Skocz do zawartości

T-55AK- 1:35


Gość loskenstain

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! W ramach treningu postanowiłem popełnić ten oto model. Odrazu zamieszczam mały In-Box (tylko to, co ponad 4 plastikowe ramki).

P1070481.JPG

P1070485.JPG

P1070486.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Dobra. Teraz pokażę postęp moich prac.

Najpierw producent zalecił aby zrobić małą "ściankę działową" pomiędzy przedziałem bojowym i silnikowym.

 

P1070497.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Potem zabrałemm się za silnik (Skif nie postarał się zbytnio...)

 

P1070474.JPG

P1070477.JPG

P1070490.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Zaraz. Dlaczego pewna nie jest pomalowana, skoro wszystko inne jest? A to dlatego , że malowanie tej części farbką Matt Steel Gray to jakaś pomyłka (przynajmniej dla mnie). Tu odrazu pytanie. Jak ją pomalować? I jeszcze jedno pytanie. Czy ma ktoś zdjęcia T-55AK z radiostacją, albo wnętrza tego wozu?

 

Nie boję się krytyki i proszę o rady- każdą wezmę sobie do serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Na chwilę obecną pomalowałem silnik "na wyczucie" i dorobiłem do niego prowizoryczne okablowanie.

 

P1070504.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

 

 

Zabrałem się także za krzesło dla (kierowcy oczywiście ).

 

P1070511.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Następnie wstępnie ( ale fajny rym ) oszlifowałem pewną część z przedziału silnikowego.

 

P1070514.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

 

Pomalowałem podkładem jeszcze jedną "ściankę działową" w przedziale silnikowym.

 

P1070513.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

 

 

Na koniec pokazuję zdjęcie wanny ze wstępnie spasowanym przedziałem silnikowym (nie całym).

 

P1070524.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

 

To by było na tyle. Oczywiście wszystko będę jeszcze szlifował i ulepszał, więc te fotki to wersja podglądowa moich prac.

 

PS. Moje pytania z pierwszego postu są dalej aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, skrzynia biegów , przekładnia pośrednia (inaczej zwana gitara -to ta cześć która wstępnie oszlifowałeś) wykonane były z aluminium.Występowały w naturalnym kolorku. Wentylator to szary średni . Ścianki przedziału silnikowego jasno szare ,podłoga do wysokości skosów dolnych ścianek ciemno szara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po krótkiej przerwie.

Dzisiejszy stan to prawie skończone wnętrze pojazdu- brakuje kurzenia i ewentualnej rdzy. Dobra, koniec gadania, czas na zdjęcia.

 

P1070526.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

 

P1070528.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

P1070530.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

P1070542.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

To tyle zdjęć na dzisiaj. Odrazu pragnę tutaj podziękować koledze/użytkownikowi o nick'u Marek Michalski

za pomoc odnośnie malowania- Dziękuję.

 

Mam pytanie. Jakiego koloru zrobić bandaże kół? Czarne (mam zamiar takie zorbić), czy koloru gunmetal (tak zaleca producent)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry tez jest niemiecki pancerny - tylko dodaj trochę czarnego. Obok wentylatora zamocowany był zbiornik oleju. Dorob go. Przegroda miedzy przedziałem bojowym a silnikiem miała inny kształt. U dołu zagięta była pod silnik i w ten sposób można zamocować więcej pocisków. Podłoga jest sknocona . Obrotnica w miarę zbliżona do orginalu , ale boki w większości nie były kryte..Za fotelem kierowcy była skrzyneczka z narzędziami i właz ewakuacyjny, skrzyneczka zdecydowanie za niska '+miała około 12 centymetrów wysokości. Zbierak prądu na podłodze zdecydowanie za duży Kolorek tez nie właściwy . W polskiej wersji był to szary tak jak dno przedziału silnikowego. Zresztą rosyjskie tez miewały kolor szary , chociaż w jednym widziałem khaki. W naszych tez bywali artyści. Kiedyś do remontu przyszedł wymalowany w biedronkę , jeden trafił się łaciaty , był tez w zebrę robiony ( mowie tu o podłodze) Elementy kratkowane na podłodze to czarna guma chociaż czasami trafiła się brązowa. Teraz weźmiemy się za przedział silnikowy. Brak tu sprzęgła a jest to element sporych rozmiarów , Brak tez rozrusznika który jest przy sprzęgle , a tez jest spory i widoczny )podobny do tego od T+34 tylko trochę krótszy.. Brak sprężarki na skrzyni biegów no i cięgiel sterowanie biegami . Brak tez chłodnicy oleju.Bo ona była mocowana w przedziale na stale. Natomiast chłodnica wody była mocowana do pokrywy przedziału silnikowego . Myślę ze nie załamiesz się po tej mojej pisaninie. Ale Kolego robisz podstawowy błąd . Rozpoczynasz model nie zebrawszy wczesniej dokumentacji , a do T+55 jest tego sporo nawet na naszzm forum nie mówiąc już o książkach M. Michalski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi. Wiem, że model różni się od pierwowzoru, ale z założenia miał to być model treningowy, robiony prosto z pudła. Zbiornik oleju postaram się dorobić , choć nie jestem pewien co do moich umiejętności.

Może ktoś wie jakie wymiary w oryginale miał ten zbiornik oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zajmował cala wolna przestrzeń obok wentylatora. Z tym ze jak podciągniesz pionowa ściankę do samej góry to on akurat nie będzie widoczny. . W ściance pozostanie tylko okrągły otwór wentylatora. Tak ze to Ci odpada. Natomiast wymiar chłodnicy oleju już w skali 1/35 to mniej więcej 11x11milimetrow.Chłodnica wody to wymiary 40x13x5,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w internecie bardzo ciekawy warsztat/ relację z budowy czołgu T-55. Tam świetnie widać chłodnice oleju. Co o niej sądzicie w porównaniu do tej zobionej przez pana Marka (link do tego ciekawego warsztatu-http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=205&t=8900&sid=1a4f41447152269c065c8e894a83849e&start=15) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnetrze 44-rki robione jest samodzielnie od podstaw natomiast wnętrze 55-ki jest żywiczne .Tak ze zawsze będzie różnica . To raz ,a po drugie T-44 ma już kilkanaście lat. A po trzecie wnętrze T-55 przedstawia wersje czeska , a na zewnątrz jest wersja Polska . A to już spora różnica. A to już tylko jako ciekawostka, bo modelik mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od ostantniego postu niewiele się zmieniło. Dorobiłem chłodnice oleju i pomalowałem bandaże kół. Chłodnica ma wymiary 10.5 x 10.5mm (miało być 11 x 11 ale przy piłowaniu trochę ubyło ).

 

P1070568.JPG

P1070570.JPG

P1070575.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ponownie.

Od mojego ostatniego postu w tym temacie niewiele się zmieniło. Przerwałem (bardzo) wolne prace nad chłodnicą wody, a zająłem się wieżyczką. Do tej pory było w miarę ok ze składalnością tego modelu, ale wieża to lekka przesada . Mnóstwo nadlewów i szpar wszelkiej maści wymagało mnóstwo szpachli. Reszta też nie wygląda najlepiej. Dobra. Koniec narzekania, czas oglądania .

 

P1070587.JPG

P1070593.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Na koniec pokażę wam wstępnie spasowane działo z wierzą i całą resztą.

 

P1070596.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Ps. Wiem, że fotografia nie jest moją mocną stroną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma co się użalać, taki jest Skif i do tego trzeba się przyzwyczaić.

Chyba jestem wyjątkiem ,lubię modele Skif - przy ich budowie można się sporo nauczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakturę odlewu zrób tylko na wieży bo tylko ona była odlewana . A i to zrób z umiarem -gdyż nie jest to produkcja wojenna tylko pokojowa I jakby nie było wieże produkcji polskiej były dość gładkie(prawdopodobnie używano form ceramicznych.Reszta to płyty pancerne walcowane - czyli z założenia dość równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno tutaj nie zaglądałem, bo jestem na wakacjch , więc postępów nie ma. Na szczęście w sobotę będę w domu.

Faktura odlewu jaka taka jest już zrobiona przez Skifa i chyba nie będę tego więcej ruszał. Do Model Fana raczej dostępu nie mam (może postram się o te numery jak będę robił drugą, poważną pięć piątkę).Jo, model do chwili widocznej na środkowym zdjęciu mojego ostatniego posta składał się całkiem dobrze. Ogólnie model w miarę OK.

Na koniec mojego gadania mam pytanie. Jaki zrobić kolor podstawowy? Waham się między Matt Olive Drab i Khaki (chodzi mi o polskie malowanie). Za wszystkie rady wielkie dzięki. Dobra kończę smęcić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam. Dawno nie zamieszczałem relacji z budowy mej "pięć piątki". Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.

Pomalowałem wnętrze wieżyczki i wsadziłem w nią działo.

 

P1080241.JPG

P1080245.JPG

P1080246.JPG

P1080271.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com[/img]

 

Na zewnątrz wieży dodałem włazy i jakąś antenę.

 

P1080250.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Na szczęście udało mi się wyprostować tą krzywość.

Przed:

 

P1070593.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

I po:

 

P1080253.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Dorobiłem też obie chłodnice. Raczej są to atrapy, niż wiernie odtworzone elementy.

 

P1080265.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Na koniec przedstawiam ogólne fotki wstępnie spasowanego modelu.

 

P1080254.JPG

P1080276.JPG

P1080277.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Zastanawiam się nad przerobieniem płyty nadsilnikowej na typowo polską . Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.