Jump to content

Malowanie kamuflażu pędzlem

Recommended Posts

Witajcie!

Z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym was wsyztskich serdecznie powitać.

Jestem początkującym "sklejaczem" modeli samolotów w skali 1/72.

Moje pytanie tyczy się sposobów jak najlepiej zamaskować, namalować, poszczególne kolory kamuflażu tak aby nie zabrudzić tych już namalowanych i wszystko ładnie, schludnie i równo wyglądało? Chodzi mi o krawędzie graniczne między kolorami (między kamuflażem pod spodem a wierzchnim oraz miedzy kolorami kamuflażu wierzchniego)

Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam

Informacji na ten temat na forum znajdziesz sporo. Zresztą za chwilę ktoś zapewne zechce Cię poinformować o istnieniu funkcji "szukaj", ale, żeby Cię nie zniechęcać napiszę po jednym zdanie na temat trzech podstawowych moim zdaniem produktów.

1. Taśma maskująca - tamiya, 3M itp. Idealna do maskowania oszklenia czy prostych linii kamuflażu

2. Płyny maskujące - talensa, humbrola, gunze itp. Nakłada się toto pędzlem, wykałaczką czy czym tam uznasz za stosowne i adekwatne do sytuacji. W czasie schnięcia płyn zmienia konsystencję na gumową, którą bardzo łatwo jest potem zdjąć z modelu.

3. Plasteliny techniczne - np. bluetack (ważne, żeby były to plasteliny nietłuste!). Możesz z nich robić małe ruloniki, którymi obklejasz model.

Myślę, że mając te trzy podstawowe elementy z pomocą forumowiczów (jak już założysz warsztat) spokojnie dasz sobie radę z każdym kamuflażem

Oczywiście istnieją jeszcze inne sposoby, np. tzw. parafilm, ale myślę, że na początku nie warto się rozdrabniać.

A tak w ogóle to witam na forum i życzę wytrwałości w budowie pierwszych modeli