paczek1981 Napisano 10 Czerwca 2010 Share Napisano 10 Czerwca 2010 Co do tych żółtych nie jestem pewien, ale wydaje mi się że są śruby więc nie pisze co to. Mocowanie rozrusznika ??, a łączenie skrzyni biegów z silnikiem raczej są śruby. Co do niewiedzących jak rozróżnić śrubke od nakrętki linki Nakrętka http://www.adler.net.pl/admin/library/xinha/plugins/ImageManager/demo_images/normalia/nakretka.jpg Śrubka http://www.osprzetzeglarski.eu/images/katalog/azmkqa_sruba_603.jpg Jeżeli się myle proszę mnie poprawić i przepraszam jeżeli w błąd wprowadziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 10 Czerwca 2010 Share Napisano 10 Czerwca 2010 Heh piszesz komentarz pod nowym aktualem, w którym nie ma żadnej nakrętki, to myślałem, że chodzi Ci o nowe foty, a nie o poprzednie posty... I nie myśl sobie, że nie potrafię odróżnić śruby od nakrętki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 10 Czerwca 2010 Share Napisano 10 Czerwca 2010 Tu chodziło o widoczne nakrętki w modelu, a co do tych śrub to ludki często mylą śrube z nakrętką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwca 2010 Odpowiem tak oraz na tym zdjęciu silnik jest rozłączany ze skrzynią biegów i widać ładne długie szpilki, na które jak się domyślam nakręcane są śruby. W sumie to cieszę się, że dokładnie się przyglądasz relacji. Nie będę się upierał czy akurat na tamtym zdjęciu to są śruby czy nakrętki, bo słabo widać. Jak wspominałem na samym początku nie mam fotek jednego konkretnego egzemplarza, na których mógłbym się wzorować. Dysponuję zbieraniną zdjęć różnych egzemplarzy 910 i 906 (która jest bardzo podobna) najczęściej po lub w trakcie renowacji. Każdy się czymś trochę różni. Staram się z tego wyciągnąć "wspólny mianownik" i stworzyć w miarę wierną sztukę. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 10 Czerwca 2010 Share Napisano 10 Czerwca 2010 http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.pelicanparts.com/vasekauction/images/main_771.jpg&imgrefurl=http://www.pelicanparts.com/vasekauction/engine_info.htm&usg=__Q1WGfbI_Ft8lb2hYjp0V61wQ8k4=&h=162&w=212&sz=8&hl=pl&start=6&um=1&itbs=1&tbnid=azjHXl1fKyDbGM:&tbnh=81&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dporsche%2B910%2Bengines%2Bphoto%26um%3D1%26hl%3Dpl%26rlz%3D1R2ADFA_plPL381%26tbs%3Disch:1 Tu sa zdjęcia róznych silników i z tego co widze to mieszane byly szpilki i nakrętki mam nadzieje że to pomoże jakoś w budowie . W każdym bądź razie pilnie obserwuje poczynania przy modelu i życze dużo cierpliwości : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2010 Dzięki ale niewiele mi to pomoże bo to po prostu inne silniki. Do 917stek można znaleźć duuuuuużo więcej fotek. Może jak uda mi się skończyć tego to się pokuszę o 917. Tylko nie wiem czy jest takowa w skali 1:12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus05 Napisano 11 Czerwca 2010 Share Napisano 11 Czerwca 2010 na tym zdjęciu silnik jest rozłączany ze skrzynią biegów i widać ładne długie szpilki, na które jak się domyślam nakręcane są śruby.... Witam Kazik, nie chcę się czepiać, ale wg mnie to na szpilki właśnie nakręca się nakrętki a śruby/szpilki wkręca się w otwory nagwintowane. Po za tym chylę czoło przed Twoim podejściem do tematu . Pozdr Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2010 Jasne że tak!!! Myślałem oczywiście o nakrętkach nie wiem skąd mi sie wzięły śruby. Nie wykonalne jest nakręcenie śruby na szpilkę Dzięki. Po tych silnikach od 917 które podlinkował paczek1981 zacząłem szukać czy jest 917 w większej niż 1:24 skali. Okazało się, że jest sporo, 917 ale tylko w 1:24. Ale nic to poszukiwania i tak się zakończyły spektakularnie bo nabyłem na ebayu Porsche 935 Martini - w/Photo Etched Parts 1:12 które jeszcze można w sklepach zdobyć ale nie wszędzie. http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=2455 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 11 Czerwca 2010 Share Napisano 11 Czerwca 2010 To co tutaj się dzieje to istne szaleństwo - szczena niewątpliwe zbliża się ku ziemi P.S. Dla czemu na 935 mówi się "Moby Dick" ? Sorry za offa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2010 Nie wszystkie 935ątki to Moby Dick. Tak nazywają tylko najmocniejszą wersję z 1978 roku. Może chodzi o ten monstrualny tył ze spoilerem, który w ten sposób porównują z płetwą wieloryba (a "Moby Dick" to taka powieść o wielorybie). Tutaj można poczytać krótką historię 935 http://porsche.magma-net.pl/index.php?id=cars/935 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 19 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2010 Pooglądałem sobie drugą stronę silnika gdzie jest kilka ciekawych rzeczy od razu widać że będzie co robić. Tak to wygląda w wydaniu Tamiya w częściach i w całości Co jest do zrobienia lub poprawy? Standardowo – śruby których albo nie ma albo są słabe na zielono te które są do usunięcia i zamianę na metalowe, czerwone to te których brak, dodatkowo wężyki które też będę chciał dorobić dodatkowo oprócz śrub na osłonie dolnego koła dochodzi jeszcze jego kształt oraz uchwyt który jeszcze nie wiem do czego służy. Po za tym będę chciał zamienić pasek napędowy z tworzywa na gumowy. Reszta po oczyszczeniu tu i ówdzie powinna być ok., chyba że coś wyjdzie w przysłowiowym praniu. Na początek wykonałem szpilki do mocowania pokrywy dolnego koła i ponawiercałem otwory w pokrywie a tutaj przykręcona pokrywa Bardzo mnie intrygował ten wystający z pokrywy Tamiya element, którego jak pokazywałem nie ma w rzeczywistości Zanim zbadałem to dokładnie z pozostałymi elementami modelu (w instrukcji nic nie było) obciąłem i tyle. Było późno, więc mnie to trochę tłumaczy Ten wystający, cypek to był patent Tamiya do zamocowania silnika. Na drugi dzień odkryłem na przegrodzie miejsce gdzie się opierał. Ale nie ma tragedii. Doszukałem się, że w rzeczywistości wyglądało to tak powinno się udać zrobić takie mocowanie, ale na pewno będę to wiedział jak zrobię przymiarkę. Do przymiarki będzie potrzebne sporo elementów, których na razie nawet nie mam wyciętych z ramek, więc pozostawię pokrywę na później. Zawsze mogę ją w prosty sposób przywrócić to stanu pierwotnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpi1234 Napisano 19 Czerwca 2010 Share Napisano 19 Czerwca 2010 Mam pytanko. Gdzie można kupić takie małe nakrętki i szpile?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 19 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2010 Producentem jest Tuner Model Manufactory a dostać można w wielu internetowych sklepach zagranicznych jak np: Ameryka - http://www.scalehardware.com/t2m-c-16?zenid=0ab7c128f1c802970a2e3ca33e918a2c Europa - http://www.hiroboy.com/catalog/index.php?manufacturers_id=96&osCsid=96238c31848a44de2d7d5053a47496ce, Azja - http://www.hobbyeasy.com/en/category/CAR/AUUP/maker/T2M.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpi1234 Napisano 20 Czerwca 2010 Share Napisano 20 Czerwca 2010 Tutaj kolega Kazik pokazał więcej zrobionego silnika klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2010 Nie będę ukrywał że jestem zaawansowany z pracami ciut więcej. Relacje na modelworku rozpocząłem później i nie chciałem wrzucić wszystkich fotek na raz więc dawkuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madon Napisano 21 Czerwca 2010 Share Napisano 21 Czerwca 2010 Kurcze, do tego silniczka nie trzeba kleju, wszystko można śrubami poskręcać jeszcze tylko tłoki ruchome, doprowadzić prąd, paliwko i jak nic odpali A tak serio, to to co Ty wyprawiasz z tym modelem to się w głowie nie mieści. jedyne co mnie dziwi to fakt, skąd masz tyle fotek tego silnika w realu??? Ja się nie mogę doszukać porządnych fotek wnętrza Volva VNL, a Ty tu takiego rzadkiego okazu tyle fotek masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacpi1234 Napisano 21 Czerwca 2010 Share Napisano 21 Czerwca 2010 Może kolega Kazik ma taką replikę 1:1 w garażu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2010 Gdyby tak było to byłbym szczęśliwym człowiekiem. Gdzieś widziałem w sieci egzemplarz na sprzedaż za ok. 700tyś. euro. A tak na poważnie wystarczy być wytrwałym i umiejętnie używać google.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 26 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2010 Poobcinałem i ponawiercałem także otworki pod śruby przy pokrywach rozrządu Przy okazji można zaobserwować dokładność spasowania elementów oraz to, że półki dolne praktycznie opierają się o blok silnika. Chyb je delikatnie uniosę. Przyglądając się pokrywom rozrządu zacząłem robić przymiarki do podłączenia przewodów. Planowałem wykorzystać do tego celu kombinacje elementów Detail Master oraz T2M jednak element, z którego wystaje króciec, z którym połączony jest przewód okazał się być za mały mniejszej średnicy przewodów i połączeń nie chcę stosować, bo wydaje mi się (porównując ze zdjęciami), że te są odpowiednie z drugiej strony jest jeszcze mniej miejsca Postanowiłem, że zeszlifuję te podłączenia i dokleję nowe zrobione ze ściętego pręta. Po dłuższej obserwacji zacząłem się również zastanawiać czy nie zeszlifować z poryw wszystkich wystających kształtów. Zdecydowanie za mocno wystają dla odmiany. Widać to dobrze na poniższym zdjęciu jak i na wszystkich wcześniejszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAY_R Napisano 29 Czerwca 2010 Share Napisano 29 Czerwca 2010 Kurcze, co Ty wyprawiasz z tym Porschem Szok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 29 Czerwca 2010 Autor Share Napisano 29 Czerwca 2010 Trochę się zapędziłem. Zaczynam sam się obawiać bo to dopiero silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 10 Sierpnia 2010 Share Napisano 10 Sierpnia 2010 Jak progres?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 10 Sierpnia 2010 Share Napisano 10 Sierpnia 2010 Juz myslalem ze Kazik jakis update wrzucil a tu lipa... wszyscy czekaja na to samo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Listopada 2010 Autor Share Napisano 22 Listopada 2010 Panowie wybaczcie widzę że trochę Was tutaj zaniedbałem. Coś tam zacząłem dłubać ale spostrzegłem że nie wrzuciłem na to forum wcześniejszych postępów Przepraszam już prostuję. Było to tak... I znów trochę zniszczenia i trochę tworzenia Kształty znikły nie wszystkie, bo doszedłem do wniosku, że kółeczko wystarczy trochę zeszlifować i wyłagodzić. Gapiłem na te fotki gapiłem i dopiero po czasie dotarły do mojej mózgownicy pozostałe dość istotne różnice To, że pokrywy mają trochę inne kształty to już trudno, ale okazuje się, że śrub mocujących jest mniej i nie w tych miejscach. Po namyśle stwierdziłem, że da się zrobić. Na początek szlifnąłem te śruby, które mi nie odpowiadały przy okazji widać jak częściowo wyglądają odtworzone „przetłoczenia” na pokrywach. Następny krok to pilnik, papier ścierny, pręciki styrenowe 1,5mm, CA lewa strona wklejona i poszpachlowana (jedna śruba doszła w trakcie i jest jeszcze nie docięta). Przy okazji widzę, że wybór płynnej szpachli do tego rodzaju uzupełnień to nie był dobry wybór. Trzeba rozrobić MS’a. Prawa strona podpiłowana i czeka na wklejenie pręcików. W między czasie powierciłem też dziurki tu i ówdzie dorobiłem wyjście do przewodu, który będzie się łączył z pompą wtryskową. Przewód będzie oczywiście elastyczny. Widać go ładnie na tej fotce, którą już przywoływałem kilka razy i przywołam pewnie jeszcze nie raz Dorobiłem/poprawiłem kolejny drobiazg obciąłem już standardowo imitacje śrub, nawierciłem otworki, zeszlifowałem skośne wyjście do przewodu, które było za małe i dokleiłem własne z rurki z polistyrenu, przewód to plecionka 1,4mm (nie pamiętam, jakiego producenta). Będzie jeszcze pewnie później obejma (nie mogę dostać tych ze śrubeczkami zdaje się, że z Crazy Modeler’a). Pokrywy już prawie gotowe Jak tylko dotarł do mnie ten model i pierwszy raz go oglądałem od razu stwierdziłem, że dobrze by było gdyby był w wersji „full open”. O ile w temacie silnika jest sprawa „fabrycznie” załatwiona (kwestia dopracowania zawiasów, ale to przy innej okazji) to kokpit jest otwarty jedynie przy pomocy zdejmowanego fragmentu dachu. Należałoby wyciąć drzwi i zrobić je otwierane. Zagadnienie sobie rozpracowałem i jest do zrobienia. Zawiasy były bardzo proste żeby nie powiedzieć toporne w tej serii Porsche. Pozostaje oszklenie. Fabryczna szybka Tamiya jest standardowo gruba i przód jest odlany razem z boczkami. Można rozciąć, ale jak by to wyglądało przy tej grubości szybki. Doszedłem do wniosku, że warunkiem otwarcia będzie wykonanie nowego „oszklenia” z folii. Pierwsze próby bezodkurzaczowego formowania na gorąco były mizerne i trochę się zniechęciłem. Potem trafiłem na ciekawe linki formowania próżniowego, które podrzucił na AFie w którymś poście miniman vel. klutz_100, czyli Steven i stwierdziłem, że trzeba jednak domontować ten odkurzacz, w czym już na 100% utwierdził mnie spiinacz (kolega z PWM). Przyznam się, że oszklenia jeszcze nie zrobiłem (już niebawem), ale po drodze wymyśliłem jeszcze jedną rzecz, do której owe formowanie mógłbym wykorzystać. Oglądając fotki silnika 910 a także 906 widać, że są na nim przykręcone poszycia z fiberglass,’u czyli po naszemu włókna szklanego. Znajdują się one od góry, z tyłu od strony skrzyni biegów a także we fragmentach z przodu tak wygląda zdjęte poszycie Tamiya zrobiła silnik tak, że zaznaczyła brzegi tego górnego poszycia i tyle. Nawet się specjalnie kolorem w instrukcji nie przejęli, bo każą całość malować xf-56. Się zastanawiałem jak ja to pomaluje żeby oddać efekt tego fiberglassu. Jednolicie wygląda to kiepawo I trochę później przyszło mi do głowy, że malowana folia może prędzej będzie przypominać włókna szklane. Zacząłem, więc preparować moje własne poszycia. Zacząłem od kopytek Silikonowa forma i gipsowy odlew. Nie liczyłem na zbyt dużą dokładność wypraski więc się nie przyłożyłem do kopytek. Ale z trzecim podejściem formowania podgrzałem mocniej folię w piekarniku i odkurzacz tak zaciągnął że aż byłem w szoku wyszły wszystkie niedoskonałości kopytka ale nic to zacząłem robić dokładniejsze kopytka Formowanie zgłębiłem i już się cieszę na jego rezultaty. Zrobiłem kolejne podejście do vacuformowania z folią, którą otrzymałem od spiinacza. Niestety zwiększenie temperatury nie pomogło Folia jest chyba za gruba. Zwykła folia z okładek do bindowania układa się tak Jeszcze kilka poprawek wniosłem do kopytka. Może następny raz będzie już satysfakcjonujący. Tymczasem zrobiłem sobie próbę malowania folii. Wpadła mi w ręce farbka tamiya dark yellow (XF-60) i wyszło tak farbka jest matowa, więc wyszło bez połysku. Gdybym pomalował tylko od spodu było by lepiej. Ale i tak jest zbyt jednolicie. Musze jeszcze coś pokombinować. Zajrzałem sobie pod spód silnika. Niestety nie mam z tej strony prawie wcale fotek. nawierciłem otworki pod śruby mocujące wydechy. Nie było nawet imitacji. Tak wyglądają rury kolektora jest i mały zonk kiepsko to wygląda. Kwalifikuje się do rozcięcia i oszlifowania. Tak też zrobiłem Zacząłem powoli malować niektóre elementy „fajki” – Gaia czarny matowy pokrywy czarny połysk Gaia jako podkład a następnie Alclad semi-matte aluminium teraz czeka mnie maskowanie, co by pomalować miejsca gdzie będą „fajki” i jakiś łosz. Fuknąłem czarnym pokrywy a następnie je trochę pobrudziłem. I tak oglądając te fotki dochodzę do wniosku, że chyba trochę więcej niż trochę. Nie mam wyczucia w tym brudzeniu. To samo zrobiłem jeszcze z jednym pierdołkiem to samo. Pocieszam się, że nieubranym okiem nie rzuca się tak w oczy. Posklejałem wydech nurtuje mnie tylko jedna rzecz. Nie wiem jak były łączone rury kolektora wydechowego z rurami wydechowymi. Chodzi mi o te miejsca były spawane? Wyszła by wtedy dość nieporęczna całość. Nie udało mi się dotrzeć to takiej fotki od spodu. Dysponuje jedynie zdjęciami tych elementów osobno na tych fotkach silnika od spodu (najnowsza zdobycz) widać gładkie końcówki, może były jedynie nasuwane na siebie. Ale wtedy były by przedmuchy. Nie mam pojęcia. Ja u siebie te elementy skleiłem. Zastanawiam się tylko czy imitować tam spaw. Oglądając instrukcję modelu Porsche 935 (które ostatnio nabyłem) zauważyłem, że tamtejszy silnik od spodu ma elementy, których w tym zestawie nie ma. Zacząłem drążyć temat (czyt. googlować) i doszukałem się paru fotek od spodu te elementy, które dostrzegłem w 935 tutaj również się znajdują (nie znam się za specjalnie na budowie silników i nie wiem, co to jest i do czego służy dlatego nazywam je ogólnie elementami) tyle, że tamiya ich nie zrobiła przy okazji widać w tle śruby, które też postanowiłem dorobić. Wiercenie, cięcie i takie coś powstało druga strona za moment, a tak to wychodzi z wydechem jeszcze tam sterczy jedna rurka, która mnie intryguje może też ją dorobię. OK wystarczy. Dziś już nie przeginam. Jutro postaram się wrzucić aktualizację bieżącą. Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 22 Listopada 2010 Share Napisano 22 Listopada 2010 Matko i córko przenajświętsza! Podziw mnie przepełnił i wylał się na mieszkanie. Nawet żona przybiegła do monitora. Skalę przedsięwzięcia mogę porównać jedynie do pracy Irka-M1 i jego SBLima. Z niecierpliwością czekam na finał i gorąco kibicuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.