja. Oba pojazdy mają bardzo podobne ryjki ale Italeri jest dużo szerszy. Oglądam fotki z epoki i coraz bardziej jestem przekonany że Italeri dało ciała w tej kwestii. Dodatkowo model wydaje się za wysoki. Nie mam wiarygodnych rysunków pojazdu a jak się już okazało przy crusaderze plany też nie są pewnym źródłem. Jest na pokładzie ktoś kto potwierdzi moje przypuszczenia? Zwężać maskę?
  6. Udało się coś tu poprawić?
  7. Zgodnie z planem. Gotowy do malowania. Bardzo przyjemny model. Ostatnie poprawki to przesunięcie anteny. Dodałem koszyk pod drugą antenę i plandekę na tył. Wieża odrobinkę podniesiona. Mam pytanie odnośnie długości anten. Ktoś podrzuci info na temat właściwej długości? Fotka z konkurencją
  8. To co robisz z malowaniem tej skody to jest coś niewiarygodnego . Gratuluję umiejętności!!!
  9. Dzięki. Nawet nie wiesz jak bardzo mi pomogłeś Filmik zwrócił mi uwagę na jeszcze kilka detali.
  10. Zostały do zrobienia anteny i tobołek na tył wieży. Udało się dorobić szekle. Dwie oryginalne poszły do tyłu. Oczywiście dodatkowe opancerzenie też się pojawiło. Dorobione delikatne spawy na wieży oraz poprawione uchwyty. Poprawiona skrzynka na błotniku Poprawione błotniki Zamaskowane miejsca mocowania zbiornika paliwa. Osłony reflektorów zrobiłem z drutu żeby nie były całkiem płaskie i przez to cała zestawowa blaszka jest nietknięta. Wieczorem będę działać dalej. Jutro model trafia do kolejki w malarni
  11. Pamiętaj że każdy z nas ogląda te fotki na innym urządzeniu, często inaczej ustawionym a co za tym idzie każdy może mieć przekłamanie koloru. Ja osobiście bym ,,odżółcił" żółty kolor. Bardziej w beżowy. I tyle. Ale to tylko moje subiektywne zdanie.
  12. Crusader AA. To był model który po prostu musiałem mieć. IBG zrobiło niesamowicie wyglądający model. Spójrzcie na detale. Zawiasy, zapinki skrzynek, gąsienice i to plastik 1/72!!? Rewelacja!!! Niezbędne są jednak lufy. Ciężko wyciąć zestawowe. Niemożliwe wydaje się wykonanie ich metoda wtryskową. Tu pojawia się niesamowity Master. Nie mogę się doczekać składania tego elementu. Chcecie spokojnie kleić modele? Klejcie, malujcie. Unikajcie zdjęć, literatury itp. Najgorsze jak się znajdzie zdjęcie pojazdu jaki chce się zbudować zgodnie z zaproponowanymi przez producenta kalkomaniami... Sam model jest świetny. Wszystko elegancko spasowane. Na wieży drobne problemy z jamami skurczowymi zamaskowane odrobiną szpachli. W związku z tym że chcę wykorzystać załączone kalki polskiego pojazdu czeka mnie dorabianie szekli i usunięcie tylnego zbiornika(większość zdjęć naszych wozów tego zbiornika nie ma). Nie wiem dlaczego IBG tak skąpo obdarowała modelarzy tylko dwiema szelkami skoro pustych miejsc do ich zamocowania jest sześć. Trzeba też dodać dodatkowe opancerzenie przedniej ścianki wanny kadłuba. To niby niewielki pasek plastiku do doklejenia ale trzeba odtworzyć część nitowania. Uzupełnić wypadałoby jedna ściankę skrzynki na błotniki i delikatnie zmienić jej kształt. Ten element posiada w modelu podpórkę ułatwiającą jej umieszczenie na błotniki ale w rzeczywistości tego nie było. Z rozpędu przykleiłem i musiałem odklejać do poprawek. Podrasować trzeba błotniki. Porównując ze zdjęciami wieża wydaje się za niska. Na dodatek nieco haczy podczas obracania. Do poprawki. Do zweryfikowania została mi jeszcze płyta nadsilnikowa. Zastanawiam się czy na pewno te klapki otwierały się w przeciwnych kierunkach. Na posiadanych rysunkach widzę że tak być nie powinno. Oczywiście będzie trzeba dodać trochę tobołków. A mogłem zostawić książkę na półce i miałbym już teraz model gotowy do malowania. Miał to być model na jeden wieczór. Pamiętajmy że nie ma modeli idealnych. Mimo całej listy uwag mam wrażenie że jest to jeden z najlepszych modeli jakie miałem w rękach.
  13. To jest starter kit. Airfix dodaje farbki, pędzelek itp ale pakuje tylko jeden rodzaj uproszczonego zawieszenia. Można się niestety nabrać kupując taki zestaw.
  14. Beaverette AA... to chyba będzie mój najbardziej "doinwestowany" model budowany od podstaw. Ostatnie zakupy zrobione tylko pod ten modelik. Model IBG będzie dawcą kalkomanii. Oznaczeń RAFu nie byłbym w stanie samemu namalować. Są zbyt małe na domowe wycinanie masek. Akurat była promocja w moim najbliższym sklepie modelarskim na tenże pojazd więc projekt kalkomanii + przesyłka wyszłaby drożej. Tak oto mam i kalkomanie i kolejny pojazd w kolekcji Model zvezdy ma być dawcą kółek. Pozostałe elementy armaty będą użyte do innego projektu. Koła przymierzyłem i zaczynam się zastanawiać. Wydawały się na inboxie idealne ale wygląda na to że są ciut za duże. Zastanawiam się czy nie przerobić kół z jeepa academy (mam akurat 8-10 sztuk). Modyfikacje objęłyby oczywiście felgę. Tu wszystkie Beaverette. Koła w zielonych są zamontowane na bluetac.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.