Skocz do zawartości

F4F-3P różnice do F4F-3


Moses

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję w najbliższej przyszłości zbudować replikę zwiadowczej wersji Wildcata w wersji F-3P. Niestety nie mogę znaleźć wielu informacji na temat tej wersji. Wiem że są to przerobione wersje F-3, przeróbka polegała na usunięciu zbiornika paliwa pod kabiną i zamontowaniu tam aparatu fotograficznego, tak aby mógł robić zdjęcia przez okienko na brzuchu. Czy ktoś się orientuje czy zaszły jakieś zmiany w uzbrojeniu, znaczy się czy pozostawiono 4 wkmy? Druga sprawa, mam zamiar użyć żywicznego kokpitu Airesa, jednakże dedykowanego do wersji F-4. Czy pomiędzy wyposażeniem kabiny obu wersji były znaczące różnice czy spokojnie można ładować tą żywice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moses, a jesteś pewien, że chodzi o zastąpienie głównego zbiornika paliwa aparatem fotograficznym. Wiem, że w in action ta przeróbka jest z grubsza opisana - 4 km-y podobno zostały. Postaram się wyszukać wszystko co mam na ten temat, ale zdjęć od dołu pokazujących jak to wyglądało nie kojarzę.

EDIT:

teraz już mam pewność, że nie chodzi o główny zbiornik pod kabiną, a o dodatkowy umieszczony za nim (potem wstawię fotkę). Aparat to Fairchild F-56, nie wiadomo jaki objektyw. I jakiś przesuwny właz to przykrywał obsługiwany przez pilota. Nic o kącie fotografowania - żadnych zdjęć.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie głównego zbiornika a rezerwowego Dopadłem In Action i uzbrojenie się nie zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie głównego zbiornika a rezerwowego Dopadłem In Action i uzbrojenie się nie zmieniło

Czyli nie ten, który widać przez okienka w kabinie. Cała sprawa jest za kabiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis wariantu"P" znajduje się także w monografii Zbiegniewskiego (Kagero):

"F4F-3P. Wojna toczona na bezmiarach zachodniego Pacyfiku ujawniła konieczność posiadania szybkiego samolotu rozpoznawczego. Naturalną koleją rzeczy było przystosowanie w warunkach polowych do tej roli Wildcata, który otrzymał oznaczenie F4F-3P, Modyfikacje ograniczyły się jedynie do zamontowania w dolnej części kadłuba po prawej stronie (za kabiną pilota) kamery fotograficznej o ogniskowej 30 cali (762 mm). Obiektyw był przesłonięty metalową klapką otwieraną przez pilota za pomocą niewielkiej dźwigni. Nie wiadomo ile dokładnie zmodernizowano w ten sposób samolotów, ale z pewnością było ich co najmniej dziesięć z numerami BuNo 1849, 1852, 1856, 1865, 1867, 1870, 1871, 1875, 1880 i 1894."

Z opisu w in action wynika, że zmodyfikowano 18 samolotów (17 F-3 i jeden F-3A)

Dowiadujemy się także, że klapka chroniąca obiektyw była odsuwana i prostokątna. Miejsce zamontowania tego ustrojstwa wygląda tak:

Clipboard01-27.jpg

Aparat zamiast zbiornika na dole kadłuba.

Sam aparat (a szczególnie objektyw) jest spory. Wersja 40" niewiele dłuższa od wildcatowej :

My Big Camera

Moim zdaniem jedyne czego potrzeba, aby F-3 stał się F-3P to zaznaczenie dodatkowego włazu panelu inspekcyjnego w tym miejscu (a może odrobinę bardziej do tyłu i wyżej lub niżej.aparat.jpg

Ale przy braku dokumentacji fotograficznej to czysta spekulacja na podstawie opisów.

 

W każdym razie zapomnij o wstawianiu aparatu w gotowe okienko zamiast zbiornika pod kabiną.

 

Jeśli to ma być ten:

F4F-3P_VMO-251_Espiritu_Santo_1942.jpg

to już nie mogę się doczekać i trzymam kciuki. Cudny złomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie ten. Krok pierwszy zrobiony kalki już zakupione [/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.