Skocz do zawartości

Porsche 910 Nürburgring 1967 winner - Tamiya 1/12


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

porsche9106616.jpg

 

Co do tych żółtych nie jestem pewien, ale wydaje mi się że są śruby więc nie pisze co to. Mocowanie rozrusznika ??, a łączenie skrzyni biegów z silnikiem raczej są śruby. Co do niewiedzących jak rozróżnić śrubke od nakrętki linki

Nakrętka http://www.adler.net.pl/admin/library/xinha/plugins/ImageManager/demo_images/normalia/nakretka.jpg

 

Śrubka http://www.osprzetzeglarski.eu/images/katalog/azmkqa_sruba_603.jpg

 

Jeżeli się myle proszę mnie poprawić i przepraszam jeżeli w błąd wprowadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Odpowiem tak

 

0104.jpg

 

906151-0623-05.jpg

 

oraz

 

25959629Boxer28LiterTwinPMarelli008.jpg

 

na tym zdjęciu silnik jest rozłączany ze skrzynią biegów i widać ładne długie szpilki, na które jak się domyślam nakręcane są śruby.

W sumie to cieszę się, że dokładnie się przyglądasz relacji. Nie będę się upierał czy akurat na tamtym zdjęciu to są śruby czy nakrętki, bo słabo widać. Jak wspominałem na samym początku nie mam fotek jednego konkretnego egzemplarza, na których mógłbym się wzorować. Dysponuję zbieraniną zdjęć różnych egzemplarzy 910 i 906 (która jest bardzo podobna) najczęściej po lub w trakcie renowacji. Każdy się czymś trochę różni. Staram się z tego wyciągnąć "wspólny mianownik" i stworzyć w miarę wierną sztukę.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale niewiele mi to pomoże bo to po prostu inne silniki.

Do 917stek można znaleźć duuuuuużo więcej fotek. Może jak uda mi się skończyć tego to się pokuszę o 917. Tylko nie wiem czy jest takowa w skali 1:12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25959629Boxer28LiterTwinPMarelli008.jpg

 

na tym zdjęciu silnik jest rozłączany ze skrzynią biegów i widać ładne długie szpilki, na które jak się domyślam nakręcane są śruby....

 

Witam

Kazik, nie chcę się czepiać, ale wg mnie to na szpilki właśnie nakręca się nakrętki a śruby/szpilki wkręca się w otwory nagwintowane.

 

Po za tym chylę czoło przed Twoim podejściem do tematu .

Pozdr Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak!!!

Myślałem oczywiście o nakrętkach nie wiem skąd mi sie wzięły śruby.

Nie wykonalne jest nakręcenie śruby na szpilkę

Dzięki.

 

Po tych silnikach od 917 które podlinkował paczek1981 zacząłem szukać czy jest 917 w większej niż 1:24 skali. Okazało się, że jest sporo, 917 ale tylko w 1:24. Ale nic to poszukiwania i tak się zakończyły spektakularnie bo nabyłem na ebayu Porsche 935 Martini - w/Photo Etched Parts 1:12 które jeszcze można w sklepach zdobyć ale nie wszędzie.

http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=2455

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tutaj się dzieje to istne szaleństwo - szczena niewątpliwe zbliża się ku ziemi

 

P.S. Dla czemu na 935 mówi się "Moby Dick" ?

 

Sorry za offa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie 935ątki to Moby Dick. Tak nazywają tylko najmocniejszą wersję z 1978 roku. Może chodzi o ten monstrualny tył ze spoilerem, który w ten sposób porównują z płetwą wieloryba (a "Moby Dick" to taka powieść o wielorybie). Tutaj można poczytać krótką historię 935 http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=cars/935

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pooglądałem sobie drugą stronę silnika gdzie jest kilka ciekawych rzeczy

 

906151-0530-05.jpg

 

od razu widać że będzie co robić. Tak to wygląda w wydaniu Tamiya

 

w częściach

 

P910_0085.jpg

 

i w całości

 

P910_0086.jpg

 

P910_0087.jpg

 

Co jest do zrobienia lub poprawy?

 

Standardowo – śruby których albo nie ma albo są słabe

 

010.jpg

 

20100325_16-1.jpg

 

na zielono te które są do usunięcia i zamianę na metalowe, czerwone to te których brak, dodatkowo wężyki które też będę chciał dorobić

 

P910_0090.jpg

 

P910_0088.jpg

 

dodatkowo oprócz śrub na osłonie dolnego koła dochodzi jeszcze jego kształt

 

20100325_09.jpg

 

P910_0092.jpg

 

P910_0089.jpg

 

oraz uchwyt który jeszcze nie wiem do czego służy.

 

Po za tym będę chciał zamienić pasek napędowy z tworzywa na gumowy. Reszta po oczyszczeniu tu i ówdzie powinna być ok., chyba że coś wyjdzie w przysłowiowym praniu.

 

Na początek wykonałem szpilki do mocowania pokrywy dolnego koła i ponawiercałem otwory w pokrywie

 

P910_0109.jpg

 

a tutaj przykręcona pokrywa

 

P910_0106.jpg

 

Bardzo mnie intrygował ten wystający z pokrywy Tamiya element, którego jak pokazywałem nie ma w rzeczywistości

 

P910_0089-1.jpg

 

Zanim zbadałem to dokładnie z pozostałymi elementami modelu (w instrukcji nic nie było) obciąłem i tyle. Było późno, więc mnie to trochę tłumaczy

Ten wystający, cypek to był patent Tamiya do zamocowania silnika. Na drugi dzień odkryłem na przegrodzie miejsce gdzie się opierał.

Ale nie ma tragedii. Doszukałem się, że w rzeczywistości wyglądało to tak

 

DSCN0382.jpg

 

powinno się udać zrobić takie mocowanie, ale na pewno będę to wiedział jak zrobię przymiarkę. Do przymiarki będzie potrzebne sporo elementów, których na razie nawet nie mam wyciętych z ramek, więc pozostawię pokrywę na później. Zawsze mogę ją w prosty sposób przywrócić to stanu pierwotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę ukrywał że jestem zaawansowany z pracami ciut więcej. Relacje na modelworku rozpocząłem później i nie chciałem wrzucić wszystkich fotek na raz więc dawkuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, do tego silniczka nie trzeba kleju, wszystko można śrubami poskręcać jeszcze tylko tłoki ruchome, doprowadzić prąd, paliwko i jak nic odpali

 

A tak serio, to to co Ty wyprawiasz z tym modelem to się w głowie nie mieści. jedyne co mnie dziwi to fakt, skąd masz tyle fotek tego silnika w realu??? Ja się nie mogę doszukać porządnych fotek wnętrza Volva VNL, a Ty tu takiego rzadkiego okazu tyle fotek masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak było to byłbym szczęśliwym człowiekiem. Gdzieś widziałem w sieci egzemplarz na sprzedaż za ok. 700tyś. euro.

 

A tak na poważnie wystarczy być wytrwałym i umiejętnie używać google.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobcinałem i ponawiercałem także otworki pod śruby przy pokrywach rozrządu

 

P910_0107.jpg

 

P910_0105.jpg

 

Przy okazji można zaobserwować dokładność spasowania elementów

 

P910_0108.jpg

 

oraz to, że półki dolne praktycznie opierają się o blok silnika. Chyb je delikatnie uniosę.

 

Przyglądając się pokrywom rozrządu zacząłem robić przymiarki do podłączenia przewodów. Planowałem wykorzystać do tego celu kombinacje elementów Detail Master oraz T2M

 

P910_0117.jpg

 

jednak element, z którego wystaje króciec, z którym połączony jest przewód okazał się być za mały

 

P910_0118.jpg

 

mniejszej średnicy przewodów i połączeń nie chcę stosować, bo wydaje mi się (porównując ze zdjęciami), że te są odpowiednie

 

en1.jpg

 

z drugiej strony jest jeszcze mniej miejsca

 

P910_0120.jpg

 

P910_0121.jpg

 

20100325_16.jpg

 

Postanowiłem, że zeszlifuję te podłączenia i dokleję nowe zrobione ze ściętego pręta.

Po dłuższej obserwacji zacząłem się również zastanawiać czy nie zeszlifować z poryw wszystkich wystających kształtów. Zdecydowanie za mocno wystają dla odmiany. Widać to dobrze na poniższym zdjęciu jak i na wszystkich wcześniejszych

 

en-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Panowie wybaczcie widzę że trochę Was tutaj zaniedbałem.

Coś tam zacząłem dłubać ale spostrzegłem że nie wrzuciłem na to forum wcześniejszych postępów

Przepraszam już prostuję.

Było to tak...

 

I znów trochę zniszczenia i trochę tworzenia

 

Kształty znikły

 

P910_0125.jpg

 

P910_0127.jpg

 

nie wszystkie, bo doszedłem do wniosku, że kółeczko wystarczy trochę zeszlifować i wyłagodzić.

Gapiłem na te fotki gapiłem i dopiero po czasie dotarły do mojej mózgownicy pozostałe dość istotne różnice

 

P910_0087.jpg

 

20100325_17.jpg

 

To, że pokrywy mają trochę inne kształty to już trudno, ale okazuje się, że śrub mocujących jest mniej i nie w tych miejscach. Po namyśle stwierdziłem, że da się zrobić. Na początek szlifnąłem te śruby, które mi nie odpowiadały

 

P910_0128.jpg

 

P910_0129.jpg

 

P910_0130.jpg

 

przy okazji widać jak częściowo wyglądają odtworzone „przetłoczenia” na pokrywach.

Następny krok to pilnik, papier ścierny, pręciki styrenowe 1,5mm, CA

 

P910_0134.jpg

 

P910_0135.jpg

 

P910_0136.jpg

 

lewa strona wklejona i poszpachlowana (jedna śruba doszła w trakcie i jest jeszcze nie docięta). Przy okazji widzę, że wybór płynnej szpachli do tego rodzaju uzupełnień to nie był dobry wybór. Trzeba rozrobić MS’a. Prawa strona podpiłowana i czeka na wklejenie pręcików.

 

W między czasie powierciłem też dziurki tu i ówdzie

 

P910_0131.jpg

 

P910_0132.jpg

 

P910_0133.jpg

 

dorobiłem wyjście do przewodu, który będzie się łączył z pompą wtryskową. Przewód będzie oczywiście elastyczny. Widać go ładnie na tej fotce, którą już przywoływałem kilka razy i przywołam pewnie jeszcze nie raz

 

img1901z.jpg

 

Dorobiłem/poprawiłem kolejny drobiazg

 

P910_0137.jpg

 

P910_0138.jpg

 

P910_0139.jpg

 

obciąłem już standardowo imitacje śrub, nawierciłem otworki, zeszlifowałem skośne wyjście do przewodu, które było za małe i dokleiłem własne z rurki z polistyrenu, przewód to plecionka 1,4mm (nie pamiętam, jakiego producenta). Będzie jeszcze pewnie później obejma (nie mogę dostać tych ze śrubeczkami zdaje się, że z Crazy Modeler’a).

 

lrg-4288-906_11613.jpg

 

Pokrywy już prawie gotowe

 

P910_0140.jpg

 

 

Jak tylko dotarł do mnie ten model i pierwszy raz go oglądałem od razu stwierdziłem, że dobrze by było gdyby był w wersji „full open”. O ile w temacie silnika jest sprawa „fabrycznie” załatwiona (kwestia dopracowania zawiasów, ale to przy innej okazji) to kokpit jest otwarty jedynie przy pomocy zdejmowanego fragmentu dachu. Należałoby wyciąć drzwi i zrobić je otwierane. Zagadnienie sobie rozpracowałem i jest do zrobienia. Zawiasy były bardzo proste żeby nie powiedzieć toporne w tej serii Porsche. Pozostaje oszklenie. Fabryczna szybka Tamiya jest standardowo gruba i przód jest odlany razem z boczkami. Można rozciąć, ale jak by to wyglądało przy tej grubości szybki. Doszedłem do wniosku, że warunkiem otwarcia będzie wykonanie nowego „oszklenia” z folii. Pierwsze próby bezodkurzaczowego formowania na gorąco były mizerne i trochę się zniechęciłem. Potem trafiłem na ciekawe linki formowania próżniowego, które podrzucił na AFie w którymś poście miniman vel. klutz_100, czyli Steven i stwierdziłem, że trzeba jednak domontować ten odkurzacz, w czym już na 100% utwierdził mnie spiinacz (kolega z PWM).

Przyznam się, że oszklenia jeszcze nie zrobiłem (już niebawem), ale po drodze wymyśliłem jeszcze jedną rzecz, do której owe formowanie mógłbym wykorzystać.

Oglądając fotki silnika 910 a także 906 widać, że są na nim przykręcone poszycia z fiberglass,’u czyli po naszemu włókna szklanego. Znajdują się one od góry, z tyłu od strony skrzyni biegów a także we fragmentach z przodu

 

685e1479e0.jpg

 

1966_Porsche_906_Project_Serial_Num.jpg

906151-0527-02.jpg

 

906151-0527-05.jpg

 

tak wygląda zdjęte poszycie

 

906151-0505-02.jpg

 

906151-0430-02.jpg

 

Tamiya zrobiła silnik tak, że zaznaczyła brzegi tego górnego poszycia i tyle. Nawet się specjalnie kolorem w instrukcji nie przejęli, bo każą całość malować xf-56. Się zastanawiałem jak ja to pomaluje żeby oddać efekt tego fiberglassu. Jednolicie wygląda to kiepawo

 

906-0221-42.jpg

 

I trochę później przyszło mi do głowy, że malowana folia może prędzej będzie przypominać włókna szklane. Zacząłem, więc preparować moje własne poszycia.

 

Zacząłem od kopytek

 

P910_0101.jpg

 

Silikonowa forma i gipsowy odlew. Nie liczyłem na zbyt dużą dokładność wypraski więc się nie przyłożyłem do kopytek. Ale z trzecim podejściem formowania podgrzałem mocniej folię w piekarniku i odkurzacz tak zaciągnął że aż byłem w szoku

 

P910_0102.jpg

 

wyszły wszystkie niedoskonałości kopytka

 

P910_0103.jpg

 

P910_0104.jpg

 

ale nic to zacząłem robić dokładniejsze kopytka

 

P910_0099.jpg

 

P910_0100.jpg

 

Formowanie zgłębiłem i już się cieszę na jego rezultaty.

 

Zrobiłem kolejne podejście do vacuformowania z folią, którą otrzymałem od spiinacza. Niestety zwiększenie temperatury nie pomogło

 

P910_0155.jpg

 

Folia jest chyba za gruba. Zwykła folia z okładek do bindowania układa się tak

 

P910_0156.jpg

 

P910_0157.jpg

 

P910_0158.jpg

 

Jeszcze kilka poprawek wniosłem do kopytka. Może następny raz będzie już satysfakcjonujący. Tymczasem zrobiłem sobie próbę malowania folii. Wpadła mi w ręce farbka tamiya dark yellow (XF-60) i wyszło tak

 

P910_0165.jpg

 

P910_0166.jpg

 

farbka jest matowa, więc wyszło bez połysku. Gdybym pomalował tylko od spodu było by lepiej. Ale i tak jest zbyt jednolicie. Musze jeszcze coś pokombinować.

 

Zajrzałem sobie pod spód silnika. Niestety nie mam z tej strony prawie wcale fotek.

 

P910_0160.jpg

 

nawierciłem otworki pod śruby mocujące wydechy. Nie było nawet imitacji. Tak wyglądają rury kolektora

 

P910_0161.jpg

 

P910_0163.jpg

 

P910_0164.jpg

 

jest i mały zonk

 

P910_0162.jpg

 

kiepsko to wygląda. Kwalifikuje się do rozcięcia i oszlifowania. Tak też zrobiłem

 

P910_0167.jpg

 

Zacząłem powoli malować niektóre elementy

„fajki” – Gaia czarny matowy

 

P910_0168.jpg

 

pokrywy czarny połysk Gaia jako podkład a następnie Alclad semi-matte aluminium

 

P910_0169.jpg

 

teraz czeka mnie maskowanie, co by pomalować miejsca gdzie będą „fajki” i jakiś łosz.

 

Fuknąłem czarnym pokrywy a następnie je trochę pobrudziłem.

 

P910_0177.jpg

 

P910_0178.jpg

 

I tak oglądając te fotki dochodzę do wniosku, że chyba trochę więcej niż trochę.

Nie mam wyczucia w tym brudzeniu.

To samo zrobiłem jeszcze z jednym pierdołkiem

 

P910_0175.jpg

 

to samo. Pocieszam się, że nieubranym okiem nie rzuca się tak w oczy.

 

Posklejałem wydech

 

P910_0171.jpg

 

P910_0176.jpg

 

nurtuje mnie tylko jedna rzecz. Nie wiem jak były łączone rury kolektora wydechowego z rurami wydechowymi. Chodzi mi o te miejsca

 

P910_0171bis.jpg

 

były spawane? Wyszła by wtedy dość nieporęczna całość. Nie udało mi się dotrzeć to takiej fotki od spodu. Dysponuje jedynie zdjęciami tych elementów osobno

 

13.jpg

 

wydech.jpg

 

na tych fotkach silnika od spodu (najnowsza zdobycz) widać gładkie końcówki, może były jedynie nasuwane na siebie. Ale wtedy były by przedmuchy.

Nie mam pojęcia. Ja u siebie te elementy skleiłem. Zastanawiam się tylko czy imitować tam spaw.

Oglądając instrukcję modelu Porsche 935 (które ostatnio nabyłem) zauważyłem, że tamtejszy silnik od spodu ma elementy, których w tym zestawie nie ma.

Zacząłem drążyć temat (czyt. googlować) i doszukałem się paru fotek od spodu

 

01.jpg

 

14.jpg

 

te elementy, które dostrzegłem w 935 tutaj również się znajdują (nie znam się za specjalnie na budowie silników i nie wiem, co to jest i do czego służy dlatego nazywam je ogólnie elementami) tyle, że tamiya ich nie zrobiła

 

14bis.jpg

 

przy okazji widać w tle śruby, które też postanowiłem dorobić. Wiercenie, cięcie i takie coś powstało

 

P910_0172.jpg

 

druga strona za moment, a tak to wychodzi z wydechem

 

P910_0173.jpg

 

P910_0174.jpg

 

jeszcze tam sterczy jedna rurka, która mnie intryguje może też ją dorobię.

 

 

OK wystarczy. Dziś już nie przeginam.

Jutro postaram się wrzucić aktualizację bieżącą.

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko i córko przenajświętsza! Podziw mnie przepełnił i wylał się na mieszkanie. Nawet żona przybiegła do monitora.

Skalę przedsięwzięcia mogę porównać jedynie do pracy Irka-M1 i jego SBLima.

Z niecierpliwością czekam na finał i gorąco kibicuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.