Skocz do zawartości

Boeing 747 (Revell 1/144) - Projekt Grupowy Boeing


ddzkm

Rekomendowane odpowiedzi

niezły modelik się szykuje

 

Dostał dziś silniki, które mogą być pomalowane razem ze skrzydłami ;-) Jedyne co będzie zamontowane osobno to ich główny wentylator (jest w innym kolorze) :-D

 

F-Decal miałem okazję kupować prosto u producenta, ceny przesyłek podane na stronie tyczą też Polski, zakup do 20 euro jest to więc 1,5 euro za przesyłkę, zakup między 20 a 45 - 2,5 euro za przesyłkę itd. szczegóły znajdziesz na stronie, możesz sobie też wykupić przesyłkę rejestrowaną czyli po naszemu list polecony co kosztuje niestety 6,50 euro...

by tam kupować musisz mieć konto na PayPal, przy zakupach "przerzuca" Cię do PayPal na Twoje konto (logujesz się) i tam akceptujesz całość transakcji i dokonujesz płatności, całość dość prosta w obsłudze

 

Dzięki za odpowiedź ;-) Tak wypytuję, bo chciałbym w maszynie pasażerskiej (niezależnie na jakie malowanie się zdecyduję) zrobić okna z kalek - moim zdaniem lepiej to wygląda i łatwiej jest malować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Projekt coś leży ostatnio, więc pora dodać coś nowego ;-)

 

W końcu przyszła maszyna numer #2 ;-) Jest to także zestaw Revell-a, ale tym razem w wersji "Boeing E-4B Air Force One" (nr. kat. 4520). Wypraska różni się także od mojej pierwszej maszyny lepszą jakością wykonania i spasowaniem części, innymi silnikami (General Electric) oraz sześcioma okienkami na górnym pokładzie, typowym dla pierwszych 747 ;-)

 

Obie maszyny przejdą jednak modyfikacje - #1 ma już zaszpachlowane okna i drzwi, gdyż będzie on wykonany jako wersja B747-200F "Cargo", choć nadal jeszcze nie wiem na jakie malowanie się zdecyduję - do towarowej Lufhansy nie znalazłem kalek ;-)

 

b747_9.jpg

 

#2 będzie natomiast standardowym pasażerskim B747, także w wersji 200. A znając moje lenistwo i brak czasu to pewnie zrobię mu jakieś proste malowanie, najpewniej Air France, do którego na szczęście kalki są ;-) Model jest obecnie w fazie składania w całość.

 

b747_10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe cacka będą, dwie sztuki i pół metra kwadratowego zajęte. Zaglądam do tego wątku i kibicuję.

 

Gdzieś widziałem jak ktoś szpachlował okienka naklejając na burty taśmę i nakładając szpachlę od środka, nawet jeśli konieczne były po tym poprawki od zewnątrz to i tak trochę oszczędził linii podziałowych. Zastanawiam się czy lepsza taka metoda czy też podklejanie paska plastiku od wewnątrz i szpachlowanie tak jak Ty to zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie w wersji "Cargo" linie podziału na kadłubie znikną ;-) Ale patrząc na fotki oryginalnych maszyn to chyba nawet lepiej będzie wyglądać niż wypukłe linie zaproponowane przez Revella ;-)

 

Ale metoda ciekawa, choć pewnie i tak trzeba potem podkleić od spodu :-D

 

A tak w ogóle to chyba jeden z pierwszych 747 w tej skali na forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to chyba jeden z pierwszych 747 w tej skali na forum?

Tak. To chyba dwa pierwsze egzemplarze B747 w 1/144 na modelwork

wypukłe linie

O kurde, myślałem że wszystkie 747 od Revell'a mają wklęsłe linie podziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dopiero od wersji 747-400 mają wklęsłe linie ;-) Te starsze jak widać mają wypukłe ale tylko na kadłubie, skrzydła mają wklęsłe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dobrze wiedzieć, że są wklęsłe. Kibicuję bo będę takiego też budował. Jak masz jakieś pytania odnośnie paxów wal śmiało troszkę w tym siedzę i co nieco można doradzić.

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Donoszę, że prace na razie utknęły, spowodowane jest to chwilowym brakiem możliwości pomalowania obu maszyn (chciałbym, aby były ładnie pomalowane aerografem, a niestety takowego nie posiadam)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Jumbo nr #1 ma już niemal ukończony kadłub - przez okres od ostatniego wpisu został on dokładnie wyszpachlowany, tak aby obie połówki kadłuba (niestety fabrycznie źle spasowane) stanowiły jedną całość. Podobnie rzecz się ma z czterema miniaturowymi silnikami Pratt & Whitney JT9D. W modelu dokonałem także modyfikacji, polegającej na usunięciu drugiego, małego "garbu" za górnym pokładem - większość 747-200 z późniejszych lat produkcji już go nie miała. Jest szansa, ze w przyszłym miesiącu będę już miał swój aerograf, więc myślę, że prace nad pierwszym modelem już pomału zbliżają się do końca.

 

Zacząłem także szukać fajnego i w miarę prostego malowania, bo na coś trzeba się w końcu zdecydować Co powiecie na to?

 

1767029.jpg

 

1720684.jpg

 

Źródło: http://airliners.net

 

Drugi samolot będzie na razie czekał na ukończenie pierwszego, gdyż chcę sprawdzić jak po malowaniu będzie się zachowywała moja szpachlówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wszystkich zniecierpliwionych obserwatorów prac nad moimi modelami informuję, że wreszcie zamówiłem aerograf Myślę, że w ciągu 2-3 tygodni powinienem go dostać i ruszyć dalej z robotą

 

W międzyczasie kadłub mojego pierwszego 747 został dokładnie przeszlifowany i przygotowany do malowania. Dokładnej zająłem się także silnikami numer #2 i #3, bowiem zauważyłem, że były przyklejone nie na swoim skrzydle każdy. Przy tej okazji zeszlifowałem ich pylony, aby po ponownym zamocowaniu lepiej przylegały do skrzydeł. Ponadto w środku każdego wkleiłem dodatkowe ciężarki, gdyż model mimo wcześniejszego dociążenia nadal dość niepewnie trzymał się w poziomie (obecnie jest już OK).

 

W czasie przerwy od ostatniego wpisu stałem się także szczęśliwym posiadaczem dwóch kolejnych modeli, z których jeden nadaje do tego projektu grupowego - tak więc jeżeli chcecie, mogę założyć drugi temat, poświęcony 737-200 Airfix-a, którego jeszcze w tym projekcie nie było Prace nad nim są aktualnie w podobnym stadium jak przy B747 - model oczekuje na malowanie

 

Mam jeszcze pytanie - nie ma ktoś do odstąpienia kalek do 747 (mogą być np. od Lufthansy Revella, potrzebuję przede wszystkim przednią szybę i drzwi)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania Northwest 'Cargo' to jest ono stosunkowo proste. Jedynie co bym preferował wydrukować to logo ze statecznika i napisy z kadłuba.

 

Co do 732 no to jest taka możliwość Czekamy na kolejny wątek konkursowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania Northwest 'Cargo' to jest ono stosunkowo proste. Jedynie co bym preferował wydrukować to logo ze statecznika i napisy z kadłuba.

 

Jeszcze nie wiem jak je wykonam, ale na pewno będą Tak jak pisałem - nie mam tylko przedniej szyby i drzwi, jeżeli ktoś ma to będę wdzięczny

 

Co do 732 no to jest taka możliwość Czekamy na kolejny wątek konkursowy

 

O, a jest jakiś konkurs? Bo ja trochę nie w temacie To temat z B737 zakładam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Mam jeszcze pytanie - nie ma ktoś do odstąpienia kalek do 747 (mogą być np. od Lufthansy Revella, potrzebuję przede wszystkim przednią szybę i drzwi)?

 

 

Witam!!

 

Jeśli mi coś zostanie to mogę Ci odstąpić (Lufa). A drzwi na pewno będą bo robię BA Cargo. Lecz z oszkleniem będzie problem bo w zestawie z LH nie ma kalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.