Skocz do zawartości

Panzer III u Sowietów.


Paweł_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

temat analizuję na razie niezbyt długo,

robię mały "research" na temat przechwyconych przez Sowietów Panzerów III. Znalazłem zdjęcie trójki ausf. J.

panzer_III_ausf_J_42_soviet.jpg z tej strony: http://www.historyofwar.org/Pictures/pictures_panzer_III_ausf_J_42_soviet.html .

Moje pytanie czy wiadomo coś o przechwyceniu ausf L ?

Czy Sowieci "maziali" przechwycony sprzęt na barwy im bliższe? (ze zdjęcia wynikałoby, że chyba nie, bo posiada dalej niemieckie krzyże)

I co na nich "dopisywali" bo widzę coś cyrylicą, ale nie znam się za bardzo na tym niestety.

Pytam gdyż mam Revella ausf L na stanie i szukam info...

Z tego co wyszukałem to może nie byłoby takiej tragedii próbować podłubać L na J, inna armata, grubszy pancerz na wieży, dołożona płyta na czole wieżyczki, coś jeszcze o czym nie wiem?

 

PS Jeśli to temat do placu zabaw, to proszę o łagodny wymiar kary i delikatne przewieszenie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo na temat zdobyczny pojazdów w RKKA jest w jednym zeszycie Militari - nie wspomnę numeru, tytuł w każdym razie "Pojazdy zdobyczne w armii sowieckiej 1941-1945"

na pewno było coś o Panzer III. Trochę później będę mógł przejrzeć ta książkę i poszukać czegoś ciekawego jeśli Cię interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ze zdjęcia wynikałoby, że chyba nie, bo posiada dalej niemieckie krzyże)

I co na nich "dopisywali" bo widzę coś cyrylicą, ale nie znam się za bardzo na tym niestety.

 

Witam. Widzialem zdjecia III sowietow na czolgach tych miedzy krzyzem znajdowal sie napis "Смерть Гитлеру" co oznacza "śmierć Hitlerowi", lub inne napisy tak jak ponizej

 

marderiii02.jpg

 

czy "mściciel" tak jak ponizej (jak widac krzyze pozostaly)

 

stugiii01c.jpg