Jump to content

wuwumaster

Members
  • Content Count

    1,019
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Personal Information

  • Location
    Kraków
  • Interests
    Me-163 Komet - od każdej możliwej strony :)
  • Occupation
    automatyk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Podoba mnie się ten Jaczek 👍 p.s. a wątek ten dowodzi że czasem trzeba zaczekać kilka mcy aż model zostanie dostrzeżony i posypią się komentarze 😉
  2. elegancki 👍 bardzo przyjemnie wygląda, kalka zwłaszcza z wężem świetnie siadła, widzę że też zdecydowałeś się na błękitną wstawkę na sterze kierunku (są dyskusje czy to nie jest cień na zdjęciach) Jak na samodzielne maskowanie szklarni to szacun, jest troche do oklejenia, wyszło b dobrze. Co do obić to sam wiesz, brudzenie ogólnie spoko - można jeszcze podwozie przykurzyć bo jednak to Afrtyka. I tak mi się myśl na koniec nasuwa że fajnie że w końcu jest w miarę poprawny sztukas B2 "spudła" (ja walczyłem z Italeri, tam jest troche błędów, najtrudniejszy to skopane oszklenie, u Ciebie wygląda jak należy, mój -> klik , troche tam też o historii i kolorach tego egemplarza) pozdrawiam! ww
  3. Panowie, dzięki wielkie za tak liczny odzew! Co do relingów zrobiłem małe rozeznanie z zaproponowanych pozycji Part i Aber (zestaw Tamki wygląda mega, ale to hardcore dla zaawansowanych), jak by to pasowało w modelu w skali 1:400 pod względem rozstawu słupków: prod nr opis rozstaw w blaszce rozstaw real (x400) Aber 1-400-1 reling 3rz ok 4,5mm 1,8m Aber 1-400-1 reling japoński ok 4,9mm 1,96m Part X-009 reling 2rz ok 3,8mm 1,5m Part X-009 2rz zwisające ok 3,8mm 1,5m i jeszcze dla porównania relingi w blaszce do Kaszuba (tak, znacznie mniejszy, ale chodzi mi o ogólną percepcję) Part X-055 Kaszub ok 2,8mm 1,12m jeszcze nie dotarłem do rysunków z wymiarami tak żeby z akceptowalnym przybliżeniem oszacować rozstaw relingów, natomiast spośród dostępnych blaszek zdecydowałem że zamawiam Parta (realne 1.5m wydaje mi się być najbliżej - najrozsądniej, 2m to za dużo w realu, widać Aber zrobił blaszki po skale 1:350, wtedy realny rozstaw wychodzi ok 1,6m). Jak bym jednak się gdzieś zagalopował w swoich rozważaniach to proszę piszcie. pozdrawiam! ww
  4. Witam wszystkich, po wieloletniej przerwie znów zakładam warsztat na forum. Do tej pory dłubałem głównie w lotnictwie i pancerce, wszystko 1:72. Z racji moich regularnych wyjazdów do Gdańska i coraz większego zainteresowania historią polskiej floty, przyszedł czas na pierwszą próbę zmierzenia się z modelem okrętu (pomijając szczenięce zabawy z ZTS-owym Cossack-iem i Royal Sovereign). Tak więc z ostatniej wizyty w Gdańsku przywiozłem model ORP Grom - który będzie przedmiotem tego warsztatu, dokładnie ten: https://agtom.eu/wojskowe/353545-mirage-400612-orp-grom-w38.html?search_query=orp+grom&results=4 Nie ukrywam że wspomagam się podobnym wątkiem dot. Błyskawicy -> Model planują zbudować w podobnej koncepcji co kolega Lajtus - chcę żeby to nie raziło w oczy, ale może nie jest to jeszcze etap na pełną waloryzację. Malowanie z ostatniego okresu służby przed zatopieniem (słowem - pudełkowe). Wspomniane w wątku publikacje (Okręty Polskiej Marynarki Wojennej) już zamówione, także zestaw luf do błyskawicy - rozumiem że do bliźniaczego Groma też powinny pasować? Pytanie mam o relingi - faktycznie też rozważam zamówienie tych z Abera, mimo że 3-rzędowe - jest jakaś lepsza opcja na rynku? I pytanie techniczne - jest jakaś alternatywna technika / patent na zrobienie relingów samemu? A jeśli już chodzi o użycie fototrawionek - jak je mocujecie do pokładu - po prostu na kroplę CA? czy nawiercacie otworki w pokładzie (wg instr blaszek) żeby nóżka miała swoje miejsce? z góry dziękuję za porady, zdjęcia wkrótce. pozdrawiam! ww
  5. rozwiń prosze temat, znam ich modele głównie jako short runy Luft'46, jak chyba większość wiem co to blaszki czy żywice ale co się kryje za określeniem żywico-blaszki? jakiś ichniejszy wynalazek? jakaś hybryda? pozdrawiam, ww
  6. Rozwiń proszę myśl bo chyba nie łapie o co chodzi 🤔 (wiem że Revell pakuje też stary zestaw Ju-88, czy to przepak matchbox? Ten tu opisany to nowy zestaw) thx
  7. Patrząc na wypraski to jest Ju-88A4 wydany kilka lat temu (podobno przeskalowany z 1/32, swoją drogą b przyzwoity model, imho jeden z bardziej niedocenionych zestawów) tutaj przekonwertowany na A1 czyli przede wszystkim z innymi końcówkami skrzydeł (w A4 to końcówki są najgorzej pasującym elementem), oszkleniem tyłu szoferki i jeszcze pare innych drobiazgów, także jeśli cena będzie strawna to będzie ładny model na BoB. pozdrawiam ww p.s. kokpit Ju-88 A4 spudła (pasy edek) gdy go dłubałem, inne detale nie odstają.
  8. hehe co racja to racja, moje pozostałe aerografy przy tym rusku to zdecydowanie kobiecy sprzęt skoro inni dają rade to i ja ujarzmie tego aerka a co pozdrawiam!
  9. wy tak serio? pytam bo tak się składa że (niejako w spadku) wszedłem w posiadanie tego właśnie sprzęta, jeszcze nim nie malowałem natomiast rozebrałem go, dokładnie wyczyściłem, lekko przesmarowałem tu i ówdzie, i nie wiem - czy one wszystkie miały tak silną sprężynę iglicy? przecież po kilkunastu naciśnięciach palec chce odpaść... (od kilkunastu lat maluje aero i przeróżne to były wynalazki, ale takiej siły nie wymagał żaden). Czy też był na to jakiś patent który nie został w moim zastosowany? p.s. wątek mega, chyba mój ulubiony na forum, mimo że zacząłem kleić dopiero początkiem 90tych to siłą rzeczy zahaczyłem o sporo prezentowanych to rzeczy, serdecznie pozdrawiam! 👍
  10. no prosze, ale sie dzieje w temacie 11stek, całkowicie mi to umknęło. dzięki za link do odkrywcy! pozdr! ww
  11. z tym srebrnym wnętrzem to nawet Airfix podaje w instrukcji jak to malować (gdybyś nie miał pod ręką: https://www.mojehobby.pl/products/Hawker-Hurricane-Mk.I-Early.html) Skończyłem niedawno ten zestaw, całkiem przyjemny, uwagi wymaga głównie złożenie płata (góra z dołem - dół u mnie był w obrysie nieco większy, i krawędź spływu była po złożeniu dość grubawa, trochę szlifowania to wymagało) - ze zdjęć nie jestem pewien czy masz to już sklejone czy tylko złożone na sucho. I jak to Airfix, niby wszystko pasuje a po pomalowaniu dobrze 3 razy spasować przed klejeniem (np. po wklejeniu elementów chłodnicy w owiewkę - całość nieco odstawała od dolnej powierzchni płata, sam płat przy wklejaniu w kadłub też wymaga dopasowania bo robił się mały schodek w przedniej części, grzbiet wymagał lekkiego doszlifowania żeby owiewka ładnie siadła w pozycji otwartej) za to podwozie siada niemal idealnie. Pow odzenia i pozdrawiam! (podpatrze jak Ci idzie z Armą bo mam ich kilka w kolejce) p.s. mój wyszedł tak, twój przy pootwieraniu zapewne będzie bardziej spektakularny 👍 ww
  12. Podbijam temat; ktoś coś może wie? Dwie repliki 1:1 to byłoby niezłe wydarzenie Pozdr, ww
  13. Ten sklep to jest trochę pic na wodę nie sklep, jak byłem w Przemyślu chciałem zajrzeć - w godzinach pracy był zamknięty, przez tel dowiedziałem się od właściciela (obcokrajowiec sądząc po akcencie, anglik?) że otwiera tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty... jak dołożyć do tego dość spore ceny to trochę porażka... chyba że ktoś jest bardzo zmotywowany do staroci. Pozdrawiam! ww p.s. cały wątek genialny, regularnie przeglądam !
  14. dokładnie jak powyżej. 11stka przechodziła ostatnio remont (odmalowana) i była dość rozbierana, ilość zrobionego przy tej okazji materiału dokumentacyjnego jest przeogromna (już pomijam płytkę CD z Aeroplana, książeczkę Modelmania - na podst poprzedniego remontu na Okęciu, i wiele innych publikacji i P11 także tej z Krk), także nie ma co polować na informację gdy jest jej z dobrego źródła do woli. Co do osób do których imho można się zwraca - całe lata ekspozycją zajmował się p. Jan Hoffman (wciąż działa w muzeum), także p. Daniel Pach służy radą. Generalnie muzeum jest bardzo otwarte na wszystkich pasjonatów lotnictwa, więc z czystym sumieniem polecam bezpośredni kontakt. p.s. na stronie muzeum znajdziesz coś takiego jak digitalizacja archiwum, znajdziesz tam instrukcje obsługi, schematy itp do P.11. pozdrawiam ww
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.