Skocz do zawartości

Gabriel PVII 1924 1:48 TENZAN


RH

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiecie jeden model z "ZŁOTYCH LAT LOTNICTWA" już zrobiłem i na warsztacie jest już kolejny w 50% zrobiony . Postanowiłem jednak że wcisnę między te dwa modeliki polonusa .A dokładnie najnowszy

produkt firmy Tenzan : "Gabriel PVII " 1924. Model oczywiście to żywica . Porównując go z modelami wcześniej klejonymi takimi jak PWS A i PWS 10 mogę śmiało go nazwać Rolls-Royce m w porównaniu z tamtymi modelami .żywiczka czysta ,elementy pasują ,silnik bardzo dokładny ,niestety po złożeniu kadłuba nic już nie widać :( Co tu dożo gadać kupicie to zobaczycie sami

W kolejce czeka wersja dwupłatowa i jednomiejscowy dolnopłat

A teraz troszkę historii i danych ,które za pozwoleniem producenta skopiowałem z instrukcji

W Bydgoszczy, bracia Walter i Willi Gabriel rozpoczęli na przełomie 1922/23 projektowanie swego drugiego samolotu. Konstruktorzy częściowo opierali się na doświadczeniach uzyskanych przy budowie swej pierwszej konstrukcji P.V. Wykorzystano również rozwiązania z Fokkera-D VII. Nowatorski był pomysł oparcia o te same zespoły konstrukcyjne dwóch samolotów: dwupłata, mającego służyć jako szkolny oraz górnopłata

przeznaczonego do treningu. Budowa samolotu w wersjach P.VI i P.VII została

zrealizowana w fabryce meli ojca konstruktorów.

Projektowano również wersję jednomiejscową P.VIII w układzie dolnopłata.

W maju 1924 r. P.VI został oblatany przez Willego Gabriela. Osiągi samolotu mogli potwierdzić również instruktorzy Szkoły Pilotów w Bydgoszczy- samolot miał dobre własności pilotażowe i dobre osiągi, nadawał się do szkolenia.

W lecie 1924 samolot przerobiono na jednopłatowy treningowy P.VII.

Wkrótce został oblatany- uzyskując pozytywną opinię.

Mimo iż konstrukcje te były udane, nie zainteresowano się nimi, gdyż powstał na kilka lat wcześniej niż zaczeło się u nas rozwijać lotnictwo sportowe.

Rozpiętość 9,00 m

Długość 7,16 m

Wysokość 3,38 m

Pow. nośna 16,00 m2

Masa własna 620 kg

Masa użyteczna 180 kg

Masa całkowita 800 kg

Prędkość maksymalna 165 km/h

Prędkość przelotowa 145 km/h

Dane techniczne Gabriel P.VII:

Napęd : Mercedes F1244 70 KM

 

Predkość minimalna 70 km/h

Wznoszenie 1,6 m/s

Pułap 3000 m

Zasięg - km

Dobieg 70 m

Rozbieg 60 m

 

njhj.JPG

PB290634.JPG

PB290635.JPG

PB290638.JPG

PB290639.JPG

PB290640.JPG

PB290641.JPG

PB290642.JPG

PB290643.JPG

PB290644.JPG

PB290649.JPG

PB290650.JPG

PB290651.JPG

PB260630.JPG

PB260631.JPG

PB250630.JPG

PB250631.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto wykonany modelik, choć mały łosz by mu nie zaszkodził. Bo faktycznie wygląda jak plastikowa zabawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.