vlaad Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Hi Pierwszy raz tutaj, pierwszy model i szczerze mówiąc robię go dla treningu by następne, na których mi nieco bardziej zależy, zepsuć już tylko troszkę. A zatem wszelki uwagi krytyczne mile widzialne, zwłaszcza te poparte instruktarzem, jak w przyszłości uniknąć danego błędu ;) Zatem pudełko i zawartość: Początek walki z kratkami na wlotach powietrza... I przód bez nich - zostały jeszcze dwa po bokach Zabawa z czyszczeniem felg popsuła chrom - cieszę się, że i tak mi się nie podobał... Nowy wygląd - jeszcze bez lakieru. Zastanawiam się nad półmatem (sorry, ale połysk na felgach jakoś do mnie nie przemawia ;). Podwozie bez washa - jak się pojawi to przyciemni nieco srebrny i nie będzie tak strasznie rzucało się w oczy porysowanie. I na deser amorki firmowe. Na dziś to tyle, cd kiedy tylko znów znajdę nieco czasu. Pozdrawiam Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Felgi malowane "z pędzla" słabo wyglądają, bo widać nierówności jakie zostały. Połysk/mat/półmat na felgach to kwestia indywidualna i zależy od ogólnej kompozycji modelu i upodobań "właściciela" więc nie musisz się tłumaczyć Pamiętaj, żeby usunąć łączenia form z kasty... na przednim zderzaku je widać bardzo dobrze Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alvaro92 Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Taak, jak na razie też bym się przyczepił do tych felg, tzn do efektu jaki pozostał po malowaniu pędzlem. Chyba żeby ściernym 2000/2500 przejechać i delikatnie jedna warstwę koloru dać Łączenia form zeszlifować jak kolega Mors zauważył Siatki ładnie zeszlifowane, amorki też ok Powodzenia w dalszych pracach Wesołych Świąt pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted December 26, 2009 Author Share Posted December 26, 2009 Wasze uwagi odnosnie felg potwierdziły niestety moje obawy ;), ponieważ jednak pomysł z papierem ściernym i lekką szlifierką wydał mi się nieprzerastającym moich umiejętności postanowiłem spróbować nieco poprawić wygląd kółek. Użyłem 1200 (drobniejszego nie mam a sklepy zamknięte) Efekt pewnie gorszy, od dobrego pryśnięcia, ale lepszy, i to sporo, od tego co było, a i nie tak odległy od pełnej akceptacji (jak dla mnie ofc). W każdym razie tak się prezentuje cała czwórka: A teraz pytanie: Mam problem z liniami podziału. Gdzieś na tym forum wyczytałem o użyciu igły do ich poprawienia. Pomysła sprawdza się nawet nie najgorzej do prostych linii (np maska/błotniki) ale znacznie trudniej mi zrobić coś z wlewem paliwa. Krótkie linie, zaokrąglone rogi i do tego wyprofilowana karoseria (nadkola). Czy jest jakiś inny sposób na zrobienie tych linii łatwiej i przyjemniej?? Tak to wygląda (zdjęcie robocze: linie wymagają oczyszczenia ale zakładam że szczoteczka do zębów z tym sobie poradzi). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Felgi już wyglądają dużo lepiej Linie podziału to niestety dłubanina. Igłę lekarską najlepiej usunąć z plastiku, który się zakłada na strzykawkę i osadzić ją sobie w uchwycie z Exela w celu pewniejszego trzymania. Zaokrąglenia i okrągłe linie niestety raczej będziesz też musiał przeryć ręcznie... W razie wyjechania dobrze i szybko się szpachluje ryski klejem CA Ja osobiście ryję linie podziału tylko jak są ekstremalnie płytkie, albo za szerokie. Bardzo często wystarczy je zapuścić farbą po malowaniu kasty. Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 Kilka dnia po godzince czy dwie dziennie i mogę pozwolić sobie na mały upgrade: Po pierwsze kupiłem sobie elementy fototrawione - niestety do Tamci więc nie wszystko pasuje, ale kratki wlotów uda się wykorzystać, a o to głównie chodziło. W zestawie była też końcówka wydechu, ale wymagała uzyskania odpowiednio szerokiej podstawy aby ją dokleić. Na zdjęciu wymyślny ;) sposób jej uzyskania... Mógłbym też użyć ładnej siatki chłodnicy (chyba;) ) ale w zestawie Fujimi nie miałbym nawet do czego tego przykleić. Pokusiłem się zatem o zrobienie ramki. W końcu i tak chodzi o napis, który się na tym pryśnie... Surowe elementy wyglądają tak (malowanie tłumika do poprawy, bo jakoś malowanie tym srebrnym mi generalnie nie idzie). Zająłem się również nieco wnętrzem. Najpierw podkład na kabinę... ...i podkład na oparcia foteli Następnie maskowanie elementów mających pozostać czarnymi: W tym miejscu nastąpiła seria poprawek i poprawek do poprawek, bo pojawiły się pewne problemy z nie do końca poprawnym maskowaniem lub problemami, by dotrzeć za jednym podejściem w niektóre miejsca. W każdym razie finałowo kabinka wyglada tak: a oparcia foteli tak: Obecnie pracuję nad deską rozdzielczą i jak skończę to się pochwalę tym co wyjdzie. W międzyczasie strugam powoli karoserię i w związku z tym mam pytanie: Lusterka przykleja się przed malowaniem czy po? Pozdrawiam Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diesel fan Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Ja przyklejam po malowaniu, tylko zeskrobuję farbę z miejsc łączenia się lusterek z karoserią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 Ryzykowne ;) znając mnie to odejdzie z połowy samochodu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koksik750 Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Wszystko fajnie, ale fioletowe kratki głośników na tylnej półce??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 zastanawiałem się nad zielonym fosforyzującym ;) ale nie trzymałoby za grosz tonacji reszty... a poważnie to wiem, że nieco kontrowersyjne ale aż tak strasznie to chyba nie razi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Lusterka jest najlepiej wklejać na kawałku drucika. Zaszpachlować otwory montażowe, wywiercić otworki 0,6mm. PO malowaniu i PO polerowaniu wkleić lusterka na druciku 0,5mm. Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 Kolejny up: Na wstępie zawalczyłem z lokalizacją przedniej rejestracji. Nie wszędzie trzeba taką blachę wozić, a w tym przypadku zasłania ona taki śliczny ;) wlot powietrza. Zdecydowałem się więc ją usunąć, a miejsce po niej zamaskować: Dokleiłem też kilka części do zawieszenia i poza tylnymi kołami oraz listwą pod przednim spojlerem jest jakby gotowe. Pomyślę jeszcze o psiknięciu go matem ale to na koniec zabawy. Również do końca doprowadziłem kokpit. Ma już deskę rozdzielczą z kalkami itp. Z dwóch rzeczy nie jestem do końca zadowolony ale nie będę zdradzał, z czego - może nie zauważycie ;) Zacząłem też poważniej bawić się z karoserią. Najpierw poszedł podkład z czarnego matu. Potem poprawiłem jeszcze szpachlowanie wypełnienia przedniej blachy i podszlifowałem kilka detali, które po macie stały się lepiej widoczne. Finalnie zaś pytanie - tym razem mniej techniczne, a bardziej stylistyczne ;) Malowanie ma być nieco podobne do tego. Różnicą będzie zestaw kolorów bazowych (Liche Purple ;) + Black zamiast White + Black) oraz to, że czarny ma się ciągnąć od maski, przez dach po klapę bagażnika (a tu na dachu to go chyba nie ma). No i tu mam zagwozdkę - gdzie go skończyć. Czy pociągnąć całą klapę bagażnika łącznie z pionową częścią na której jest trzecie światło stopu? Czy może granicą między kolorami niech będzie krawędź przejścia płaszczyzny poziomej (czarna) i pionowej (purpura)?? Wdzięczny za sugestie Pozdrawiam Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Wg mnie są trzy opcje. 1. Pociągnąć granicę tak, żeby w zakresie purpury był cały tył. Wtedy kończysz czarnym na dachu i tylnych słupkach. 2. Ciągniesz czarny od przodu: Maska, dach, klapa bagażnika i schodzisz po tylnym zderzaku zgodnie z linią jaką tworzy przedłużenie ostatniej linii bagażnika między światłami. 3. Maska, dach i klapa z bagażnika czarne. Reszta fioletka. Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyrael Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Pociągnij maskę,dach i cala tylna klapę na czarno i będzie elegancko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Hi Pytanie techniczne: Musiałem nieco podszlifować jedno miejsce papierkiem 2000 na mokro i po tej zabawie pozostały mi jaśniejsze smugi na modelu. Delikatne zmycie nie przyniosło specjalnych rezultatów. Czy to można jedynie zamalować czy też należy nieco bardzej zdecydowanie zmyć?? Obecnie wygląda tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Mi to wygląda na za słabo umyte po szlifowaniu. To jest normalne, że farba zmienia kolor po przeszlifowaniu. Musisz porządnie to umyć wodą bieżącą z kranu, bo jak przecierasz szmatką/ręką zwilżoną tylko to jedyne co uzyskujesz to rozmazanie pyłu po karoserii. Rozumiem, że po zakończeniu malowania i kalkach planujesz położyć jeszcze bezbarwny Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Bezbarwny połysk i polerowanie. Co prawda urzekł mnie czarny mat w międzyczasie (podkład). Zawsze wiedziałem, że to fajny kolor na samochód ale niestety fabrycznie to takich nie kładą (a szkoda). No ale tu były inne założenia i tak już pozostanie. Ok, idę go moczyć ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Nie moczyć, tylko dobrze spłukać bieżącą wodą. Dobrze jest też mieć szczoteczkę do zębów (zużytą - będzie miała miększe włoski) i nią delikatnie poszorować - wygonisz też to co się bardziej trzyma. Jeżeli nadal będzie bardzo dziwnie wyglądać, to delikatnie psiknąć w tym miejscu bezbarwnym i zobaczyć czy się wyrówna. Albo poprawić delikatnie (mgłę nałożyć) kolorem. Jeżeli już jesteś po bezbarwnym i polerce to powtórz procedurę polerowana na tym boku. Te same papiery i pasty i powinno się wyrównać. Jak widzisz opcji jest wiele i wszystko "zależy". Pozdrawiam Mors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 Oczywiście chodziło o spłukanie, wsparte delikatną gąbką ;). Pomogło niemal idealnie - resztki smug pokryła kolejna warstwą koloru. Generalnie jeszcze jedna przede mną więc powinno się ładnie wyrównać. Kolejne będzie położenie czarnego na maskę, bagażnik i dach (ze dwie warstwy na czarny podkład myślę powinny starczyć) Finalnie lakier itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekimprezawrx Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 A gdzie mozna kupic taki model na terenie Warszawy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlaad Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Mi się udało tu: http://www.wcm.com.pl/index.php?action=powsinska ale widziałem również na allegro i było tam niby nieco taniej (czasami różnica była wyższa niż koszty przesyłki więc się mogło opłacać). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuen Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 A gdzie mozna kupic taki model na terenie Warszawy ? Np. w Modelcentrum są różne wersje różnych firm: http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=11582 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=12478 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=10545 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=10567 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=13479 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=13587 http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=15170 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekimprezawrx Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 dzieki za linki byłem ostatnio w wcm i mieli slaby wybór ale dowiedziałem sie ze maja byc nowe modele bo pojechali gdzies na giełde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.