Gość Napisano 7 Lipca 2011 Share Napisano 7 Lipca 2011 Witam! W ramach treningu postanowiłem popełnić ten oto model. Odrazu zamieszczam mały In-Box (tylko to, co ponad 4 plastikowe ramki). created by picasa2html.com Dobra. Teraz pokażę postęp moich prac. Najpierw producent zalecił aby zrobić małą "ściankę działową" pomiędzy przedziałem bojowym i silnikowym. created by picasa2html.com Potem zabrałemm się za silnik (Skif nie postarał się zbytnio...) created by picasa2html.com Zaraz. Dlaczego pewna nie jest pomalowana, skoro wszystko inne jest? A to dlatego , że malowanie tej części farbką Matt Steel Gray to jakaś pomyłka (przynajmniej dla mnie). Tu odrazu pytanie. Jak ją pomalować? I jeszcze jedno pytanie. Czy ma ktoś zdjęcia T-55AK z radiostacją, albo wnętrza tego wozu? Nie boję się krytyki i proszę o rady- każdą wezmę sobie do serca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikaze77 Napisano 8 Lipca 2011 Share Napisano 8 Lipca 2011 jak na razie to ci ładnie wychodzi P.S: to ja piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lipca 2011 Share Napisano 10 Lipca 2011 Witam ponownie! Na chwilę obecną pomalowałem silnik "na wyczucie" i dorobiłem do niego prowizoryczne okablowanie. created by picasa2html.com[/img] Zabrałem się także za krzesło dla (kierowcy oczywiście ). created by picasa2html.com Następnie wstępnie ( ale fajny rym ) oszlifowałem pewną część z przedziału silnikowego. created by picasa2html.com Pomalowałem podkładem jeszcze jedną "ściankę działową" w przedziale silnikowym. created by picasa2html.com[/img] Na koniec pokazuję zdjęcie wanny ze wstępnie spasowanym przedziałem silnikowym (nie całym). created by picasa2html.com[/img] To by było na tyle. Oczywiście wszystko będę jeszcze szlifował i ulepszał, więc te fotki to wersja podglądowa moich prac. PS. Moje pytania z pierwszego postu są dalej aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 10 Lipca 2011 Share Napisano 10 Lipca 2011 Silnik, skrzynia biegów , przekładnia pośrednia (inaczej zwana gitara -to ta cześć która wstępnie oszlifowałeś) wykonane były z aluminium.Występowały w naturalnym kolorku. Wentylator to szary średni . Ścianki przedziału silnikowego jasno szare ,podłoga do wysokości skosów dolnych ścianek ciemno szara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2011 Share Napisano 15 Lipca 2011 Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Dzisiejszy stan to prawie skończone wnętrze pojazdu- brakuje kurzenia i ewentualnej rdzy. Dobra, koniec gadania, czas na zdjęcia. created by picasa2html.com[/img] created by picasa2html.com created by picasa2html.com created by picasa2html.com To tyle zdjęć na dzisiaj. Odrazu pragnę tutaj podziękować koledze/użytkownikowi o nick'u Marek Michalski za pomoc odnośnie malowania- Dziękuję. Mam pytanie. Jakiego koloru zrobić bandaże kół? Czarne (mam zamiar takie zorbić), czy koloru gunmetal (tak zaleca producent)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 15 Lipca 2011 Share Napisano 15 Lipca 2011 Szarawe zrób. czarny z domieszką białego. Widzę też ze zastosowałeś wash akrylowy, niezbyt ładnie to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2011 Share Napisano 15 Lipca 2011 Skoro nie wygląda to zbyt ładnie, to proszę o pomoc w poprawienia tego co spartaczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 15 Lipca 2011 Share Napisano 15 Lipca 2011 Teraz tego bez straty białej powierzchni nie zmyjesz tego, następnym razem spróbuj washa olejnego. Nie tworzy kropel jak akrylowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 15 Lipca 2011 Share Napisano 15 Lipca 2011 Dobry tez jest niemiecki pancerny - tylko dodaj trochę czarnego. Obok wentylatora zamocowany był zbiornik oleju. Dorob go. Przegroda miedzy przedziałem bojowym a silnikiem miała inny kształt. U dołu zagięta była pod silnik i w ten sposób można zamocować więcej pocisków. Podłoga jest sknocona . Obrotnica w miarę zbliżona do orginalu , ale boki w większości nie były kryte..Za fotelem kierowcy była skrzyneczka z narzędziami i właz ewakuacyjny, skrzyneczka zdecydowanie za niska '+miała około 12 centymetrów wysokości. Zbierak prądu na podłodze zdecydowanie za duży Kolorek tez nie właściwy . W polskiej wersji był to szary tak jak dno przedziału silnikowego. Zresztą rosyjskie tez miewały kolor szary , chociaż w jednym widziałem khaki. W naszych tez bywali artyści. Kiedyś do remontu przyszedł wymalowany w biedronkę , jeden trafił się łaciaty , był tez w zebrę robiony ( mowie tu o podłodze) Elementy kratkowane na podłodze to czarna guma chociaż czasami trafiła się brązowa. Teraz weźmiemy się za przedział silnikowy. Brak tu sprzęgła a jest to element sporych rozmiarów , Brak tez rozrusznika który jest przy sprzęgle , a tez jest spory i widoczny )podobny do tego od T+34 tylko trochę krótszy.. Brak sprężarki na skrzyni biegów no i cięgiel sterowanie biegami . Brak tez chłodnicy oleju.Bo ona była mocowana w przedziale na stale. Natomiast chłodnica wody była mocowana do pokrywy przedziału silnikowego . Myślę ze nie załamiesz się po tej mojej pisaninie. Ale Kolego robisz podstawowy błąd . Rozpoczynasz model nie zebrawszy wczesniej dokumentacji , a do T+55 jest tego sporo nawet na naszzm forum nie mówiąc już o książkach M. Michalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Dziękuję za uwagi. Wiem, że model różni się od pierwowzoru, ale z założenia miał to być model treningowy, robiony prosto z pudła. Zbiornik oleju postaram się dorobić , choć nie jestem pewien co do moich umiejętności. Może ktoś wie jakie wymiary w oryginale miał ten zbiornik oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Generalnie zajmował cala wolna przestrzeń obok wentylatora. Z tym ze jak podciągniesz pionowa ściankę do samej góry to on akurat nie będzie widoczny. . W ściance pozostanie tylko okrągły otwór wentylatora. Tak ze to Ci odpada. Natomiast wymiar chłodnicy oleju już w skali 1/35 to mniej więcej 11x11milimetrow.Chłodnica wody to wymiary 40x13x5,5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Jeszcze jedno mi się przypomniało. Warsztat strona 11i galeria strona 10 . Sa tam zdiecia modelu czołgu T-44. Świetnie widać transmisje. Jest taka sama jak w T-55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2011 Share Napisano 16 Lipca 2011 Wielkie dzięki! Na tych zdjęciach świetnie widaćte chłodnice. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lipca 2011 Share Napisano 17 Lipca 2011 Znalazłem w internecie bardzo ciekawy warsztat/ relację z budowy czołgu T-55. Tam świetnie widać chłodnice oleju. Co o niej sądzicie w porównaniu do tej zobionej przez pana Marka (link do tego ciekawego warsztatu-http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=205&t=8900&sid=1a4f41447152269c065c8e894a83849e&start=15) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 17 Lipca 2011 Share Napisano 17 Lipca 2011 Wnetrze 44-rki robione jest samodzielnie od podstaw natomiast wnętrze 55-ki jest żywiczne .Tak ze zawsze będzie różnica . To raz ,a po drugie T-44 ma już kilkanaście lat. A po trzecie wnętrze T-55 przedstawia wersje czeska , a na zewnątrz jest wersja Polska . A to już spora różnica. A to już tylko jako ciekawostka, bo modelik mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lipca 2011 Share Napisano 20 Lipca 2011 Witam. Od ostantniego postu niewiele się zmieniło. Dorobiłem chłodnice oleju i pomalowałem bandaże kół. Chłodnica ma wymiary 10.5 x 10.5mm (miało być 11 x 11 ale przy piłowaniu trochę ubyło ). created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2011 Share Napisano 29 Lipca 2011 Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu w tym temacie niewiele się zmieniło. Przerwałem (bardzo) wolne prace nad chłodnicą wody, a zająłem się wieżyczką. Do tej pory było w miarę ok ze składalnością tego modelu, ale wieża to lekka przesada . Mnóstwo nadlewów i szpar wszelkiej maści wymagało mnóstwo szpachli. Reszta też nie wygląda najlepiej. Dobra. Koniec narzekania, czas oglądania . created by picasa2html.com Na koniec pokażę wam wstępnie spasowane działo z wierzą i całą resztą. created by picasa2html.com Ps. Wiem, że fotografia nie jest moją mocną stroną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 29 Lipca 2011 Share Napisano 29 Lipca 2011 Tutaj nie ma co się użalać, taki jest Skif i do tego trzeba się przyzwyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2011 Share Napisano 29 Lipca 2011 Zapomniałem. Czy zrobić fakturę odlewu wszędzie, czy tylko na wieży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 29 Lipca 2011 Share Napisano 29 Lipca 2011 Tutaj nie ma co się użalać, taki jest Skif i do tego trzeba się przyzwyczaić. Chyba jestem wyjątkiem ,lubię modele Skif - przy ich budowie można się sporo nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 30 Lipca 2011 Share Napisano 30 Lipca 2011 Fakturę odlewu zrób tylko na wieży bo tylko ona była odlewana . A i to zrób z umiarem -gdyż nie jest to produkcja wojenna tylko pokojowa I jakby nie było wieże produkcji polskiej były dość gładkie(prawdopodobnie używano form ceramicznych.Reszta to płyty pancerne walcowane - czyli z założenia dość równe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eljazz Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Zobacz stare numery Model Fana 3 i 4 2005 wszystko rozrysowane ,kolorowe fotki silnika z osprzętem o którym mówi Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Jo nie tylko ty jesteś fanem Skifa ,tez lubię te modele chociaż trzeba włożyć w nie sporo pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Sierpnia 2011 Share Napisano 11 Sierpnia 2011 Witam. Dawno tutaj nie zaglądałem, bo jestem na wakacjch , więc postępów nie ma. Na szczęście w sobotę będę w domu. Faktura odlewu jaka taka jest już zrobiona przez Skifa i chyba nie będę tego więcej ruszał. Do Model Fana raczej dostępu nie mam (może postram się o te numery jak będę robił drugą, poważną pięć piątkę).Jo, model do chwili widocznej na środkowym zdjęciu mojego ostatniego posta składał się całkiem dobrze. Ogólnie model w miarę OK. Na koniec mojego gadania mam pytanie. Jaki zrobić kolor podstawowy? Waham się między Matt Olive Drab i Khaki (chodzi mi o polskie malowanie). Za wszystkie rady wielkie dzięki. Dobra kończę smęcić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2011 Share Napisano 19 Sierpnia 2011 Witam. Dawno nie zamieszczałem relacji z budowy mej "pięć piątki". Od ostatniego czasu trochę się zmieniło. Pomalowałem wnętrze wieżyczki i wsadziłem w nią działo. created by picasa2html.com[/img] Na zewnątrz wieży dodałem włazy i jakąś antenę. created by picasa2html.com Na szczęście udało mi się wyprostować tą krzywość. Przed: created by picasa2html.com I po: created by picasa2html.com Dorobiłem też obie chłodnice. Raczej są to atrapy, niż wiernie odtworzone elementy. created by picasa2html.com Na koniec przedstawiam ogólne fotki wstępnie spasowanego modelu. created by picasa2html.com Zastanawiam się nad przerobieniem płyty nadsilnikowej na typowo polską . Warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.