Skocz do zawartości

PiterATS

Użytkownicy
  • Zawartość

    933
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Opole
  • Zainteresowania
    Modelarstwo, II w. św.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. PiterATS

    Alfa-Romeo 184T (Studio27 1/20)

    Kilka zdjęć z budowy przedniego zawieszenia. Górny wahacz wykonałem z rurek mosiężnych o średnicy 1,2mm z włożonym do środka drutem fi 1mm. Drążek kierowniczy to drut o średnicy 0,8mm, a drążek reakcyjny to aluminiowa rurka o średnicy 1mm. Miejsce połączenia ramion wahaczy ze sworzniem piasty wzmocnię jeszcze dwuskładnikowym klejem epoksydowym. Pozdrawiam
  2. PiterATS

    S.T.A.L.K.E.R. - Trylogia

    Miejsce z Monolitem to będzie coś na kształt sarkofagu czy coś innego? Jaka to lokalizacja?
  3. PiterATS

    Alfa-Romeo 184T (Studio27 1/20)

    To dotyczy modeli Model Factory Hiro. Ze Studio27 już nie do końca
  4. Witam, tym razem nie w galerii, ale w takiej skrótowej relacji z budowy modelu, który jest już na ukończeniu. Modelem tym jest Alfa-Romeo 184T w skali 1/20, której pierwowzór pilotował włoski kierowca Riccardo Patrese, podczas wyścigu o GP Wielkiej Brytanii 1984. Zestaw to wyrób japońskiej firmy Studio27. Składa się on z żywicznego nadwozia, elementów z białego metalu, sporej blachy fototrawionej, toczonych aluminiowych felg, gumowych opon, wiatrochronu wykonanego w technologii waku oraz kalkomanii. Co do jakości części, to nie jest zbyt różowo. Widać że model był rzeźbiony ręcznie, aczkolwiek żywica jest odlana bardzo ładnie. Wymaga jednak sporej ilości pracy żeby wyprowadzić wszelkie drobne nierówności. Detale z białego metalu to już spora masakra- wymagają prostowania i szlifowania, a często i wykonania od podstaw. Do tego uszczegółowienie nie rzuca na kolana i masę rzeczy trzeba poprawić. Na całe szczęście ogólne spasowanie modelu jest więcej niż dobre. Poniżej krótka lista tego co poprawiłem lub pozostało jeszcze do poprawy: wykonanie od podstaw drążków reakcyjnych tylnego zawieszenia i tylnych amortyzatorów; uzupełnienie skrzyni biegów o brakujące przewody i wieszak urządzenia rozruchowego silnika; wykonanie od podstaw całego kokpitu. Zestawowa jest tylko kierownica i lewarek zmiany biegów; uzupełnienie kilku ścianek kokpitu kalkomanią z imitacją karbonu; poprawienie kształtu wlotów powietrza do sprężarek; wykonanie poprawnych rur wydechowych (2 komplety po dwie rury zamiast zestawowych dwóch pojedynczych); budowa od podstaw górnych przednich wahaczy, drążków reakcyjnych i drążków kierowniczych; poprawa kształtu wlotów do tylnych kanałów chłodzących hamulce; budowa od podstaw przedniego i dwóch tylnych płatów głównych tylnego skrzydła oraz małych skrzydełek bocznych; wykonanie imitacji wkrętów na nadwoziu za pomocą dodatków od Top Studio. Najlepszym elementem tego zestawu są kalkomanie. Nie wiem kto je drukował, bo nigdzie nie jest to podane, ale są po prostu genialne. Film jest cienki, świetnie reagują na płyny i rewelacyjnie wtapiają się w powierzchnie modelu. Niemniej trzeba z nimi uważać, ponieważ instrukcja ich rozmieszczenia jest bardzo nieprecyzyjna. Kilka kalkomanii jest pominiętych, jedna jest błędnie oznaczona, a dodatkowo brakuje logotypów Magneti Marelli umieszczonych od wewnętrznej strony boków tylnego skrzydła. Te wykonałem za pomocą masek wyciętych dla mnie, przez firmę Montex. I zdjęcia, nieco słabe bo robione na bieżąco na prowizorycznym tle, rozkładanym na warsztatowych narzędziach i innych modelarskich rupieciach 😆 I tak na chwilę obecną prezentuje się model: Pozdrawiam
  5. PiterATS

    MIG-29 1:24 DeA

    Nie rozumiem tylko po co rozczulacie się nad błędnymi kolorami kamuflażu, czy nad błędami merytorycznymi? To nie ma najmniejszego sensu, bo po pierwsze ten model jest usłany wystającymi wkrętami, jak cztery litery pryszczami. To już na starcie dyskwalifikuje ten model do złożenia prosto z zestawu.
  6. PiterATS

    AUDI QUATTRO S1 - 1986 Rally Monte Carlo

    Nie znam się na rajdówkach, ale czy ten samochód miał w rzeczywistości tak wielkie i odstające śruby czy tam nity? Słabo to wygląda i od razu przywodzi na myśl nity na parowozach. Rzuca się to w oczy zwłaszcza na spojlerze. Może lepiej byłoby wywiercić pod nie nieco głębsze otwory lub zastosować coś mniejszego i z płaskimi łebkami. Poza tym przepiękny model jednego z najbrzydszych samochodów w historii
  7. PiterATS

    Modele F1, skala 1/24.

    Jasne, nie ma problemu. Odezwę się do Ciebie 5 lutego
  8. PiterATS

    Zero Paints vs Alclad II vs AK Interactive

    Wypróbuj chrom z Molotowa. Jak dla mnie najlepszy chrom w ogóle. Daje piękny efekt lustra i ma świetną przyczepność i wytrzymałość.
  9. PiterATS

    Panther G 1/16 trumpeter

    A co z Konigstigerem?
  10. PiterATS

    Modele F1, skala 1/24.

    McLaren i Sauber sprzedane. Został już tylko Toyota.
  11. PiterATS

    S.T.A.L.K.E.R. - Trylogia

    To raczej Nibypies, a jak do tego psioniczny, to tym gorzej 😉
  12. PiterATS

    Modele F1, skala 1/24.

    Ferrari F310B i Williams FW14 sprzedane. Reszta nadal aktualna.
  13. PiterATS

    Zakupy... Cz.4

    Kilka dodatków do następnego projektu
  14. PiterATS

    Sd.Kfz251/1 Ausf.D Tamiya 1/35

    Bardzo fajne brudzenie, ale ja trochę przyczepię się odnośnie ekwipunku w środku. Na broniach i puszkach na gas-maski brakuje pasów nośnych, natomiast oznaczenie R Mun na Panzerschrecku to oznaczenie znajdujące się na skrzyni z rakietami do niego, a nie na samej broni: Do tego Twoja wyrzutnia to nie RPzB 54, tylko 43
  15. Sprzedam model F1 w skali 1/24 Toyota TF-102 (Revell, foto 5 i 6): model kompletny. Wszystkie części w ramkach z wyjątkiem jednej rury wydechowej i kierownicy, które wypadły z ramek. Elementy te zabezpieczone są w osobnym woreczku strunowym- cena 50zł Koszty wysyłki paczką priorytetową- 16zł.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.