Kanapa Napisano 13 Sierpnia 2011 Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Witam Pare dni dostalem w swoje rece model poczciwego garbusika ;) Jako, ze chcialbym zeby ten model byl zrobiony porzadnie bo nie chce zepsuc tak kultowego auta jak garbus zakladam ten warsztat i prosze o pomoc i komentarze odnosnie pracy ;) Na poczatek zawartosc pudelka: , , , , , , , , Tyle w pudelku. Zaczalem juz parce i po kilku dniach dotarlem prawie , ze do konca skladania silnika, takie to efekty: , , , Tak to wyglada ;) Jeszcze dzis albo najdalej jutro planuje dokonczyc silnik, wtedy wrzuce zjecia calosci takie mam pytanie jeszcze, czy warto silnik psiknac lakierem jakims matowym albo polmatowym w ramach zabezpieczenia? Czy zostawic tak po prostu pomalowany? Pozdrawiam, Kanapa ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igor Kozik Napisano 13 Sierpnia 2011 Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Super model mam nadzieje że ci wyjdzie świetnie. Silnik będzie pod maską więc raczej nie trzeba go zabezpieczać. Chyba że masz zamiar zrobić go z otwartą maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 13 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Model ma otwierana maske na zawiasach wiec mysle, ze na co dzien bedzie zamknieta a tylko od czasu do czasu jak ktos bedzie chcial zobaczyc bardzo to po prostu podniose i juz ;) Czyli nie psikac go niczym? zadnym matem ani nic? W miedzyczasie skonczylem robic silnik (nie ma jeszcze zaplonu i filtru powietrza ale te przychodza po osadzeniu silnika w komorze), efekt jak na zdjeciach: , , , , , zapraszam do komentowania i wytykania ewentualnych bledow ;) Aha pytanie jeszcze mam, jakie zazwyczaj kladziecie warstwy na karoserie ze do zludzenia przypominaja prawdziwe samochody? w sensie po kolei warstwa po warstwie jak to wyglada? Bylbym wdzieczny za zdradzenie tajemnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 13 Sierpnia 2011 Share Napisano 13 Sierpnia 2011 Powinno być tak, malujesz go jak potrzeba (kolor główny, jakieś śrubki, zbiorniczki, itp.). Potem na błyszcząco (np. sidoluxem jak jest to polecane na forum). Następnie dajesz wash, czyli podkreślenie krawędzi, ogólnie bardziej realistyczny wygląd i na koniec mat. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 14 Sierpnia 2011 Share Napisano 14 Sierpnia 2011 Witaj, jeżeli chodzi o malowanie karoserii, to ja postępuję tak: 1. Nanoszenie podkładu (oczywiście po wcześniejszym przygotowaniu karoserii i odtłuszczeniu); 2. Malowanie bazą, czyli kolorem (chyba, że po malowaniu podkładem wyjdą jakieś niedoskonałości, to ewentualne poprawki i znów podkład); 3. Jedna warstwa lakieru bezbarwnego; 4. Nakładanie kalkomanii; 5. Znów lakier bezbarwny; 6. Ewentualna polerka. Ilość warstw należy tak dobierać, by ładnie pokryły model, a zarazem nie pozalewały detali (np. linii podziału blach). Po malowaniu podkładem, można go delikatnie zmatować, by lakier miał lepszą przyczepność. Na końcu maluję uszczelki i inne tego typu detale. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Sierpnia 2011 Share Napisano 14 Sierpnia 2011 preferuje niebrudzone modele, lecz silnik wygląda ciekawie Co do malowania postępuje w tej samej kolejności co napisał diesel fan Kastę malujesz pędzlami czy sprej lub aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 14 Sierpnia 2011 Witam, a czy moge zamiast sidoluxu machnac calosc blyszczacym lakierem humbrola? Kalkomani w tym modelu wlasciwie brak to mam machnac dwie warstwy lakieru tak? a polerka czym? Tommi maluje tym pistolecikiem natryskowym od humbrola aerograf to to nie jest ale ladnie rownomiernie maluje wiec nie moge narzekac a czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Sierpnia 2011 Share Napisano 14 Sierpnia 2011 A tak z ciekawości jeśli wszystko malujesz humbrolami to można, jeśli wykorzystujesz jakieś inne farby (np. Model Master) to mogą się pogryźć i będzie lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 14 Sierpnia 2011 maluje tylko i wylacznie humbrolami takze nie powinno byc problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 15 Sierpnia 2011 Share Napisano 15 Sierpnia 2011 maluje tylko i wylacznie humbrolami takze nie powinno byc problemu Radzę uważać na kolor biały z Humbrola - po pewnym czasie strasznie żółknie... Polecam farby Model Mastera. Kiedyś też malowałem Humbrolem i według mnie Model Master jest lepszy (lepiej się go kładzie). Co do polerowania - są specjalnie przeznaczone do tego celu pasty firmy Tamiya (było dużo na forum). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 15 Sierpnia 2011 Share Napisano 15 Sierpnia 2011 Zgodzę się co do białego humbrola. Ja wszystko maluję pędzlami i jakoś wolę farby humbrol, Model Master użyłem raz i jakoś mi nie podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 16 Sierpnia 2011 Share Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam Projekt fajny, początki niezłe, ale ten przedział silnikowy jednak trochę niechlujny. Brudzenie smarami owszem, ale powinno być jednak nieco subtelniejsze. Witam, a czy moge zamiast sidoluxu machnac calosc blyszczacym lakierem humbrola? Kalkomani w tym modelu wlasciwie brak to mam machnac dwie warstwy lakieru tak? a polerka czym? Tommi maluje tym pistolecikiem natryskowym od humbrola aerograf to to nie jest ale ladnie rownomiernie maluje wiec nie moge narzekac a czemu? Lakierów bezbarwnych Humbrola jednak nie polecam gdyż zdarza się im nie wysychać, a po kilku latach na półce model może Ci zżółknąć. Polecam Ci lakiery bezbarwne Gunze lub Microscale. Sidolux również się nadaje. Co do samej powierzchni lakierniczej, to musisz pamiętać aby jeszcze przed nałożeniem podkładu pogłębić linie podziału na modelu, aby zyskały realistyczny wygląd. Żadne, nawet najlepiej zapuszczane wash'e nie dadzą Ci takiego efektu jak pogłębienie mechaniczne. Musisz również pamiętać, aby po każdej warstwie farby czy lakieru dać modelowi trochę więcej czasu na wyschnięcie. Tylko lakier, który ma szansę stwardnieć na powierzchni daje możliwość dobrej obróbki mechanicznej (polerki). Ja zwykle daję modelowi kilka dni. Zaopatrz się w kawałek twardego filcu, pasty polerskie (np. Tamiya Coarse, Fine i Finish) i koniecznie kilka czystych bawełnianych szmatek (np. z pociętego starego T-Shirtu). Prace z karoserią powinno się wykonywać czystymi rękoma. Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corsair Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Nie wiem czy nie za późno, ale kolorystyka silnika nijak ma się do rzeczywistości... Jedynie kolektory ssące i sam blok mają taki kolor jak potrzeba. Doghaus (obudowa wentylatora), owiewki cylindrów, obudowa wlewu oleju, mocowanie prądnicy (od strony obudowy wentylatora) powinny być błyszczące czarne ew. w wersji tuning - chrom. Sam tłumik i nagrzewnice, zwłaszcza w tak zapuszczonym silniku, powinny być przyprószone rdzą. Polecam dorobienie przewodów zapłonowych, jeśli pomalujesz je np. na żółto bardzo to ożywi silnik. Ja osobiście proponowałbym zrobienie silnika czystego, jedynie z lekkim washem, zwłaszcza jeśli nadwozie ma być zrobione na tip top. Te silniki w zadbanych samochodach są nieraz bardziej czyste niż mój kubek od kawy . Polecam do przejrzenia http://www.thesamba.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandi Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 A ja pytanie troche z innej beczki. Chce kupic tego garbiego ale w 1:1, i pomysly na niego chciałbym najpierw przełożyć na model. Nie siedze w osobówkach dlatego teraz go znalazlem na allegro ale czy to taki rarytas i lepiej go teraz kupic bo są z nim problemy czy jest normalnie dostepny w sklepach itd(bedzie mi potrzebny dopiero za jakies 2 miesiace)??? Sorki za syf w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Ten garbi jest dostępny na Mojehobby.pl, a teraz jeden jest na allegro w dobrej opcji cenowej ( co prawda licytacja, ale..). ja bym radził kupić już teraz, bo jeszcze trochę i modelu pewnie nie będzie ;/ Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 25 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2011 Dzieki za odpowiedzi co do tego lakierowania Kasta aktualnie dostaje kolory wiec niedlugo zdjecia. kolory silnika widzialem w tym garbusie juz tak rozne i rozniste ze moje nie sa jeszcze wcale takie nieprawdopodobne ;) mam natomiast pytanie z innej beczki, czy da sie jakos domowymi metodami uzyskac efekt chromu takiego jak ten fabryczny od tamyii? bo jak nie to bede po prostu bardzo uwazal na te fabryczne ;) Model na MojeHobby.pl jest dostepny od dluzszego czasu ale zawsze lepiej kupic jak potem zalowac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Update maly ;) Zdjec kasty jednak nie bedzie bo kolor nie do konca byl taki jak chcialem to raz, a dwa najnormalniej w swiecie popsulem malowanie :/ ale juz ida nowe farbki wiec bedzie reanimacja i ponowne malowanie i tu mam pytanie: duzo mowicie w tematach o "kapieli w krecie" wiec czy mozecie mi powiedziec jak dokladnie ta kapiel ma wygladac, tzn ile tego kreta, ile wody, srednio jak dlugo w tym krecie trzymac i w ogole zebym kasty jeszcze nie popsul z przypadku... W miedzyczasie zaczalem ogarniac wnetrze pojazdu ale zdjec jeszcze nie ma bo Tamiya tamiya ale jest troche szpachlowania i szlifowania niestety, a czasu nie mam za duzo w zwiazku z czym prace ida niestety bardzo pomalu :( ale powoli do celu na pewno zrobie prosze tylko o pomoc a propo tego kreta i odpowiedz czy da sie jakos ten chrom uzyskac? Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2011 EDIT wyslalo mi dwa posty i nie wiem jak usunac ten jeden, moze mi ktos powiedziec? a jak sie nie da to moderatora prosze o wykasowanie tego posta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 31 Sierpnia 2011 Share Napisano 31 Sierpnia 2011 Napisz "post do usunięcią", w tym zbędnym poście, jeśli jeszcze masz opcję Edit Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corsair Napisano 1 Września 2011 Share Napisano 1 Września 2011 Przetestuj płyn hamulcowy R3. Nie trzeba go rozrabiać, zalewasz kastę w jakimś zbiorniczku i czekasz parę godzin. Po wszystkim szczoteczka do zębów i ciepła woda. Koszt 0.5l flaszki to jakieś 6-10 zł. Co prawda nie testowałem tego na Humbrolach, ale warto sprawdzić działanie. Przy krecie istnieje ryzyko reakcji termicznej, która niszczy plastik, dlatego trzeba zastosować sprawdzone proporcje (plus test np. niepotrzebnych wyprasek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 1 Września 2011 Autor Share Napisano 1 Września 2011 Skonczylem robic podwozie ;) troche do poprawy sa tarcze hamulcowe ale to juz jutro bede robil, poza tym calosc gotowa za rada kolego Kornika troszke "wyczyscilem" silnik i mi sie wydaje ze wyglada bardziej wiarygodnie. Generalnie przyhamowalem z brudzeniami ;) Sami ocencie calosc i wypowiedzcie swoje uwagi i krytyki to bede w miare mozliwosci cos poprawiac Fotki: , , , , , , Corsair, jutro w takim razie wyskocze do samochodowego i zobaczymy co plyn nadziala z humbrolami kreta odpuszcze bo jakby mi sie kasta zniszczyla to bym sie zaplakal chyba. A na jakich farbkach testowales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 1 Września 2011 Share Napisano 1 Września 2011 Jest lepiej ale z tego co widzę, to nie usunąłeś szwów na niektórych częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corsair Napisano 1 Września 2011 Share Napisano 1 Września 2011 do poprawy sa tarcze hamulcowe bębny hamulcowe nie tarcze. To ważne bowiem bęben nie błyszczy się jak psie .. :P R3 testowałem na sprayach Tamyji i wszelakich motipach itp. Kret jest również dobrym środkiem, ale wymaga ostrożności w użyciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 1 Września 2011 Share Napisano 1 Września 2011 Z tego co pamiętam humbrol bardzo ładnie schodzi po kreciku, myślę że dwie nakrętki na ilość wody w której zmieścisz model powinno wystarczyć do ściągnięcia farby i nie ma zagrożenia jakiejś nieprzyjemnej reakcji. (swoją drogą pierwszy raz o czymś takim słyszę, nie wiedziałem że tyle ryzykuje czyszcząc elementy często z dość znaczną ilością kreta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kanapa Napisano 26 Września 2011 Autor Share Napisano 26 Września 2011 Witam po malej przerwie Nie pisalem tutaj z roznych roznistych przyczyn ale to nie znaczy ze prace nad modelem staly w miejscu. Model ma sie calkiem dobrze, sklejone i zrobione ma cale wnetrze oraz dokonczony silnik i wstepnie polozony jest kolor kasty, jeszcze lakier poler kola chromy itp, ale no ma sie to powolutku ku wylotowi na koniec ;) Zdjecia zalaczam ocencie sami postepy ;) , , , , Jeszcze zauwazylem ze do wnetrza nie ma raczki nad schowkiem, doczepie poprawie i bedzie ladnie ;) Pozdrawiam Kanapa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.