Skocz do zawartości

Silnik TW3 -117MT


okozt

Rekomendowane odpowiedzi

Różnice pomiędzy obydwoma tymi silnikami są dla Ciebie nieistotne. Różnice polegają na modernizacji konstrukcji w sensie zmiana materiału z jakiego wykonane są łopatki turbin itd. W Kagero jest błąd- na zdjęciach na str30-32 masz pokazane silniki TW-3-117M z Mi-14, czyli w wersji morskiej, która różni się od standardowego silnika MT tylko zabezpieczeniem antykorozyjnym. Niczym więcej. Silniki TW-3-117WM z Mi-24W mają tylko krótszy odrobinę wielowypust do połączenia z przekładnią główną. Reszta na zewnątrz jest taka sama. Nawet kolor srebrzanki.

Poza tym na stronie 29 tej pozycji masz oryginalne silniki z Mi-17, czyli Mi-8MTW-1. Popatrz na wloty powietrza- szare- Mi-17, niebieskie- Mi-14.

Różnice występują tylko po zabudowie na płatowiec- Mi-17 nie posiada chowanego podwozia, a więc przewodów instalacji hydraulicznej ma mniej.

 

A i jeszcze jedno- przekładnie główne są też takie same WR-14 jest stosowana na Mi-17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po pierwsze zdemontowany silnik bez wlotu powietrza, a więc pozbawiony też części instalacji.Dla jasności i bez terminologii fachowej- to szare po prawej, to zwykła zaślepka. Pośrodku - tak jak w Kagero na str 29 (na tej stronie masz silnik z Mi-17 nr 608, a więc typowy dla polskich śmigłowców od nr 601 do 608) - tam się przykręca ustrojstwo od pyłofiltra-zdj. górne z prawej. Po lewej czerwone niezaznaczone- też zaślepka- przykręca się w to miejsce prądniczkę. Pozostałe czerwone elementy- zaślepki.

Tak to wygląda na płatowcu Mi-14 (różnice są w środkowym elemencie- 14-ka nie ma pyłofiltrów):

 

http://www.airplane-pictures.net/image56027.html

 

Powtórzę raz jeszcze- w Kagero jest babol- nie pokazano tam silnika WM na żadnym zdjęciu. Są wersje M i MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie 1: Silniki TW-3-117WM na egzemplarzu Mi-8MTW-1 (Mi-17) nb 5528:

 

silnik-TW-3-11WM.jpg

 

Podejrzewam, że identyczne są na egzemplarzach serii "irackiej" (czterocyfrowe numery na belce ogonowej i opancerzenie).

 

Zdjęcia następne: silnik TW-31-17MT i pompa w zbliżeniu z egzemplarza Mi-17 nb 0608:

 

TW-3-117MT.jpg

 

TW-3-117MT-1.jpg

 

TW3-117MT-2.jpg

 

TW-3-117MT-3.jpg

 

TW-3-117MT-5.jpg

 

okozt- konia z rzędem temu, kto znajdzie tu bodaj jedną różnicę.

 

Adam, pozdrowienia z EPDA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem

-po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca

- Po drugie na zdjęciu 2 silnika są takie jakby czerwone zaślepki, czy uszczeli (to pewnie dlatego że jest zdemontowany wiem, ale różnica w obecnym stanie jeat)

 

 

To kiedy mam się po konia zgłosić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem

-po pierwsze ten zdemontowany jest czyściutki, a ten wmontowany już ni do końca

To kiedy mam się po konia zgłosić

Po pierwsze, primo- ten zdemontowany był do remontu i wcale nie czysty. popatrzaj na odpryski farby

 

Konia nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na zdjęciach tak fajnie się błyszczy

 

Tak poza tematem to kupiłem dzisiaj listopadową "lotniczą polske",

a w niej malowanie Pana autorstwa śmigłowca Mi-2 nb 4711.

I muszę powiedzieć że bardzo fajnie wygląda ta maszynka w Pańskim malowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.