Jump to content

Sd.Kfz. 232 TAMIYA


WARECKI
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Po pojazdach sowieckich i alianckich przyszła pora na pojazd niemiecki i dla odmiany 8-kołowy. Model to odnowiony wyrób + mini blaszka i 1 lufa . Ramek jest 5 i wanna. Wersji malowania jest 4 (2 z Afryki, 1 z frontu bałkańskiego, 1 z frontu rosyjskiego ).

 

DSC08268.jpg

DSC08270.jpg

DSC08272.jpg

DSC08273.jpg

 

Jak już napisałem są to starsze (odnowione) formy i potrzebują inwestycji . Kupiłem zestaw blaszek Eduarda i Abera oraz lufę do km i skrajnię . Może jeszcze silnik zainstaluję, ale na razie nie znalazłem odpowiedniego i nie wiem czy taki jest.

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania i pomocy

Link to comment
Share on other sites

Witaj! Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na warsztat!

 

Znajdzie się jeszcze miejsce? Chętnie popatrzę, szczerze mówiąc ta 232 potwornie mi się podoba i zazdroszczę posiadania.

 

Mam nadzieję, że malowanie z Afryki?

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

 

Mam nadzieję, że malowanie z Afryki? Twisted Evil

 

Bardziej skłaniam się ku malowaniu z frontu bałkańskiego, ale to jeszcze może się zmienić

 

Tymczasem szukam silnika ale chyba żadna firma niema go w swojej ofercie

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Witaj! Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na warsztat!

 

Oj widze, że na pierwszy rząd to już się chyba niestety nie załapie , W takim razie wygodnie rozsiadam się w drugim i otwieram popcorn.

 

Znajdzie się jeszcze miejsce? Chętnie popatrzę, szczerze mówiąc ta 232 potwornie mi się podoba i zazdroszczę posiadania.

 

Z ust mi to wyjąłeś.

Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Warsztat czas pokazać. Na pierwszy ogień przymiarki do zainstalowania blaszek fototrawionych :

 

DSC08275.jpg

DSC08276.jpg

 

Pola zakreskowane będą podlegać wymianie.

 

Kilka sklejonych elementów podwozia :

 

DSC08277.jpg

 

No i padają pierwsze pytania:

-włazy zamknięte czy otwarte?

-koła skręcone czy proste?

-jest jakieś wnętrze do tego typu pojazdu?

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi i pomoc. Zestaw waloryzujący pozwala na wykonanie otwartych prawie wszystkich włazów.....

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardziej skłaniam się ku malowaniu z frontu bałkańskiego, ale to jeszcze może się zmienić

 

Eee, Bałkany, DAK forever

 

-włazy zamknięte czy otwarte?

 

Niektóre, jeśli jest coś do ukazania to można.

 

-koła skręcone czy proste?

 

Skręć je trochę.

 

Tyle ode mnie.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Na początek kilka fotek obrazujący stan prac:

 

DSC08278.jpg

DSC08280.jpg

DSC08279.jpg

 

Jak widać podwozie prawie skończone, przednie zawieszenie będzie skrętne. Pierwsze elementy fototrawione już na swoich miejscach

 

A teraz pytanie do bardziej obeznanych z tematem kolegów : który z dostępnych silników będzie pasował do modelu?

Mam zamiar wykonać wszystkie klapy w przedziale silnikowym otwarte

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam

 

Fajnie, jeden z ciekawszych pojazdów niemieckich, ale jedno ale koła były skrętne wszystkie więc nie może być skręcona pierwsza oś tylko pierwsza i ostatnia. Przykład: http://armorama.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=3520

 

Podglądam dalej

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Długo nic nie pisałem, ale teraz zamieszczam relację w skrócie:

-powycinałem otwory niezbędne do waloryzacji włazów inspekcyjnych

 

DSC08279-1.jpg

DSC08280-1.jpg

 

...a później to już poszło: wycinanie, szlifowanie, dopasowywanie, wyginanie, klejenie blaszek i blaszeczek....

 

DSC08283.jpg

DSC08282.jpg

DSC08281.jpg

DSC08284.jpg

 

Jest to stan obecny, lufy włożone tylko do zdjęć, silnik w drodze, a najlepsza zabawa dopiero się zacznie przy montażu całości

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Prace postępują powoli ale systematycznie.

Dopracowuję podwozie i doginam ostatnie blaszki. Koła włożone tylko do zdjęć. Czekam na zamówiony silnik, wtedy zamknę wannę i zamontuję zderzak/taran.

Kilka fotek ...

 

 

DSC08286.jpg

DSC08287.jpg

DSC08288.jpg

DSC08289.jpg

 

...aż się boję pomyśleć jak ja to wszystko pomaluję

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

 

O, znalazł się jakiś?

To dobrze Smile

Piękna biżuteria.

A malowanie w końcu ostatecznie które?

 

W katalogu w sklepie wypatrzyłem silnik który ma pasować do Sd.Kfz

 

malowanie z frontu bałkańskiego

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Śledzę relację z zainteresowaniem, bo sklejam właśnie Pumę z Italieri, właśnie dotarła do mnie pasta koki, także niedługo dłubanina z blachami. Ładnie to wygląda, ciekaw jestem malowania. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Widzę że temat cieszy się zainteresowaniem

Już wykorzystałem wszystkie dostępne blaszki, zaczynam radosną twórczość p.t. co by tu jeszcze zmienić/dorobić/przerobić.

I tak jak na razie przerobiłem:

-podwozie, dwie osie skrętne

-skrajnie,w nowych miejscach w/g dostępnych zdjęć

-boczne klapy do przedziału silnikowego i wieży

Nie jest to wiele ale daje satysfakcje

 

kilka zdjęć obrazujących stan obecny...

DSC08291.jpg

DSC08292.jpg

DSC08293.jpg

DSC08290.jpg

DSC08294.jpg

 

Teraz w oczekiwaniu na zamówiony silnik (ma być w przyszłym tygodniu)

rozpocznę malowanie podkładem i jak napisałem będę starał się jeszcze coś uzupełniać

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam!

 

Po krótkiej nieobecności kontynuuję temat:

-silnik dotarł na czas i zaraz trafił na warsztat;

 

DSC08296.jpg

DSC08299.jpg

 

po sklejeniu dorobiłem kilka części i dopasowałem do wanny, a raczej podpiłowałem kadłub żeby silnik głębiej osiadł:

 

DSC08302.jpg

DSC08304.jpg

DSC08305.jpg

 

ale po złożeniu w całość stwierdziłem że warto otworzyć jeszcze tył (uprzednio wklejony) i wypiłować żaluzje

 

DSC08306.jpg

DSC08303.jpg

 

Na razie tylko tyle

 

 

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam

 

Jest tylko jedno "ale". Silnik który montujesz to silnik tatry a powinien być Büssing-NAG L8V-G. Tatry silnik był montowany w Sdkfz.234 silnik ładny ale merytorycznie pomyłka. O skręcanych kołach już wspominałem ale zrobisz jak uważasz.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Hejka

 

No i tu jest problem bo nikt takowego nie produkuje , sam nawet nie widziałem jakiegokolwiek zdjęcia ,o komorze silnika nie wspominając. Ale czy rozwiązaniem jest wstawienie byle jakiego innego ? Hm sam nie wiem... Może raczej poszukać innego silnika zbliżonego konstrukcyjnie? Lata 20-30 większość rozwiązań była podobna, poszperam coś tam u siebie ale nic nie obiecuję.

 

Pozdrawiam i zaglądam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.