PiterATS Napisano 31 Grudnia 2010 Share Napisano 31 Grudnia 2010 Witam Myślę, że czas najwyższy pokazać moje zmagania nad tym modelem, ponieważ buduję go sobie powoli już od dość dawna. Modelem tym, a właściwie półproduktem modelu jest bolid F1 Alfa Romeo 158, pochodzący z zestawu Smera. Mój model będzie przestawiaj bolid nr 34, którym w roku 1950, w pierwszym sezonie istnienia Formuły 1, Juan Manuel Fangio wygrał prestiżowy wyścig o GP Monako. Fangio stał się więc jednocześnie pierwszym w historii zwycięzcą wyścigu w Monako, rozgrywanego w ramach Formuły 1. W trakcie wyścigu: Zwycięstwo: I plakat wyścigu: Jak już mówiłem, model Smera jest raczej półproduktem wyjściowym, do zbudowania modelu na współczesnym poziomie. Ale nie ma co się dziwić, skoro wypraski stworzyli panowie z niejakiej firmy Merit, do tego w latach 60-tych. A więc bardzo dawno. Założyłem sobie by wykonać od podstaw kokpit, uzupełnić i poprawić detale karoserii oraz poprawić koła. Silnika nie ruszałem, ponieważ maska będzie przyklejona na stałe. Na początek prezentuję zdjęcia gotowego kokpitu, które już przewinęły się przez forum: Kolejnym etapem było złożenie karoserii, co skończyło się zużyciem gigantycznych ilości szpachlówki i papieru ściernego. Po tym uzupełniłem kokpit o wykonane własnoręcznie kalkomanie z zegarami: Następnie zabrałem się za powolne uzupełnianie elementów karoserii. Wykonałem swoisty pakiet aerodynamiczny (klapka na atrapie chłodnicy) , brakujące nity, podkładki pod zapinki maski silnika, oblachowanie otworu w masce pod kolektor wydechowy, brakujące oblachowanie spodu. Ponadto wytrasowałem brakujące linie podziału blach, klapek wlewów paliwa i chwytu powietrza oraz poszpachlowałem otwory pod zestawowy wiatrochron, który wykonam całkowicie od podstaw. Pozostały mi jeszcze do wykonania otworki w masce silnika, pod uchwyty do jej podnoszenia i brakujące 6 skrzel na owej masce. Będę musiał jeszcze raz zrobić klapkę na atrapie chłodnicy, ale z jakiegoś cieńszego materiału. Potem karoseria idzie do malowania I jeszcze zdjęcia całości: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 Fajnie że ruszyłeś z relacją, kiedy pierwszy raz zobaczyłem zdjęcia twojego modelu byłem naprawdę pod wrażeniem, to najlepsza Alfa jaką udało mi się znaleźć w sieci Wnętrze naprawdę świetnie wykonane, jedyne do czego bym się przyczepił to przydałoby się bardziej zaokrąglić brzegi fotela i krawędź ramy, poza tymi detalami wszystko świetne, możesz ewentualnie dodać nity na desce, dobrze je widać na fotkach Zastanawiają mnie te blachy na spodzie, mi nie udało się dostrzec czegoś takiego na żadnym zdjęciu Ale z tego co widzę u Ciebie to w modelu nie będzie aż tyle szpachlowania ile sobie wyobrażałem Kolejna sprawa zasłona wlotu, czy zgodnie ze zdjęciami nie powinieneś zakryć tylko jednego rzędu żeberek? I jeszcze jedno, ostatnie pytanie: czy mógłbyś opowiedzieć, a najlepiej pokazać jak robisz felgi szprychowe, bo z tego co widziałem wyglądają one naprawdę przekonująco pozdrawiam i życzę powodzenia w rzeźbieniu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2011 A więc odpowiadam na sugestie: - Fotel nie jest jeszcze gotowy, doprowadzę go do stanu używalności, w momencie, tapicerowania tylnej ścianki kokpitu; - Rama już tak zostanie, podobnie jak nity (ich brak) na desce. W sumie i tak to się nie rzuca w oczy po zamontowaniu kierownicy i fotela; - Blachy są widoczne na blueprintach modelu 158 i 159, stąd postanowiłem je wykonać. W sumie i tak nie wiem po co je robiłem ponieważ, gdy model na stałe przytwierdzę do podstawki, po skończeniu budowy, i tak nie będzie kompletnie nic widać - Co do klapki na wlocie, to atrapa chłodnicy posiadała 5 poprzecznych żeberek, podobnie jest w modelu. Na archiwalnym zdjęciu widać natomiast 4 żeberka, a więc piąte górne jest przykryte klapką. Tak też zrobiłem w modelu. - Koła to długa historia. Powiem tylko tyle, że żeby to jakoś wyglądało, musiałem od podstaw zrobić felgę, w której następnie naplatałem szprychy. Obecnie jednak mam nieco inną koncepcję zrobienia szprych, znacznie łatwiejszą i mniej monotonną. O jej efektach napiszę, jak zda egzamin Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2011 Powoli zabieram się za malowanie modelu. Po raz pierwszy zastosowałem do malowania bazę samochodową i jestem bardzo zadowolony z efektów. Farba już po pierwszej, średnio-mokrej warstwie pokryła powierzchnię, szybko wyschła, stworzyła trwałą powłokę i co najważniejsze w ogóle nie powstała skórka pomarańczy. Do malowania użyłem klasycznego koloru Rosso Alfa, dobranego z katalogu barw Alfy-Romeo. Na początek przygotowałem maskę silnika: Natomiast co do właściwej kasty, to po nałożeniu podkładu wyszło jeszcze sporo baboli do usunięcia. A więc znowu musiałem zatrudnić spore ilości szpachlówki, co zresztą widać : Poza tym obecnie na etapie malowania jest dziób. Dostał już czerwoną bazę i żółty kolor na klapkę atrapy chłodnicy, a sama atrapa czeka na malowanie metalizerem i łaszowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 10 Stycznia 2011 Share Napisano 10 Stycznia 2011 Do malowania użyłem klasycznego koloru Rosso Alfa, dobranego z katalogu barw Alfy-Romeo. Czy będziesz poprawiał bębny i wystające części zawieszenia, roboty nie ma dużo, a na pewno zyskała by na wyglądzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2011 Poprawiać nic nie będę. Dodam tylko przewody hamulcowe i poprzeczny drążek kierowniczy, ale to po malowaniu karoserii i usunięciu maskola z zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2011 Po długich bojach z modelem, udało mi się doprowadzić karoserię do porządku i całość pokryłem bazą. Klapkę atrapy chłodnicy pomalowałem na żółto (własna interpretacja czarno-białych zdjęć), a na samą atrapę dałem czarny łosz. Myślę, że jak na prowizoryczne rozwiązanie problemu, efekt jest zadowalający. Widok całości, złożonej na sucho: W sumie nie wiem po co tak długo pracowałem na karoserią, skoro na nieremontowanych oryginałach widać szpary między blachami, nierówne szczeliny między maską silnika a bokiem, gdzie można wsadzić palce, czy też powyginane żaluzje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubo89 Napisano 15 Stycznia 2011 Share Napisano 15 Stycznia 2011 I oczywiście odcień Alfa Rosso ahh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 15 Stycznia 2011 Share Napisano 15 Stycznia 2011 No kolorystycznie wygląda rzeczywiście świetnie, teraz jeszcze tylko logo i quadrofogilio i będzie stu procentowa Alfa Właśnie co do znaczka ciekawy jestem jak sobie z nim poradzisz, zrobić je porządnie to będzie prawdziwa sztuka. Nie wiem czy dobrze widzę ale czy na spodzie bębnów są ślady po wypychaczach? może to tylko wrażenie. No i dopiero teraz zwróciłem uwagę że to wzmocnienie we wlocie, tam gdzie wchodzi korba jest za szerokie, na zdjęciach widać że zajmuje trzy żeberka, u Ciebie jest więcej, chyba nie uda się już tego poprawić mimo wszystko i tak jest to pewnie najlepsza Alfetta na świecie Czekam teraz na resztę detali, no i pewnie jako pancerniak zużyjesz ją jakoś ładnie czy będzie błysk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2011 logo i quadrofogilio i będzie stu procentowa Alfa Właśnie co do znaczka ciekawy jestem jak sobie z nim poradzisz, zrobić je porządnie to będzie prawdziwa sztuka. Już sobie z tym poradziłem, robiąc samodzielnie kalki. Logo i koniczyna będzie właśnie jako kalkomania, a trójkąt pod liścia i numer 34 zrobię z szablonu Nie wiem czy dobrze widzę ale czy na spodzie bębnów są ślady po wypychaczach? może to tylko wrażenie. Dobrze widzisz, ale nie usuwałem ich, skoro model będzie na stałe przytwierdzony do podstawki i nie będzie tego widać No i dopiero teraz zwróciłem uwagę że to wzmocnienie we wlocie, tam gdzie wchodzi korba jest za szerokie, na zdjęciach widać że zajmuje trzy żeberka, u Ciebie jest więcej, chyba nie uda się już tego poprawić Tak już zostanie. Może i rzeczywiście ten kwadracik jest trochę za szeroki, ale myślę, że nie rzutuje to na ogólne proporcje paszczy samochodu pewnie jako pancerniak zużyjesz ją jakoś ładnie czy będzie błysk? Dla mnie cywil = błysk z fabryki, nie śmigany. Model będzie czysty, jak przed wyścigiem Ogólnie dzięki za komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2011 Witam ponownie Ostatnimi czasy pracuję nad oznakowaniem modelu. Nadwozie wzbogaciło się o numer startowy 34 i koniczynki. Numery i białe pole pod koniczynę zrobiłem z szablonu, natomiast sam listek, to już przygotowana przeze mnie kalkomania. Przy wykonywaniu numeru nie chciałem, by wyszedł on przesadnie pięknie, ponieważ był on nakładany z odręcznie przygotowywanego szablonu. Zresztą na zdjęciach widać, że cyfry w numerze potrafią się nawet różnić nieznacznie wysokością. Ponadto na dziób nałożyłem kalkomanię ze znaczkiem. Pozostało mi jeszcze wykonać przedni numer startowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 22 Stycznia 2011 Share Napisano 22 Stycznia 2011 Bardzo ładne kalkomanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 22 Stycznia 2011 Share Napisano 22 Stycznia 2011 No, no Alfa zaczyna nabierać kształtów. Nie mogę się doczekać aż stanie na kołach Mógłbyś dać jeszcze zbliżenie na znaczek, ciekawi mnie jak sobie z nim poradziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2011 Znaczek, podobnie jak i inne kalki, to nic szczególnego, ot wydruk za pomocą laserówki Jakość nie jest taka, jak w przypadku profesjonalnych kalek, ale nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Lutego 2011 Autor Share Napisano 6 Lutego 2011 Witam po przerwie. Model doczekał się lakieru i polerki: Niestety, pojawiły się pewne komplikacje, co zresztą w moim przypadku jest rzeczą raczej normalną. Otóż przy przednim prawym zawieszeniu, wyskoczyła mi na karoserii jakaś chropowata plama wielkości 3x4mm. Miejsce to już wyszlifowałem i wypolerowałem, tak więc czeka mnie punktowe malowanie tego fragmentu i potem ponowne polerowanie Ale tym zajmę w przyszłym tygodniu, a póki co, pobawię się w tapicera i wykonam obicia tylnej ściany kokpitu, tak żebym mógł już na stałe przymocować fotel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 6 Lutego 2011 Share Napisano 6 Lutego 2011 Dla mnie rewelacja! Nie przejmuj sie tym lakierem,napewno po poprawkach nie bedize nic widac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 13 Lutego 2011 Autor Share Napisano 13 Lutego 2011 Witam Kolejny mały postęp. Zrobiłem rurę wydechową. Zestawowy jest tylko kolektor wydechowy, resztę wykonałem od podstaw. Przy malowaniu rury starałem się uzyskać efekt przepalonego metalu na kolektorze. Do tego celu użyłem niebieskiej i czerwonej farby, nakładanej w postaci bardzo rzadkiej mgiełki, punktowo na element. Następnie kolektor delikatnie zakurzyłem rdzawym kolorem, w celu zasymulowania delikatnego rdzawego nalotu. Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale o to mi właśnie chodziło Rura założona na sucho: I zalążek kierownicy, jeszcze przed malowaniem koła na kolor drewna. Koło zostawiłem zestawowe, bo jest ok, natomiast środek z ramionami to już praca od podstaw: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 13 Lutego 2011 Share Napisano 13 Lutego 2011 Już nie mogę się doczekać końca Z tą rurą mogłeś bardziej poszaleć, z tego co patrzyłęm po zdjęciach były prawie brązowe. Przy okazji zauważyłem że przód był malowany na biało, chociaż trafiają się też żółte jak u Ciebie, ale z niebieskim paskiem, a jedno nawet srebrne, teraz już sam nie wiem jak to zrobić u siebie Pozdrawiam i czekam na kolejne upy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 14 Lutego 2011 Autor Share Napisano 14 Lutego 2011 Z tą rurą mogłeś bardziej poszaleć, z tego co patrzyłęm po zdjęciach były prawie brązowe. Brązowe, czyli przepalone i z nalotem rdzy Mogłem tak zrobić, ale jako że wyścig w Monako był drugim wyścigiem w sezonie, rozgrywanym zaledwie tydzień po inauguracyjnym Grand Prix Wielkiej Brytanii, wyszłem wiec z założenia, że rura wydechowa nie miała się jeszcze kiedy aż tak przepalić. Gdybym robił model, w oznakowaniu z wyścigu, z Belgii, Francji, czy Włoch to miałoby sens, ale w moim przypadku nie za bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 14 Lutego 2011 Share Napisano 14 Lutego 2011 Spokojnie możesz szaleć te zdjęcia są z GP wielkiej Brytanii, więc na Monako były pewnie jeszcze bardziej wypalone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 14 Lutego 2011 Autor Share Napisano 14 Lutego 2011 Zostawię raczej tak jak jest. Po prostu przebarwienia na rurze bardzo mi się podobają i nie chcę tego zakrywać rdzą Być może tylko przyciemnię nieco samą rurę, tak by miała ona nieco inny odcień od osłony, ale to się jeszcze zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 2 Marca 2011 Autor Share Napisano 2 Marca 2011 Kolejne niewielkie postępy, w postaci gotowej kierownicy oraz fotela z tapicerką tylnej ściany kokpitu (wszystko na razie założone na sucho): Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Świetnie Będziesz jeszcze robił boczki foteli, czy zostają już tak jak teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 3 Marca 2011 Autor Share Napisano 3 Marca 2011 A co z nimi jest źle Zrobiłem je tak, jak to widać na zdjęciach, choć akurat ten element fotela potrafi się nieznacznie różnić, w zależności od egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Chodzi mi o to że te boczki miały z boku takie obszycia, czasem dosyć grube, a u Ciebie jest ono płaskie w tej części. Myślę że wiesz o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.