Skocz do zawartości

Poszukuje odpowiedniego zestawu Spitfire'a Mk.IX w 1:48


GrzesiuR

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie poszukuje odpowiedniego zestawu tego Spitfire'a w skali 1:48. Zastanawiałem się nad zestawem Revella (ex Hasegawa) albo Italka?

Proszę o pomoc doświadczonych modelarzy który zestaw lepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co bardziej Cię interesuje.

Czy wolisz model łatwy w sklejeniu z dopasowanymi częściami ale za to z pewnymi niedociągnięciami merytorycznymi.

Czy jesteś zwolennikiem jak najwierniejszego odwzorowania oryginały bez względu na wkład pracy jaki trzeba włozyć w budowę.

Znalazłem kiedyś w necie stronkę (niestety teraz nie mogę sobie jej przypomnieć ) z porównaniem zestawów Hasegawy, Iteleri (ex. Occidental), MPM (Occidental z żywicznymi dodatkami) i ICM-u.

Z tego co zapamiętałem to Hasegawa najłatwiej się skleja ale wymiarowo odstaje od oryginału. Italeri/Occidental jest lepszy wymiarowo ale mniej przyjemnie się go skleja. MPM ma dodatki z żywicy korygujące błędy wyprasek Occidentala. ICM okazał się najbardziej zgodnym wymiarowo zestawem ale za to chyba najbardziej pracochłonnym. W zestawie ICM masz dodatkowo części do budowy makiety silnika.

 

Sam nie miałem jeszcze okazji sklejać żadnego z wyżej wymienionych więc nie mogę nic dodać od siebie.

 

Modele MPM i ICM mam w szafie więc jeśli byś potrzebował to mogę obfotografować wypraski.

 

PS: Przypomniałem sobie jednak tę stronkę

http://www.internetmodeler.com/2000/february/aviation/spitfire.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolega Sławko bardzo trafnie naświetlił problem z modelami Spitfire'a IX w skali 48. Każdy model w tej skali ma swoje lepsze i słabsze strony:

 

1.Osobiście odradzam Occidentala, który oprócz tego, że błędny, to niestety nie da nam zbytniej przyjemności sklejania. Wymiarowość tego raczej nie zrekompensuje...

 

2. ICM jest modelem dość uniwersalnym gdyż zawarte w zestawie części dają nam możliwość wykonania jednej z kilku wersji samolotu. Części te jednak pozostawiają sporo do życzenia ze względu na nie do końca idealne spasowanie i jamki rozkurczowe. Oszklenie nie jest idealnie przejrzyste, a kalkomanie zestawowe nie są zbyt dobre do nakładania i kolorystycznie poprawne. Bez blachy lub żywicznych części zamiennych, poprawnych kalkomanii i sporej dawki cierpliwości się raczej nie obejdzie;

 

3. Hasegawa/Revell ma dwie wady. Jedną jest jej wymiarowość, a drugą to, że tak po prawdzie daje nam ona możliwość wykonania jedynie późnych maszyn z długim wlotem powietrza. Poza tym jest to dość dobry wyrób, który skleja się dość fajnie (może poza spasowaniem kadłuba ze skrzydłami gdy wpasowujemy potencjalne, żywiczne elementy).

Osobiście polecam ten zestaw najbardziej, pomimo tego, że zawęża nam on liczbę maszyn jakie możemy wykonać bez drastycznych przeróbek. Uzupełniony o żywiczny kokpit CMK prezentuje się całkiem do rzeczy).

 

Chciałbym aby było inaczej, ale niestety nie ma na chwilę obecną zestawu, z którego przy niewielkim nakładzie pracy, pieniędzy i nerwów można by było zrobić poprawną dziewiątkę. Każdy z oferowanych Spitów IX ma swoje wady i aktualnie jedyną firmą, która może zmienić taki stan rzeczy jest chyba Tamiya, która mogłaby przeskalować swojego świetnego Spitfire'a Mk. IX ze skali 1/32.

 

Wybór należy do Ciebie. Jeśli za bardzo Ci się nie spieszy, to może poczekaj jakiś czas. Zobaczymy, czy Tamka pójdzie za ciosem po przeskalowaniu Zero i zrobi to samo ze Spitem.

 

Pozdrawiam

Kornik

 

 

EDIT: Jakiego dokładnie Spitfire'a IX chciałbyś zrobić ? Masz jakieś konkretne malowanie, albo wymagania co do niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Jakiego dokładnie Spitfire'a IX chciałbyś zrobić ? Masz jakieś konkretne malowanie, albo wymagania co do niego ?

 

Chce zrobi IX bo wg mnie jest najpiękniejszy a co do malowania i wersji to chcialbym wykonac jakaś z polskimi szachownicami np. cyrk skalskiego innych wymagań nie ma.

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również bardzo lubię Spitfire'a IX. Mam obecnie 3 różne w składziku

 

Jeśli chcesz wykonać w miarę poprawnego Spitfire'a z Cyrku Skalskiego, to Twój wybór powinien paść na ICM, który umożliwia wykonanie wczesnej dziewiątki.

Jeśli natomiast odpowiadałby Ci któryś z późnych Spitów używanych przez polskich pilotów (np. z 308-ego lub 316-ego Dyonu PSP, do których kalki robi Techmod), to polecam Ci model Revell/Hasegawa z kokpitem żywicznym CMK. Co prawda pudełku z Revellem znajduje się malowanie 308-ego Dyonu ZFoM, aczkolwiek kolorystyka kalkomanii oraz krój liter kodowych pozostawiają sporo do życzenia. Lepiej jest zaopatrzyć się w osobny zestaw kalek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji to tylko ICM. Ma on swoje wady, ale odpowiednią ilością szpachli, poprawieniem linii podziału i waloryzacją kokpitu, można zrobić naprawdę wierną replikę Spita MkIX. Na forum jest gdzieś mój Spitek z ICMu, w barwach Cyrku Skalskiego ZXo6. Revell-Hasegawa to model który można zrobić w wersji MkIXC-późny, ale też MkXVIE wczesną wersję. Jest on ciut krótszy od ICMu(0,5 cm.)ale za to jakość wyprasek przebija tego z ICMu. Tak się akurat składa, że mam oba sklejone, tego z Revella dosłownie trzy dni temu skończyłem, więc mam skalę porównawczą. Reasumując kup ICMa, do tego kalki Techmodu i żywicę w kokpit a będziesz miał świetny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.