WARECKI Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Witam! Po pojazdach sowieckich i alianckich przyszła pora na pojazd niemiecki i dla odmiany 8-kołowy. Model to odnowiony wyrób + mini blaszka i 1 lufa . Ramek jest 5 i wanna. Wersji malowania jest 4 (2 z Afryki, 1 z frontu bałkańskiego, 1 z frontu rosyjskiego ). Jak już napisałem są to starsze (odnowione) formy i potrzebują inwestycji . Kupiłem zestaw blaszek Eduarda i Abera oraz lufę do km i skrajnię . Może jeszcze silnik zainstaluję, ale na razie nie znalazłem odpowiedniego i nie wiem czy taki jest. Pozdrawiam i zapraszam do komentowania i pomocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Witaj! Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na warsztat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Witaj! Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na warsztat! Znajdzie się jeszcze miejsce? Chętnie popatrzę, szczerze mówiąc ta 232 potwornie mi się podoba i zazdroszczę posiadania. Mam nadzieję, że malowanie z Afryki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Witam! Mam nadzieję, że malowanie z Afryki? Twisted Evil Bardziej skłaniam się ku malowaniu z frontu bałkańskiego, ale to jeszcze może się zmienić Tymczasem szukam silnika ale chyba żadna firma niema go w swojej ofercie Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Witaj! Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na warsztat! Oj widze, że na pierwszy rząd to już się chyba niestety nie załapie , W takim razie wygodnie rozsiadam się w drugim i otwieram popcorn. Znajdzie się jeszcze miejsce? Chętnie popatrzę, szczerze mówiąc ta 232 potwornie mi się podoba i zazdroszczę posiadania. Z ust mi to wyjąłeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Witam ! Warsztat czas pokazać. Na pierwszy ogień przymiarki do zainstalowania blaszek fototrawionych : Pola zakreskowane będą podlegać wymianie. Kilka sklejonych elementów podwozia : No i padają pierwsze pytania: -włazy zamknięte czy otwarte? -koła skręcone czy proste? -jest jakieś wnętrze do tego typu pojazdu? Będę wdzięczny za podpowiedzi i pomoc. Zestaw waloryzujący pozwala na wykonanie otwartych prawie wszystkich włazów..... Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Bardziej skłaniam się ku malowaniu z frontu bałkańskiego, ale to jeszcze może się zmienić Eee, Bałkany, DAK forever -włazy zamknięte czy otwarte? Niektóre, jeśli jest coś do ukazania to można. -koła skręcone czy proste? Skręć je trochę. Tyle ode mnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Witam! Na początek kilka fotek obrazujący stan prac: Jak widać podwozie prawie skończone, przednie zawieszenie będzie skrętne. Pierwsze elementy fototrawione już na swoich miejscach A teraz pytanie do bardziej obeznanych z tematem kolegów : który z dostępnych silników będzie pasował do modelu? Mam zamiar wykonać wszystkie klapy w przedziale silnikowym otwarte Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted January 17, 2011 Super Moderator Share Posted January 17, 2011 Witam Fajnie, jeden z ciekawszych pojazdów niemieckich, ale jedno ale koła były skrętne wszystkie więc nie może być skręcona pierwsza oś tylko pierwsza i ostatnia. Przykład: http://armorama.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=3520 Podglądam dalej Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 Witam! Długo nic nie pisałem, ale teraz zamieszczam relację w skrócie: -powycinałem otwory niezbędne do waloryzacji włazów inspekcyjnych ...a później to już poszło: wycinanie, szlifowanie, dopasowywanie, wyginanie, klejenie blaszek i blaszeczek.... Jest to stan obecny, lufy włożone tylko do zdjęć, silnik w drodze, a najlepsza zabawa dopiero się zacznie przy montażu całości Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morfeusz_76 Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Czaderski modelik. Blaszki robią swoje plus wkład własny ciężkiej wymagającej anielskiej cierpliwości,pracy . Ale jak sadze efekt będzie godny podziwiania...kibicuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Witam! Prace postępują powoli ale systematycznie. Dopracowuję podwozie i doginam ostatnie blaszki. Koła włożone tylko do zdjęć. Czekam na zamówiony silnik, wtedy zamknę wannę i zamontuję zderzak/taran. Kilka fotek ... ...aż się boję pomyśleć jak ja to wszystko pomaluję Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Czekam na zamówiony silnik O, znalazł się jakiś? To dobrze Piękna biżuteria. A malowanie w końcu ostatecznie które? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kacperek315 Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Bardzo fajnie to wygląda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 26, 2011 Author Share Posted January 26, 2011 Witam! O, znalazł się jakiś?To dobrze Smile Piękna biżuteria. A malowanie w końcu ostatecznie które? W katalogu w sklepie wypatrzyłem silnik który ma pasować do Sd.Kfz malowanie z frontu bałkańskiego Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimrod-PW Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Śledzę relację z zainteresowaniem, bo sklejam właśnie Pumę z Italieri, właśnie dotarła do mnie pasta koki, także niedługo dłubanina z blachami. Ładnie to wygląda, ciekaw jestem malowania. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Witam! Widzę że temat cieszy się zainteresowaniem Już wykorzystałem wszystkie dostępne blaszki, zaczynam radosną twórczość p.t. co by tu jeszcze zmienić/dorobić/przerobić. I tak jak na razie przerobiłem: -podwozie, dwie osie skrętne -skrajnie,w nowych miejscach w/g dostępnych zdjęć -boczne klapy do przedziału silnikowego i wieży Nie jest to wiele ale daje satysfakcje kilka zdjęć obrazujących stan obecny... Teraz w oczekiwaniu na zamówiony silnik (ma być w przyszłym tygodniu) rozpocznę malowanie podkładem i jak napisałem będę starał się jeszcze coś uzupełniać Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 Witam! Po krótkiej nieobecności kontynuuję temat: -silnik dotarł na czas i zaraz trafił na warsztat; po sklejeniu dorobiłem kilka części i dopasowałem do wanny, a raczej podpiłowałem kadłub żeby silnik głębiej osiadł: ale po złożeniu w całość stwierdziłem że warto otworzyć jeszcze tył (uprzednio wklejony) i wypiłować żaluzje Na razie tylko tyle Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aphar Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Wygląda bardzo ładnie. Będziesz zatykał od spodu te dziury w podłodze? (jak zostawisz, to myszy nalezą ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted February 12, 2011 Super Moderator Share Posted February 12, 2011 Witam Jest tylko jedno "ale". Silnik który montujesz to silnik tatry a powinien być Büssing-NAG L8V-G. Tatry silnik był montowany w Sdkfz.234 silnik ładny ale merytorycznie pomyłka. O skręcanych kołach już wspominałem ale zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted February 12, 2011 Author Share Posted February 12, 2011 Witam! Silnik który montujesz to silnik tatry a powinien być Büssing-NAG L8V-G. Też bym taki chciał tylko jaka firma ma go w swojej ofercie??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted February 13, 2011 Super Moderator Share Posted February 13, 2011 Hejka No i tu jest problem bo nikt takowego nie produkuje , sam nawet nie widziałem jakiegokolwiek zdjęcia ,o komorze silnika nie wspominając. Ale czy rozwiązaniem jest wstawienie byle jakiego innego ? Hm sam nie wiem... Może raczej poszukać innego silnika zbliżonego konstrukcyjnie? Lata 20-30 większość rozwiązań była podobna, poszperam coś tam u siebie ale nic nie obiecuję. Pozdrawiam i zaglądam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted February 13, 2011 Author Share Posted February 13, 2011 Witam! . Może raczej poszukać innego silnika zbliżonego konstrukcyjnie? To co znalazłem to tylko z CMK TATRA 103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted February 13, 2011 Super Moderator Share Posted February 13, 2011 Hmm Zabawne... ale chyba coś słabo szukałeś, moje ostatnie łowy w necie zaowocowały więc odstaw tatrę i działaj Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WARECKI Posted February 13, 2011 Author Share Posted February 13, 2011 Witam! tylko jaka firma ma go w swojej ofercie??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.