Claoodiush Napisano 3 Lipca 2010 Share Napisano 3 Lipca 2010 Mam kilka pytań dotyczących budowy Messerschmitta Bf-109 E, nie znam się na bebechach tego latadła, więc liczę że znajdzie się jakiś ekspert : -z czego zrobione było poszycie lotek i steru kierunku? metal czy jakieś płótno -Czy jest możliwe złamanie skrzydła 109tki w połowie? wiem, że przez środek skrzydła biegła belka ale czy ktoś ma jakieś zdjęcia połamanych skrzydeł, wdzięczny był bym bardzo jakiekolwiek pomysł na uszkodzenia tego elementu. -czy w poszyciu 109tki są jakieś elementy które mogą zardzewieć i tworzyć rdzawe zacieki?? Nie znam się na samolotach (sklejam pojazdy) proszę więc o odp nawet jeżeli to banalne i "wszyscy wiedzą" , szukałem już po necie różnych kombinacji- destroy, wreck bf 109 vraket itp itd ale nie dowiedzaiałem się tego czego chciałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 3 Lipca 2010 Share Napisano 3 Lipca 2010 witam, widze nikt jeszcze nie pisze to tak na szybko co pamiętam: - lotki kryte płótnem - złamanie skrzydła w połowie było raczej niemożliwe bo skrzydło w 109 nie były tak jak w FW190 jednym elementem dołączanym do kadłuba, były 2 skrzydła dokręcane do kadłuba (chodziło o przeniesienie obciążenia od podwozia na kadłub a nie na skrzydła, w FW190 zastosowano płat z potężnym dźwigarem, ot inne podejście) także trudno mówić o środku skrzydła. skrzydło może być posiekane pociskami albo może być naruszone jego łączenie z kadłubem (tzn - skutki twardego lądowania mogą być oczywiście przeróżne więc rzecz jasna nie tylko te uszkodzenia mogły mieć miejsce ) - mogły rdzewieć golenie podwozia, rury wydechowe, generalnie kadłub i skrzydła jak pamiętam był duralowy więc ciężko o zacieki (prędzej jakieś paprochy typu pozaciekany kurz po deszczu). Zdradź może koncepcje projektu, ułatwi to znalezienie odpowiednich fotek. pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...