okozt Napisano 16 Listopada 2010 Share Napisano 16 Listopada 2010 Witam buduję model Mi-8MT w skali 1/35 i potrzebuję dokładnych zdjęć silnika TW3-117MT. W publikacjach, które posiadam (Kagero) pokazany jest jedynie silnik TW3-117WM. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 16 Listopada 2010 Share Napisano 16 Listopada 2010 Różnice pomiędzy obydwoma tymi silnikami są dla Ciebie nieistotne. Różnice polegają na modernizacji konstrukcji w sensie zmiana materiału z jakiego wykonane są łopatki turbin itd. W Kagero jest błąd- na zdjęciach na str30-32 masz pokazane silniki TW-3-117M z Mi-14, czyli w wersji morskiej, która różni się od standardowego silnika MT tylko zabezpieczeniem antykorozyjnym. Niczym więcej. Silniki TW-3-117WM z Mi-24W mają tylko krótszy odrobinę wielowypust do połączenia z przekładnią główną. Reszta na zewnątrz jest taka sama. Nawet kolor srebrzanki. Poza tym na stronie 29 tej pozycji masz oryginalne silniki z Mi-17, czyli Mi-8MTW-1. Popatrz na wloty powietrza- szare- Mi-17, niebieskie- Mi-14. Różnice występują tylko po zabudowie na płatowiec- Mi-17 nie posiada chowanego podwozia, a więc przewodów instalacji hydraulicznej ma mniej. A i jeszcze jedno- przekładnie główne są też takie same WR-14 jest stosowana na Mi-17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 17 Listopada 2010 Autor Share Napisano 17 Listopada 2010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c475d41b4a87968.html Mam pytanie czy zaznaczone przezemnie na tym zdjęciu elementy pompy paliwa powinny wygladac tak samo jak w silniku TV3 117 WM przedstawionym w Kagero na stronie 29 czy tak jak na tym zdjeciu powyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 17 Listopada 2010 Autor Share Napisano 17 Listopada 2010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c475d41b4a87968.html Mam pytanie czy zaznaczone przezemnie na tym zdjęciu elementy pompy paliwa powinny wygladac tak samo jak w silniku TV3 117 WM przedstawionym w Kagero na stronie 29 czy tak jak na tym zdjeciu powyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 17 Listopada 2010 Share Napisano 17 Listopada 2010 To po pierwsze zdemontowany silnik bez wlotu powietrza, a więc pozbawiony też części instalacji.Dla jasności i bez terminologii fachowej- to szare po prawej, to zwykła zaślepka. Pośrodku - tak jak w Kagero na str 29 (na tej stronie masz silnik z Mi-17 nr 608, a więc typowy dla polskich śmigłowców od nr 601 do 608) - tam się przykręca ustrojstwo od pyłofiltra-zdj. górne z prawej. Po lewej czerwone niezaznaczone- też zaślepka- przykręca się w to miejsce prądniczkę. Pozostałe czerwone elementy- zaślepki. Tak to wygląda na płatowcu Mi-14 (różnice są w środkowym elemencie- 14-ka nie ma pyłofiltrów): http://www.airplane-pictures.net/image56027.html Powtórzę raz jeszcze- w Kagero jest babol- nie pokazano tam silnika WM na żadnym zdjęciu. Są wersje M i MT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Dzięki za informacje. Pepsi_Adam jak znajdziesz chwilke czasu to poprosze o zdjęcia. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Dzięki za informacje. Pepsi_Adam jak znajdziesz chwilke czasu to poprosze o zdjęcia. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Orietujecie się może Panowie czy afagańska wersja sowieckiego Mi-8MT miała instalowane pyłofiltry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Zdjęcie 1: Silniki TW-3-117WM na egzemplarzu Mi-8MTW-1 (Mi-17) nb 5528: Podejrzewam, że identyczne są na egzemplarzach serii "irackiej" (czterocyfrowe numery na belce ogonowej i opancerzenie). Zdjęcia następne: silnik TW-31-17MT i pompa w zbliżeniu z egzemplarza Mi-17 nb 0608: okozt- konia z rzędem temu, kto znajdzie tu bodaj jedną różnicę. Adam, pozdrowienia z EPDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Ja znalazłem -po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca - Po drugie na zdjęciu 2 silnika są takie jakby czerwone zaślepki, czy uszczeli (to pewnie dlatego że jest zdemontowany wiem, ale różnica w obecnym stanie jeat) To kiedy mam się po konia zgłosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 Ja znalazłem-po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca To kiedy mam się po konia zgłosić Po pierwsze, primo- ten zdemontowany był do remontu i wcale nie czysty. popatrzaj na odpryski farby Konia nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł S Napisano 18 Listopada 2010 Share Napisano 18 Listopada 2010 A na zdjęciach tak fajnie się błyszczy Tak poza tematem to kupiłem dzisiaj listopadową "lotniczą polske", a w niej malowanie Pana autorstwa śmigłowca Mi-2 nb 4711. I muszę powiedzieć że bardzo fajnie wygląda ta maszynka w Pańskim malowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okozt Napisano 18 Listopada 2010 Autor Share Napisano 18 Listopada 2010 Dziękuje bardzo za podwiedzi i eleganckie zdjęcia. Moim zamysłem jest budowa Mi-8MT która załoga rozbiła się podczas likwidacji awarii w Czarnobylu. Jeszcze raz dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.