Skocz do zawartości

Global Japan Tuning


Rabbit666

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa inicjatywa fajnie że powstają takie grupy zrzeszające ludzi o podobnych zainteresowaniach, sporo ludzi obraca się w klimatach JDM, jeżeli jesteście otwarci na innych myślę że grupa się rozszerzy, na mnie nie macie jednak co liczyć, nie mój temat, ale chętnie będę się przyglądał

No i fajnie byłoby widzieć wasze warsztaty w projekcie no chyba że będą one umieszczane w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego się tworzy, a mnie nikt nie poinformował???? Uuuu nie ładnie...

Teraz to powinien być tzw. "foch" :P

 

To samo sobie pomyślałem

Choć pewnie do grona wdrażani są "eksperci" tworzący modele bez skaz więc raczej nie mam na co liczyć Poza tym Evo X na ukończeniu a 300ZX już niemal w połowie więc w najbliższym czasie bym nie dołączył do warsztatu

Pozdrawiam panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 1

 

Witam,

zaczynam watek warsztatowy z moim modelem. Wybór padł na japońską myśl techniczna, która w szybkim czasie stała się legendą - subaru impreza.

Wybrany przeze mnie model to rocznik '99.

Będzie to model z dość licznymi przeróbkami oraz ( mam nadzieję ) ciekawymi grafikami - ale jakie - zobaczycie w kolejnych " odcinkach"

 

Odcinek 1.1

 

Na początek in-box ( poglądowy) oraz preferowane dodatki:

IMG_2271.jpg

IMG_2272.jpg

Możliwe, że będą takie koła:

IMG_2273.jpg

 

 

Nie wiem , co jest z fotami - zapisane jako 800x600 a tu głupieje i rozwala forum...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 2

 

Odcinek 1.1

 

"Piąta, uważana za najbardziej udaną, generacja modelu produkowana w latach 1989-1994. Celica V została zbudowana na płycie podłogowej oznaczonej symbolem T180. Otrzymała też zupełnie nowe, rasowe, sportowe nadwozie, po raz ostatni wyposażone w podnoszone światła. W 1992 roku Toyota wypuściła na rynek najsłynniejszą limitowaną wersję Celiki – GT-4 Carlos Sainz edition. Wyprodukowano ją na cześć hiszpańskiego kierowcy, który z Celiką zdobył w 1990 roku rajdowe mistrzostwo świata. Od podstawowego modelu auto odróżniało się innym przodem i tylnym spoilerem. "

 

Również witam w temacie, dziękujemy za komentarze .

Pierwszym moim team'owym projektem jest Toyota Celica GT-Four z Tamiya w skali 1:24. Do waloryzacji użyję następujących dodatków: Eduard [pasy, siatki], Modeler's [zapinki, itp], Crazy Modeler [wycieraczki], Scale Motorsport [CF], Gunze [chemia], a reszta wyjdzie w praniu. Koncepcja - uliczna zabawka ściganta.

 

Oto in-box:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

 

Wnętrze po wstępnej przymiarce:

1.jpg

Rozwiązanie łączenia klatki z wnętrzem jest fatalne:

2.jpg

Fotele przed:

3.jpg

Fotel po:

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 1

 

Odcinek 2

 

Witam,

Postanowiłem zostawić fabryczne felgi - lepiej mi pasują do koncepcji.

Pomalowałem podwozie chromem APP - to baza, dalsze prace później.

Usunąłem z karoserii zapinki, zaszpachlowałem otwory na dachu i pomalowałem kaste podkładem.

Zawieszenie dostało kilku kolorków. Pomalowałem tarcze i zaciski - dostały lekkiego washa z czarnej Vallejo.

Zdjęcia na czarnym tle:

black.jpg

black1.jpg

black2.jpg

black3.jpg

black4.jpg

black6.jpg

black8.jpg

black9.jpg

white.jpg

white5.jpg

white7.jpg

white8.jpg

I na białym tle:

IMG_2322.jpg

IMG_2323.jpg

IMG_2326.jpg

IMG_2328.jpg

IMG_2329.jpg

IMG_2331.jpg

IMG_2336.jpg

white1.jpg

white2.jpg

white4.jpg

white12.jpg

IMG_2338.jpg

 

 

Pyłki na kaście są luzem.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 3

 

Odcinek 1

 

Witam wszystkich. Widzę że koledzy z teamu juz wzięli się za swoje projekty więc postanowiłem że zacznę i swój. Więc taki jest plan: z zewnątrz raczej niewielkie przeróbki. Tylny spoiler, może dokładka pod przedni zderzak a reszta wyjdzie w czasie prac. Z założenia ma to być taki cichociemny GT-R do wyścigów ulicznych. Co z tego wyjdzie zobaczymy. Ze wzgledu na ograniczoną ilość czasu prace będą dosyć powolne ale będę się starał nie zostawać w tyle.

 

Ogólny widok na pudełko.

obraz393c.jpg

Przerobiony seryjny spoiler. Inspirowany tym z Amuse.

obraz394u.jpg

obraz397i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 1

 

Odcinek 3

 

Witam,

Przechodzę teraz do wnętrza. Jest już sporo zrobione, ale jeszcze nie daje fot - pokaże jak już będzie dopracowane.

Tymczasem zabrałem się za deskę rozdzielczą. Nie podobała mi się deska z wersji WRC, więc wyciąłem "pulpit" pilota i zaślepiłem odpowiednio wyprofilowanym i wyszlifowanym polistyrenem. Deska przejdzie jeszcze kilka przeróbek, ale o tym później.

deska.jpg

 

Miałem nie dorabiać nadkoli, ale z racji tego że koncepcja wnętrza będzie troszeczkę inna, miałem nadrobić ten błąd :P

Nadkola zrobione z dwóch warstw polistyrenu 0,5mm. Czeka je jeszcze szpachlowanie z obu stron.

nadkola5.jpg

nadkola3.jpg

nadkola2.jpg

nadkola4.jpg

nadkola.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 1

 

Witam,

Podłoga dostała już kolor - ten sam co na podwoziu. Wyszły ślady po dorabianych nadkolach, ale będę to maskował kolejnymi dodatkami.

Postanowiłem dodać blachę ryflowaną do wnętrza. Jest to produkt firmy Kuchmodel i jest to laserowo wycinana formatka w... papierze/kartonie.

Odciąłem górną część blachy zaślepiającej tył i dorobiłem nowa z ryflówki.

Zrobiłem szablony z taśmy i na ich podstawie dociąłem właściwe ryflowane. Blaszka pojawi się na podłodze i na części gdzie powinna być tylna kanapa, a także na płycie zaślepiającej tył oraz na kawałku przedniej grodzi.

Wnętrze w kolorze "chrom" APP:

interior.jpg

blacha.jpg

blacha1.jpg

 

Nowa płyta tylna ( jeszcze do poprawki - odkleiła mi się górna płyta po jednej stronie):

IMG_2363.jpg

IMG_2364.jpg

 

Docięte kawałki na podłogę:

IMG_2360.jpg

IMG_2362.jpg

 

Wszystko razem ( na sucho więc krzywo)

interior3.jpg

interior2.jpg

interior1.jpg

interior5.jpg

interior6.jpg

interior7.jpg

interior8.jpg

interior9.jpg

interior10.jpg

 

Teraz kolejne elementy wnętrza

Wszystko jest luzem, ustawione będzie dopiero jak dojdzie klatka. Na tunelu środkowym blisko mocowania deski rozdzielczej wyszły rysy na plastiku, ale to zniknie pod osprzętem.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 1

 

Witam,

Kolejna zmiana we wnętrzu.

Postanowiłem, że chce pokazać boczki drzwiowe, a przeszkadzały mi w tym płyty (teoretycznie) karbonowe. Wyglądało to tak:

klatka2.jpg

 

Zakupiłem profile okrągłe Tamiya 2mm i dorobiłem te fragmenty klatki.

Klatka wymaga jeszcze przeszlifowania łączeń nowych pręcików.

klatka1.jpg

klatka.jpg

 

Na tapetę poszedł wydech. Uciąłem fabryczny wydech, oszlifowałem, okleiłem kalką karbonowa i dodałem końcówkę z resztki rurki aluminiowej.

wydech1.jpg

wydech.jpg

 

Udało się zrobić też dalszą część wydechu.

Wydech pomalowany chromem APP, następnie pryśnięty złotą Vallejo i transparentną niebieską również Vallejo.

przepalenia.jpg

przepalenia1.jpg

przepalenia2.jpg

 

przemekgksw3 chromy to spray APP "Chrom", a boki płyt pomaluje - ale na samym końcu

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 3

 

Odcinek 2

 

Nareszcie znalazłem troche czasu żeby podziałać przy Nissanie Udało mi się zrobić podwozie. Było sporo problemów z karbonem na tyle ale jakos poszło na szczęście.

obraz403c.jpg

Fajnie by było jakby ktoś miał w posiadaniu zdjęcia podwozia GTRa i je pokazał. Przydały by mi się foty przedniej osłony [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednia oslona jest razem z dokladka zderzaka i szczelnie przykrywa podwozie koncze sie za kolami, chyba belka tez sie tam konczy i widac downpipy od tego miejsca nie ma zadnej oslony do tylnej osi. moge tylko opisywac z pamieci bo niewiem kiedy bede mial okazje sfocic gtra od spodu mniej wiecej wyglada to tak jak u ciebie a o co tobie konkretnie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to czy na którejś części przednich osłon nie ma karbonu. Mam zdjęcia spodu od tyłu i tam środek tej osłony jest z włókna węglowego. I właśnie się zastanawiam czy przednia część też nie jest karbonowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,Zabrałem się za postarzanie podwozia. Wash nie chciał się trzymać, pigmenty też - powierzchnia farby "chrom" APP nie zezwalała na zastosowanie tych technik :-/

Postanowiłem wycieniować podwozie transparentną czarną nakładaną z aerografu. Biorąc pod uwagę fakt, że bryczka ma jeździć w drifcie, podwozie jest wycieniowane nieco agresywniej niż standardowo. Dojdą jeszcze kolejne kolorki w kilku miejscach. Zawieszenie też dostało z czarnej transparentnej.

Pomalowałem już w większości silnik, pozostał do dopracowania osprzęt i drobne poprawki lakiernicze.

Na zdjęciach wyszły szwy na amortyzatorach - do poprawki.

Wszystko jest na sucho, dlatego krzywo.

Dojdą jeszcze płyty pod silnik, ale założenie było takie, ze zostały one dokręcone do podwozia dopiero po jakimś czasie - stąd takie a nie inne zabrudzenia.

Nadkola tylne celowo są pryśnięte i lekko pochlapane farbą - będę chciał uzyskać efekt osadu z palonej gumy - zobaczymy jak to się uda ;o)

postarzanie8.jpg

postarzanie.jpg

postarzanie1.jpg

postarzanie2.jpg

postarzanie3.jpg

postarzanie5.jpg

postarzanie7.jpg

 

A potem...

Podwozie dostało filtry i nieubłaganie zbliża się do finiszu prac nad tym elementem. Dojdą jeszcze niewielkie rozjaśnienia.

Tak to wygląda na obecną chwilę - kolory delikatnie przekłamują - jest troszeczkę jaśniej.

styrane.jpg

styrane1.jpg

styrane2.jpg

styrane3.jpg

styrane4.jpg

styrane5.jpg

styrane6.jpg

styrane7.jpg

styrane8.jpg

 

Dodałem przetarcia za pomocą szorstkiego pędzla i zalakierowałem wszystko mattem z Vallejo.

odpryski.jpg

odpryski1.jpg

odpryski2.jpg

odpryski3.jpg

odpryski4.jpg

odpryski5.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to brudzenie wyszło lepiej niż wykonywane tradycyjnymi metodami, wygląda to naprawdę świetnie, spodobały mi się zwłaszcza te otarcia, będę musiał spróbować

Mam nadzieje że swoim warsztatem przekonasz wszystkich którzy unikają brudzenia, do poeksperymentowania trochę z tym etapem budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.