Jump to content

Eurocopter EC-135 Luftrettung, Revell 1:32


heavy1123
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Twój wiatrak wygląda całkiem nieźle, ale oprócz wymienionego szpachlowania, trochę lepiej mogłaby wyglądać osłona mechanizmu wirnika i czarne obramówki okien, które są nierówno pomalowane.

 

Jeśli chodzi o kalki, to trochę dziwna sprawa. Model ten jest jednym z nowszych zestawów Revell'a, a kalki są w nich całkiem dobre. Nie miałem jeszcze problemów z ich kładzeniem.Większym problemem była kolorystyka części z nich. Niektóre musiały być potraktowane większą ilością płynów, ale poza tym żadnych problemów. Powiedz proszę na czym polegał koszmar w ich kładzeniu? Rozpadały się? Nie przywierały do powierzchni? Rozmazywał się druk? Łapały zanieczyszczenia? Jestem ciekaw, bo przygotowuję mały poradnik o kalkomaniach i staram się wyłapywać wszelkie odstępstwa od reguły. Fajnie by było gdybyś opisał cały proces nakładania kalek. Widziałem, że używałeś Revell Decal Soft. Może to on był problemem.To nie jest dobry płyn. Najlepiej zaopatrz się w płyny Gunze lub Microscale.

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

Co do obramowanie okien to to także jest kalka i dlatego jest trochę nierówno .

A teraz do samych kalek - do powierzchni przywierały bardzo dobrze, a przyklejałem je "na wodę", a potem jak już ustawiłem na modelu, to lekko przejeżdżałem pędzelkiem z Revell Decal Soft, aby je mocniej przytwierdzić

Koszmarem, jak dla mnie, było przesuwanie kalek i ich odpowiednie ustawianie, bo każda literka, była prawie osobno, a nie (tak jak np. w A380) połączone ze sobą. Tutaj porównanie (tak na szybko), szary kolor to element przezroczysty kalkomanii:

Untitled-1.jpg

Przy przesuwaniu ich na model kalki się bardzo zniekształcały, a literki "wyginały" w różne strony. i to był minus w tych kalkomaniach.

 

Pzdr.,

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje, że to jest zaleta tych kalek. Wiadomo roboty jest, ale efekt końcowy jest lepszy. Kalki dzięki temu nie srebrzą się.

 

Kolega Driftman04 ma 100% racji. Takie kalkomanie są znacznie lepsze od zespolonych. Jest mniejsze prawdopodobieństwo tego, że wejdzie pod nie pęcherzyk powietrza oraz,że efekt końcowy będzie niepożądanie urozmaicony srebrzeniem. Często to właśnie kalkomanie zespolone rozcina się na mniejsze części, a przezroczystą błonkę docina się praktycznie do krawędzi właściwej kalkomanii. Kalka ma się wtapiać w powierzchnie i sprawiać wrażenie integralnej jej części.

To, że Twoja kalkomania nastręczyła Ci problemów było zapewne spowodowane dwoma czynnikami:

 

1. Brak porządnego zestawu płynów składającego się z dwóch elementów SET i SOL, gdzie jeden z płynów kładziemy pod kalkę, a drugi na kalkę po jej właściwym ułożeniu i odtlenieniu na powierzchni. Powinieneś jednak kupić płyny Gunze lub Microscale.

 

2. Kalkomania miała chyba za mało wody pod dość mocnym klejem, ponieważ nie miałeś wystarczającej ilości czasu na jej ułożenie i wyrównanie. Podczas kładzenia kalki warto miękkim płaskim pędzlem nakładać nieco wody na krawędzie kalki, tak aby ślizgając się pozwoliła nam się odpowiednio ułożyć. Najlepiej jest pracować z lekko ciepłą wodą (ani zimną, ani gorącą), której nadmiar po nałożeniu kalki należy usunąć z powierzchni modelu miękką szmatką, tak aby nie pozostały niechciane zacieki i plamy.

 

Wiem, że kładzenie kalek nie jest czynnością zbyt lubianą przez modelarzy,ale gdy się do niego dobrze przygotujemy, to naprawdę można się szybko nauczyć kłaść je jak należy.

 

Powodzenia z kolejnymi arkuszami

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.