Moses Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Planuję w najbliższej przyszłości zbudować replikę zwiadowczej wersji Wildcata w wersji F-3P. Niestety nie mogę znaleźć wielu informacji na temat tej wersji. Wiem że są to przerobione wersje F-3, przeróbka polegała na usunięciu zbiornika paliwa pod kabiną i zamontowaniu tam aparatu fotograficznego, tak aby mógł robić zdjęcia przez okienko na brzuchu. Czy ktoś się orientuje czy zaszły jakieś zmiany w uzbrojeniu, znaczy się czy pozostawiono 4 wkmy? Druga sprawa, mam zamiar użyć żywicznego kokpitu Airesa, jednakże dedykowanego do wersji F-4. Czy pomiędzy wyposażeniem kabiny obu wersji były znaczące różnice czy spokojnie można ładować tą żywice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Marca 2011 Share Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) Moses, a jesteś pewien, że chodzi o zastąpienie głównego zbiornika paliwa aparatem fotograficznym. Wiem, że w in action ta przeróbka jest z grubsza opisana - 4 km-y podobno zostały. Postaram się wyszukać wszystko co mam na ten temat, ale zdjęć od dołu pokazujących jak to wyglądało nie kojarzę. EDIT: teraz już mam pewność, że nie chodzi o główny zbiornik pod kabiną, a o dodatkowy umieszczony za nim (potem wstawię fotkę). Aparat to Fairchild F-56, nie wiadomo jaki objektyw. I jakiś przesuwny właz to przykrywał obsługiwany przez pilota. Nic o kącie fotografowania - żadnych zdjęć. Edytowane 9 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 9 Marca 2011 Autor Share Napisano 9 Marca 2011 Oczywiście że nie głównego zbiornika a rezerwowego Dopadłem In Action i uzbrojenie się nie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Marca 2011 Share Napisano 9 Marca 2011 Oczywiście że nie głównego zbiornika a rezerwowego Dopadłem In Action i uzbrojenie się nie zmieniło Czyli nie ten, który widać przez okienka w kabinie. Cała sprawa jest za kabiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Marca 2011 Share Napisano 9 Marca 2011 Opis wariantu"P" znajduje się także w monografii Zbiegniewskiego (Kagero): "F4F-3P. Wojna toczona na bezmiarach zachodniego Pacyfiku ujawniła konieczność posiadania szybkiego samolotu rozpoznawczego. Naturalną koleją rzeczy było przystosowanie w warunkach polowych do tej roli Wildcata, który otrzymał oznaczenie F4F-3P, Modyfikacje ograniczyły się jedynie do zamontowania w dolnej części kadłuba po prawej stronie (za kabiną pilota) kamery fotograficznej o ogniskowej 30 cali (762 mm). Obiektyw był przesłonięty metalową klapką otwieraną przez pilota za pomocą niewielkiej dźwigni. Nie wiadomo ile dokładnie zmodernizowano w ten sposób samolotów, ale z pewnością było ich co najmniej dziesięć z numerami BuNo 1849, 1852, 1856, 1865, 1867, 1870, 1871, 1875, 1880 i 1894." Z opisu w in action wynika, że zmodyfikowano 18 samolotów (17 F-3 i jeden F-3A) Dowiadujemy się także, że klapka chroniąca obiektyw była odsuwana i prostokątna. Miejsce zamontowania tego ustrojstwa wygląda tak: Aparat zamiast zbiornika na dole kadłuba. Sam aparat (a szczególnie objektyw) jest spory. Wersja 40" niewiele dłuższa od wildcatowej : Moim zdaniem jedyne czego potrzeba, aby F-3 stał się F-3P to zaznaczenie dodatkowego włazu panelu inspekcyjnego w tym miejscu (a może odrobinę bardziej do tyłu i wyżej lub niżej. Ale przy braku dokumentacji fotograficznej to czysta spekulacja na podstawie opisów. W każdym razie zapomnij o wstawianiu aparatu w gotowe okienko zamiast zbiornika pod kabiną. Jeśli to ma być ten: to już nie mogę się doczekać i trzymam kciuki. Cudny złomek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 9 Marca 2011 Autor Share Napisano 9 Marca 2011 To będzie ten. Krok pierwszy zrobiony kalki już zakupione [/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.