Jump to content

PiterATS

Members
  • Content Count

    1,005
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

28 Excellent

Personal Information

  • Location
    Opole
  • Interests
    Modelarstwo, II w. św.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ambulanse miały specjalne zabudowy, takie jak na obrazku. Zarówno w tej wersji jak i w Twojej, ambulanse i sanitarki były malowane tak samo jak pozostałe niemieckie pojazdy, dodając jedynie oznaczenia czerwonych krzyży.
  2. Tylko ten spaw na wieży to nie spaw. To jest ślad po łączeniu form odlewniczych. Różna była forma tego detalu- czasem miał strukturę wyciągniętego gluta, a czasem rzeczywiście wyglądał na spaw, jakby był lekko obrobiony. Wszystko zależało od tego jak spasowane były formy odlewnicze i jak wyszedł sam odlew. Na pewno jednak to nie był spaw- kadłub wieży był strukturą monolityczną. Zdjęcia z tej stronki http://legion-afv.narod.ru/
  3. No i teraz pytanie które rysunki są poprawne. Trzeba brać pod uwagę że to tylko rysunki poglądowe z instrukcji użytkowania. Takie same są w instrukcjach rosyjskich i takie same w powojennych polskich, które są przedrukami z tłumaczeniem i poprawkami. Najlepiej sprawdzić to osobiście lub na zdjęciach. Ja niestety nie posiadam takich zdjęć, choć mam setki fotek Teciaków w różnym stanie rozkładu i kompletności
  4. Tak to wygląda (lewa żaluzja, patrząc w kierunku jazdy). Druga strona była odbiciem lustrzanym
  5. Jeszcze kilka zdjęć skrzyni 5-tki z modelu Trumpetera i trochę rysunków
  6. Tak wygląda gablota po 3 latach. Jest regularnie czyszczona, widać na tle ściany że nic nie jest zmatowione i pożółkłe. Tworzywo z jakiego jest wykonana to PMMA
  7. Wczesna skrzynia 4-ro biegowa i powojenne filtry powietrza WTI-3, do tego nawet niekompletne- widzę że Miniart nic się nie poprawił, jeśli idzie o wnętrza modeli z rodziny T-34. Skrzynię i filtry wypadałoby wyrzeźbić od podstaw i wymienić na 5-cio biegową, a filtry na typ Muliticyklon. Lub po prostu nie otwierać tylnej płyty
  8. Nic się nie dzieje, bo gablota z modelem stoi w pokoju. Zrobię zdjęcia jak ona wygląda, bo kilka lat minęło, ale to dopiero we wtorek.
  9. Swego czasu zamawiałem dużą gablotę pod żaglowiec w tej firmie: https://www.stanplex.pl/ Bardzo polecam, bo robią wszystko według wytycznych klienta i kontakt z nimi jest bardzo ok. W moim przypadku zrobili gablotę ze ściankami grubości 4mm i do tego z giętej pleksi. Boki są bardzo ładnie sklejone, a całość była dobrze zabezpieczona do transportu. Gablota miała wymiary 608x590x160mm i dałem za nią niecałe 300zł. Twoja gablota jest dość spora, ale napisz do nich, może będą w stanie ją wykonać.
  10. Jeśli dobrze pamiętam, to jest to pozostałość po jednej z inscenizacji operacji Market Garden (w Poznaniu chyba), w której między 2009 a 2011r te Su-100 grało jako niemieckie działo samobieżne.
  11. Ładnie zmalowana, a z mojej strony jako rekonstruktora, wielki brawa i plus za szczegół w postaci ersatzowego pokrowca na łopatkę
  12. Tak z grubsza wygląda ten układ (na niebiesko- skrzynia biegów, ustawiona poprzecznie; na jasno zielono- wał napędowy, na ciemno zielono- zawieszenie z poprzecznym resorem piórowym). Natomiast bardziej szczegółowe zdjęcia wrzuci może Primabaleron, o ile ma jakieś zdjęcia z budowy modelu
  13. Dokładnie. Lancia (bo ten bolid to pierwotnie projekt Lancii, przejęty potem przez Ferrari) chciała maksymalnie obniżyć środek ciężkości poprzez obniżenie pozycji kierowcy. Samochody F1 w latach 50-tych miały jeszcze silniki z przodu, a pomysł silnika umiejscowionego za kokpitem, wprowadzony w przedwojennych bolidach Auto-Uniona nie przyjął się. Powstał więc problem co zrobić z wałem napędowym napędzającym koła tylne. Inżynierowie wpadli na pomysł umiejscowienia silnika na ukos i tym samym poprowadzeniu wału napędowego obok fotela.
  14. Nie prościej było się zaopatrzyć w ten model? Na pewno materia przyjemniejsza w budowie
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.