Jump to content

Silnik TW3 -117MT


okozt
 Share

Recommended Posts

Różnice pomiędzy obydwoma tymi silnikami są dla Ciebie nieistotne. Różnice polegają na modernizacji konstrukcji w sensie zmiana materiału z jakiego wykonane są łopatki turbin itd. W Kagero jest błąd- na zdjęciach na str30-32 masz pokazane silniki TW-3-117M z Mi-14, czyli w wersji morskiej, która różni się od standardowego silnika MT tylko zabezpieczeniem antykorozyjnym. Niczym więcej. Silniki TW-3-117WM z Mi-24W mają tylko krótszy odrobinę wielowypust do połączenia z przekładnią główną. Reszta na zewnątrz jest taka sama. Nawet kolor srebrzanki.

Poza tym na stronie 29 tej pozycji masz oryginalne silniki z Mi-17, czyli Mi-8MTW-1. Popatrz na wloty powietrza- szare- Mi-17, niebieskie- Mi-14.

Różnice występują tylko po zabudowie na płatowiec- Mi-17 nie posiada chowanego podwozia, a więc przewodów instalacji hydraulicznej ma mniej.

 

A i jeszcze jedno- przekładnie główne są też takie same WR-14 jest stosowana na Mi-17.

Link to comment
Share on other sites

To po pierwsze zdemontowany silnik bez wlotu powietrza, a więc pozbawiony też części instalacji.Dla jasności i bez terminologii fachowej- to szare po prawej, to zwykła zaślepka. Pośrodku - tak jak w Kagero na str 29 (na tej stronie masz silnik z Mi-17 nr 608, a więc typowy dla polskich śmigłowców od nr 601 do 608) - tam się przykręca ustrojstwo od pyłofiltra-zdj. górne z prawej. Po lewej czerwone niezaznaczone- też zaślepka- przykręca się w to miejsce prądniczkę. Pozostałe czerwone elementy- zaślepki.

Tak to wygląda na płatowcu Mi-14 (różnice są w środkowym elemencie- 14-ka nie ma pyłofiltrów):

 

http://www.airplane-pictures.net/image56027.html

 

Powtórzę raz jeszcze- w Kagero jest babol- nie pokazano tam silnika WM na żadnym zdjęciu. Są wersje M i MT.

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie 1: Silniki TW-3-117WM na egzemplarzu Mi-8MTW-1 (Mi-17) nb 5528:

 

silnik-TW-3-11WM.jpg

 

Podejrzewam, że identyczne są na egzemplarzach serii "irackiej" (czterocyfrowe numery na belce ogonowej i opancerzenie).

 

Zdjęcia następne: silnik TW-31-17MT i pompa w zbliżeniu z egzemplarza Mi-17 nb 0608:

 

TW-3-117MT.jpg

 

TW-3-117MT-1.jpg

 

TW3-117MT-2.jpg

 

TW-3-117MT-3.jpg

 

TW-3-117MT-5.jpg

 

okozt- konia z rzędem temu, kto znajdzie tu bodaj jedną różnicę.

 

Adam, pozdrowienia z EPDA

Link to comment
Share on other sites

Ja znalazłem

-po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca

- Po drugie na zdjęciu 2 silnika są takie jakby czerwone zaślepki, czy uszczeli (to pewnie dlatego że jest zdemontowany wiem, ale różnica w obecnym stanie jeat)

 

 

To kiedy mam się po konia zgłosić

Link to comment
Share on other sites

Ja znalazłem

-po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca

To kiedy mam się po konia zgłosić

Po pierwsze, primo- ten zdemontowany był do remontu i wcale nie czysty. popatrzaj na odpryski farby

 

Konia nie będzie

Link to comment
Share on other sites

A na zdjęciach tak fajnie się błyszczy

 

Tak poza tematem to kupiłem dzisiaj listopadową "lotniczą polske",

a w niej malowanie Pana autorstwa śmigłowca Mi-2 nb 4711.

I muszę powiedzieć że bardzo fajnie wygląda ta maszynka w Pańskim malowaniu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.