Skocz do zawartości

Irackie T-54 & T-55 / Trumpeter 1:35


maszynista93

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, pewnie to kolejny strzał we własne ostatnio przestrzelone już kolano ale...

 

Kolejne z rodziny Tetów, tym razem Irackie.

Oba budowane na bazie Trumpetera 1:35, można by nad nimi jeszce posiedzieć ale nie miałem już sił walczyć z tym jak dla mnie dziwnym plastikiem.

 

T-54

fa07349dcbdb.jpg

ca5f65b59908.jpg

7cd754a121d5.jpg

8e6af7ceb5f6.jpg

d0ab87a89397.jpg

6d778038571e.jpg

 

i T-55 co do którego sam mam wiele wątpliwości

fa002c27a2ce.jpg

179361b4c930.jpg

47249309a6f2.jpg

836e341603e6.jpg

b3b2400c4abb.jpg

4630c1c79ec3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszynisto . Pierwsze i podstawowe pytanie - czy masz jakaś dokumentacje do obu tych modeli. Bo cosik mi się wydaje ze jest tu delikatnie mówiąc trochę ..kaszany,, Gasiennice - zawsze mi się wydawało ze piasek pustynny to najlepszy czyściciel-czyli gąski powinny być jeśli nie błyszczące to przynajmniej czyste , a nie krwisto czerwone( oba czołgi nie wyglądają mi na wraki) Pytanie o dokumentacje -bo zbiorniki paliwa i oleju na błotnikach są fantazyjnie popadlanczane, zwłaszcza oba olejowe . Nigdy nie były podłączone w układ . Zbiornik z olejem podłączony w układ był wewnątrz wozu ,a te na błotniku to po prostu zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ale poszła tylko cześć moich wypocin ta o 55-ce gdzieś się zawieruszyła. athlon5-gąski nowe byłyby czarne .Co się tyczy T-55 to model dość ładnie poprzecierany , zestarzony a w tym wszystkim ekrany przeciw kumulacyjne jakby prosto od lakiernika. Falochron powinien być aluminiowy chyba ze EDDI już tam był.Powiedz no mi dlaczego zbiorniki paliwa maja starta farbę wewnątrz przetłoczeń ,a nie są pozdzierane na płaskim, przecież po niej się chodzi. Druga sprawa to przewody paliwa w oryginale miały bodajże 10-12 mm.U Ciebie o wiele za grube.Generalnie za dyzo srebrnego.Co tam porabiają te dwa otwory na tylnej ściance , no i ta fantazyjnie powyginana i rozdarta osłona kolektora wydechowego- na rdze mi to nie wygląda( za gruba blacha i nie ten klimat). Poza tymi błędami modelik może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, czy mam rozumieć, że w Iraku rdza nie występuje?

Skoro tak to ten tet chyba o tym nie wie

4b26b2951927.jpg

Poza tym Irak to nie tylko piach. Myślę też, że po przejechaniu przez wodę czy błoto i postoju na pozycji obronnej (np. miasto) przez dzień czy dwa gąsienice jednak zardzewieją

 

Co do instalacji paliwowej masz całkowitą rację tak jak i w kilku innych przypadkach.

Na obu czołgach po raz pierwszy w życiu zastosowałem metodę malowania na sól i na razie wyszło jak wyszło

Podczas budowy nie opierałem się na konkretnej dokumentacji a jedynie budowałem z pamięci i dla przyjemności

 

Konradzie C, a skąd kolega wie że są na eksport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

althon5 ten czołg to egzemplarz gotowy opuszczający hale fabryczna. Czyli jest po próbach fabrycznych i odbiorze klienta , tak ze już trochę kilometrów przejechał i na odbiór jest ładnie wypucowany. Raczej na tym Irackim teciaku za bardzo rdzy nie widzę , prędzej wbity w gąski piach albo glebę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.