Skocz do zawartości

Peuget 206 Rally Antibes 2002 Kulig/Baran


Emilssi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Wprawdzie zaraz po ukończeniu Murcielago miałem w planach Williamsa fw16 (już wszystko było przygotowane ) ale po obejzeniu projektu w galerii modelwork.pl nagle naszla mnie wena na polska rajdowke. Po krótkim zastanowieniu wybór padł na Peugeota z 2002 roku prowadzonego przez Kuliga. Oto jedna z nielicznych fotek tego auta jaka udało mi się znaleść na Google (może w złym miejscu szukam)

51c951a3.jpg

 

Niestety nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z modelami WRC (siedze glownie w f1) wiec nie mam ani dostatecznej wiedzy ani referencji do dobrego wykonania tego modelu. I tu prośba do Was fani rajdowek; Czy ma ktoś z Was może jakieś dobre zdjęcia tego auta? (albo wie gdzie mogę je z znaleść w necie), szczególnie interesuje mnie wnętrze a dokładniej jego kolorystyka. Jak narazie zamowilem kalkomania Reji (przy okazji: nie uzywalem ich wcześniej. Czy łatwo się je kładzie? I czy są z nimi jakieś szczególne problemy na które powinienem się przygotować?), tamiyowska 206-ke 2002, która ma chyba prawidłowe koła ale nie prawidłowa karoserie. Sądząc po wlotach powietrza na masce, będę musiał jeszcze kupić zestaw z 2000 roku.

Jak już mówiłem jestem kompletnie zielony w tym temacie i w 100% jestem zdany na Wasza pomoc za która z góry dziekuje

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model 206 2002 nie ma poprawnych felg, te niestety trzeba dokupić Messer podał już gdzie możesz je nabyć. W tym samym miejscu powinieneś wziąć zderzak do tego Peugeota bo wersja 2000 ma inne zaślepki na halogeny niż ten konkretny samochód. W środku samochód był biały, tak samo płyta podwozia.

Kalkomanie Reji są łatwe w nakładaniu, ale są bardzo delikatne - potrafią się łatwo rwać. Świetnie reagują z płynami SET i SOL, uważaj przy nakładaniu na nie lakieru, one nie lubią gunze serii C.

Z modelu 206 2002 weź tylko "uszy" na fotel, ale tylko dla pilota, bo nic więcej się Tobie nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi koledzy

Rzeczywiście koła w 2002 maja 15 szprych a prawdziwe tylko 11. Wprawdzie na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie ale jednak to dość spora niedokladnosc (nawet jeśli nie zamierzam wykonać puga super-dokładnie)... Problematyczne może być tez kupienie kół z wyżej wymienionego sklepu bo wyglada na to ze nie można płacić karta i nie jestem pewien czy wysyłają za granice. Tak czy inaczej będę musiał coś wykombinowac bo jednak felgi bedą razic w oczy jeśli ich nie wymienię na te z Mfz.

Jeśli chodzi o zderzak to 2002 powinien pasować do karoserii 2000. Mały zabieg hirurgiczny typu transplantacja załatwi sprawę (i ułatwi malowanie zderzaka )

Mam jeszcze jedno pytanie; Jaki czerwony kolor będzie najlepiej pasował do tego samochodu? Czy ts-8 jest ok czy potrzeba czegoś jasniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi koledzy

Rzeczywiście koła w 2002 maja 15 szprych a prawdziwe tylko 11. Wprawdzie na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie ale jednak to dość spora niedokladnosc (nawet jeśli nie zamierzam wykonać puga super-dokładnie)... Problematyczne może być tez kupienie kół z wyżej wymienionego sklepu bo wyglada na to ze nie można płacić karta i nie jestem pewien czy wysyłają za granice. Tak czy inaczej będę musiał coś wykombinowac bo jednak felgi bedą razic w oczy jeśli ich nie wymienię na te z Mfz.

Jeśli chodzi o zderzak to 2002 powinien pasować do karoserii 2000. Mały zabieg hirurgiczny typu transplantacja załatwi sprawę (i ułatwi malowanie zderzaka )

Mam jeszcze jedno pytanie; Jaki czerwony kolor będzie najlepiej pasował do tego samochodu? Czy ts-8 jest ok czy potrzeba czegoś jasniejszego?

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wysyłki i płacenia - na stronie podany jest mail i chyba gg - napisz do Kolegi Bujon'a ( właściciel sklepu ) - on da Ci wszystkie odpowiedzi.

Jak by i ta opcja zawiodła to zgłoś się do mnie na PW - możliwe że sam będę brał felgi z tego sklepu, to byśmy pokombinowali - ale o tym na PW.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc koledzy. Wasze zdjecia i porady bardzo sie przydaly. Potrzebuje jeszcze jakies fotki boku i dachu - czy ktos moze dysponuje takimi w swoich zbiorach?

 

Wreszcie cos sie ruszylo w sprawie mojego Puga

 

Wczoraj kupilem jeszcze jeden zestaw - pug 1999 i blaszki S27 i zaczalem dlubac

 

Na poczatek szybkie porownanie obu karoserii:

Po lewej wersja 2002 a po prawej 1999

Otwory w masce sa kompletnie inne i nie sadze zebym dal rade to sam skorygowac wiec musialem uzyc drugiej karoserii...

SNC16202.jpg

 

A oto roznice w zaslepkach do halogenow o ktorych wspomnial dinsdeyl:

 

SNC16205.jpg

 

Wiec nie pozostalo mi nic innego jak tylko... chirurgia

 

 

UWAGA!!! Ponizsze zdjecia zawieraja sceny amputacji. Czytelnicy o slabych nerwach (szczegolnie milosnicy 206-ki) powinni odwrocic wzrok i przewinac do konca strony

 

 

 

 

 

SNC16208.jpg

 

Na szczescie operacja przebiegla dosc szybko i w miare pomyslnie i rokowania sa dosc dobre (chociaz drobne poprawki beda niezbedne).

 

SNC16210-1.jpg

 

Na koniec otworzylem wlot powietrza na masce i poglebilem linie podzialu

 

SNC16213.jpg

 

To narazie tyle.

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Dzisiaj minimalna aktualizacja zeby pokazac Wam ze cos jednak idzie do przodu z tym projektem (ale woooooolno )

 

Dzis starczylo mi czasu tylko na zrobienie prawej strony klatki (zqajelo to wiecej czasu niz planowalem ale mam nadzieje ze bylo warto). Pomyslalem, ze skoro drzwi beda dosc dobrze widoczne nawet po zlozeniu a boczny panel jest caly z wlokna weglowego, troche szkoda byloby zostawic klatke z pudla.

 

Oto porownanie czesci nie zmodyfikowanej i poprawionej:

SNC16240.jpg

SNC16238-1.jpg

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Właśnie wracam z pracowni, gdzie spędziłem ładnych pare godzin użerajac się z poprawianiem bocznej klatki (tym razem prawej strony) i koleją jem bocznych paneli. Dziś po raz pierwszy użylem carbonu Ka models bo właśnie skończył mi się SMS i muszę przyznać ze kładzie się chyba nawet lepiej niż SMS i co najważniejsze do rze reaguje na Mr sotnera, który niekiedy jest za mocny dla niektórych kalkomanii. Szkoda tylko ze Ka robi tylko 2 rodzaje carbonu i tylko w jednym rozmiarze...

 

A to efekty dzisiejszej 'katorgii'

06bb1c61.jpg

 

Muszę jeszcze poczekać aż porządnie wyschna i polecieć bezbarwnym i poszpachlowac klatkę ale już teraz mam wrażenie ze opłacało się pomeczyc. Jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda świetnie. I po skończeniu modelu, zaglądając przez okno można dostrzec karbon na drzwiach. Ja w F40 walczyłem z siedzeniami i elementami kabiny po to, żeby na koniec wszystko zasłonić nadwoziem - ole!;]

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć

Wreszcie coś poszło do przodu z tym projektem. Wczorajsza prace nad Pugiem zacząłem spokojnie i nic nie wskazywało na to ze będzie się przeciwstawial...

 

Najpierw odcialem silnik od ramy dla łatwiejszego maskowania/malowania.

3b98a3a3.jpg

ed1579db.jpg

 

Potem położylem biały primer, zamaskowalem białe części i polecialem aluminium. I tu zaczęły się schody: nie wiem jak mogłem to przeoczyć po primerze (a może to się stało podczas maskowania), ale na dachu, i to właśnie tam gdzie nie będzie kalkomanii, była spora rysa próbowałem to naprawić ale bezskutecznie. Po wypełnieniu rysy i ponownym pomalowaniu fragmentu wyglądało to jeszcze gorzej niż wcześniej.

Niestety musiałem zmyc farbe i zacząć od początku

Poniewarz nie było mowy o kolejnej godzinie maskowania, przemalowalem sam dach. W zasadzie, biorąc pod uwagę fakt ze Pug się stawiał, jak na razie nie wyglada to tak tragicznie. Jestem szczególnie zadowolony z maskowania przodu maski - wyszła naprawdę fajnie!

532d9e25.jpg

4ce32f80.jpg

399f3d38.jpg

 

To narazie tyle. Mam nadzieje, ze jutro uda mi się pomalować czerwone fragmenty.

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam złe iesci dla czytelników tego warsztatu...

Dzisiaj zamaskowalem model ponownie (zajęło to znowu prawie 2 godziny) pod czerwony. Znowu jednak nie popisalem się; 1:1 był ewidentnie pomalowany jaskrawym czerwonym. Wiec po zamaskowaniu zacząłem nakładać mr hobby shiny red, tylko zapomniałem ze czerwony nie kryje zbyt dobze. W rezultacie, zanim kolor zaczął przypominać czerwony (i to ciemno-czerwony), powloka była już tak gruba, ze wiadomo było ze nie ma co dalej kombinowac Pug już jest wykompany w rozpuszczalniku i czeka na kolejne podejście. Tym razem jednak kolejność będzie: biały, czerwony a dopiero na końcu aluminium.

No cóż, kolejne doświadczenie i kolejna lekcja dla mnie. Przynajmniej następnym razem nie popełnia tego samego błędu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykra sprawa z kastą, ale jeżeli ma być lepiej to warto.

Co do koła zapasowego, to na 99% były 2 koła. Generalnie możesz szukać w sieci fotek auta Kuziego z 2002 roku, gdyż to ten sam egzemplarz. KRO 206 był używany w RSMP przez Kuzaja 2002, ale na Antibes wynajął go Kulig i Kuzaj musiał skorzystać z 206tki od Racing Lions albo Grifone, nie pamiętam już.

 

To co znalazłem na dysku:

 

kuz.jpg

 

Powodzenia przy dalszej budowie.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koła zapasowego, to na 99% były 2 koła

 

Nie jest to wymóg! Załoga na trasę odcinka może zabrać maksymalnie 2 koła zapasowe (oznakowane na punkcie przy wyjeździe z serwisu). Tak więc jeśli kierowca chce zagrać np. "wabank" i odciążyć auto może zabrać jedno koło zapasowe lub żadne!! Ale nikt o zdrowych zmysłach nie wyjedzie na trasę bez przynajmniej jednego koła zapasowego Zazwyczaj zabierają dwa koła gdy są zmienne warunki na różnych odcinkach - dobiera się to wtedy np. wyjazd na miękkich a dwa na zapasie twarde, albo wyjazd na slikach i dwie deszczówki na zapasie lub na odwrót - zależnie od warunków istniejących w danej chwili... Nie wiem jak było na Antibes w 2002 roku i czy Kulig zabierał dwa koła czy jedno, ale sądząc po zdjęciach raczej nie było podstwa zabierać dwa zapasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi koledzy

Wciaz szukam jakiegos zdjecia pokazujacego mocowanie kola. W modelu jest ono umieszczone zaraz za siedzeniami, ale podobno po 2000 roku kolo bylo mocowane poziomo w okolicy bagaznika/na baku. Na zdjeciach z samochodu Holka, natomiast, kolo jest mocowane z tylu ale prawie pionowo...

 

P.S. Wlasnie skonczylem czyszczenie kasty. Wczesniej planowalem uzyc calkiem nowej kasty (2002) ale po wycieciu przedniej maski postanowilem jednak oczyscic oryginalna bo szczerze mowiac, po wycieciu maski z nowej kasty okazalo sie ze be z maski i zderzaka cala konstrukcja jest dosc watla i nie bylem do konca pewien czy mocowanie nowej maski bedzie takie latwe jakby sie moglo na poczatku wydawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.