Diesel fan Napisano 12 Sierpnia 2010 Share Napisano 12 Sierpnia 2010 Mi się tam silnik podoba Czekam na postępy z ramą, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Gdzies na YT wdziałem film właśnie z taka przeprawa, wiec wypada tylko przykurzyć silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodecky Napisano 13 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2010 W przypływie entuzjazmu po otrzymanych komentarzach skończyłem dziś składanie wnętrza szoferki. Przy okazji przymierzyłem silnik i kastę do ramy. Tak to się póki co przezentuje. Silnik jeszcze postaram się przykurzyć razem z ramą. Teraz zatem definitywnie czas wziąć się do malowania. Zacząłem też sklejanie chromów. I cóż zauważyłem? Komin, do którego przymocowana ma być poręcz ułatwiająca wsiadanie do kabiny jest po stronie prawej i nie ma możliwości przeniesienia go na drugą stronę. Zasadniczo chromowane części "amerykańskie" są bez zarzutu, natomiast ten australijski upgrade powoduje wołanie o pomstę do nieba! Poszczególne elementy zlane są z ramkami tak mocno, że nie sposób ich nawet wyciąć bez użycia dużej ilości siły. Efekt takiego wycinania wygląda tragicznie. Za przykład niech posłużą kominy filtrów powietrza. Zbiorniki paliwa nie wyglądają lepiej. Muszę siejeszcze zastanowić czy je przemalować, czy postarać sięchromować. Chyba bez ponownego chromowania sienie obejdzie, choć miałem taką nadzieję... O ile dobrze sie orientuję należałoby zamoczyć elementy w roztworze kreta. Proszę niniejszym o wskazówki jak przygotować takowy roztwór, na jak długo umieścić tam elementy i co jeszcze powinienem o tym wiedzieć? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Chyba bez ponownego chromowania sienie obejdzie, choć miałem taką nadzieję... O ile dobrze sie orientuję należałoby zamoczyć elementy w roztworze kreta. Proszę niniejszym o wskazówki jak przygotować takowy roztwór, na jak długo umieścić tam elementy i co jeszcze powinienem o tym wiedzieć? Wsypujesz 2-3 nakrętki kreta do wody, właściwie ilość nie gra tu bardzo znaczącej roli Po chwili zejdzie Ci chrom, po dłuższym czasie fabryczny podkład pod niego, gdy części zyskają biały kolor można je wyciągnąć, możesz to przyspieszyć czyszcząc je starą szczoteczką do zębów, zasadniczo chromy bardzo łatwo schodzą, tą samą metodą możesz czyścić inne części z farby a nawet elementy przezroczyste Pamiętaj też żeby dokładnie wypolerować szpachlowane elementy, chrom bardzo uwidacznia wszelkie błędy, papier gradacji 2000 mile widziany. A tak w ogóle jak na razie idzie Ci świetnie, kabina a zwłaszcza deska naprawdę robią wrażenie, z silnikiem może trochę przesadziłeś, ale myślę że przykurzenie załatwi sprawę Tak więc trzymam kciuki i życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodecky Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Witajcie! Wreszcie pokonałem strach przed nieznanym i zbliżyłem się do aerografu. A co mi z tego wyszło? Zobaczcie poniżej. Z pomalowania ramy jestem całkiem zadowolony. W pryzpzwie entuzjazmu wymieszałem farby i wziąłem zię za malowanie kasty. I... Muszę zapytać: Co zrobiłem źle? Kolor dokładnie taki jak sobie zaplanowałem, ale nie ma hurraoptymizmu bo pojawił się taki oto niezaplanowany granulat. Wiem, że źle to wszystko pomalowałem. Ale gdzie tkwi błąd w sztuce? Zbyt mało rozcieńczona farba, zbyt mała, czy zbyt duża odległość dyszy aerografu od powierzchni czy jeszcze coś innego, na co nie zwróciłem uwagi? Jak to wszystko co sp...askudziłem teraz naprawić? Papier ścierny i druga warstwa lakieru? Mistrzowie! Poratujcie początkującego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Nie wiem dokładnie dlaczego tak się zrobiło, strzelam że mogła dostać się tu woda lub coś było źle z przygotowaniem powierzchni, ale nie jestem pewien Teraz najlepiej przeszlifuj delikatnie to miejsce, tylko tak żeby nie zedrzeć całkowicie farby i pryśnij całość jeszcze raz, myślę że powinno być ok Rama nie miała być czerwona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodecky Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Teraz najlepiej przeszlifuj delikatnie to miejsce Tak też zrobiłem. Mam nadzieję, że przy nakładaniu drugiej warstwy będzie już ok. Ponoć człowiek uczy się na błędach... Dobrze jest je zrozumieć. Rama nie miała być czerwona? A jaka to ona nie miała już być! W pierwszym zamyśle - ciemno-czerwona. Następnie pod kolor kabiny. Wreszcie pojawił się zamiar pomalowania trucka w barwy Shell-a (wypatrzony na filmiku z YT), tak jak na załączonym niżej zdjęciu, więc postanowłem, że rama będzie dla kontrastu czarna. Tak też pomalowałem ramę, ale ostatecznie zdecydowałem się, że ciężarówka będzie w barwach zaproponowanych przez Revella. A oto Shell truck, może kogoś zainspiruje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 T chropowatości powstają najczęściej z użycia nieodpowiedniego rozpuszczalnika, który zareagował i zanim farba "doleciała" na powierzchnię to zdążyła już wyschnąć. Zimne powietrze z kompresora dodatkowo się do tego przyczyniło. Wystarczy zmienić rozpuszczalnik . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Może pomyśl jeszcze nad tym shellem, wygląda naprawdę ciekawie na pewno byłby dużo bardziej oryginalny niż standardowe malowanie revella, no ale ty tu decydujesz mistrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Polecam Wamodowski rozcieńczalnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodecky Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Polecam Wamodowski rozcieńczalnik Maluję farbami emaliowymi Revella rozcieńczanymi Wa Modem. Może pomyśl jeszcze nad tym shellem, wygląda naprawdę ciekawie Jeśli jeszcze pokuszę się o Australijską ciężarówkę, wtedy to będzie Shell. Przeszlifowałem granulat i spróbowałem ponownie pomalować, zwiększając ilość rozcieńczalnika. Niestety, efekt się powtórzył... O ile małe powierzchnie pokryte są bez zarzutu, o tyle na masce i sleeperze znowu pojawiło mi się ziarno... Co radzicie? Przeszlifować i jeszcze jedną (cieńszą, jeszcze mocniej rozcieńczoną) warstwę, czy też po przeszlifowaniu jakiś bezbarwny lakier wystarczy? Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajdak83 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Może za wysokie ciśnienie na aero???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 W tym modelu mam ten sam problem z lakierowaniem. Niewiem czy plastik jakiś jest taki tłusty czy coś. Pomalowałem rame i mi tak samo wyszło jak tobie na karoserii. Przed następnym malowaniem sprawdziłem i oszliwowałem powierzchnie drobnym papierem sciernym (zmatowiłem plastik) wyczyściłem powierzchnie malowania benzyną ekstrakcyjną i po odtłucszczeniu efekt jest o niebo lepszy. Możesz też spróbować zdjąć starą farbe jakmś rozcieńczalnikiem i porzadnie kaste wymyć przed malowaniem w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła lub plynu do mycia naczyń. Maluje farbami w "szpeju" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodecky Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Może za wysokie ciśnienie na aero???? Ciśnienie ustawione na 2 bary. porzadnie kaste wymyć przed malowaniem w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła lub plynu do mycia naczyń Przed położeniem podkładu dość dokładnie starałem sięwymyć kastę płynem do naczyń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymek94 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Ja też kiedyś miałem problemy z takim czyms Przemyłem kastę benzyną ekstrakcyjną i było ok Może Tobie tez cosik to da...Pozdrowienia, Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.