Skocz do zawartości

Ki-61 , MiG-15 i Bf-109 wszystko 1/72


Paranoid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Postanowiłem przedstawić szerszej publice trzy moje niepokazywane wcześniej projekty, pochodzą one od ponad pół roku do dwóch miesięcy wstecz.

 

0c811999e1e0014em.jpg

 

Na początek.

 

Ki-61 serial 3295, maszyna majora Teruhiko Kobayashi ( 5 potwierdzonych zwycięstw powietrznych - 3 B-29 oraz 2 F6F Hellcat ), dowódcy 244 Sentai. Najmłodszy dowódca dywizjonu lotniczego armii japońskiej. Na tej maszynie zniszczył taranem 27 stycznia 1945 roku bombowiec B-29.

Czerwony ogon oznaczał przynależność do Shinten Sekuitai ( jednostki taranującej, jednakże nie będącej jednostką Kamikaze ) Po pewnym czasie gdy amerykanie zauważyli, że samoloty z czerwonymi ogonami częściej dokonują ataków w ten sposób za szczególny cel strzelców pokładowych bombowców B-29 uznano właśnie maszyny z czerwonymi ogonami. Po jednej z takich walk, Major Kobayashi w celu dezinformacji wprowadził malowanie ogonów na ten kolor wszystkich maszyn swego Sentai.

 

Zestaw to samoskładalne Fine Molds. Wszyściutko ślicznie wykonane, zero problemów podczas składania. Kamo to kalki. Po ukończeniu zniszczeniu uległo tylne koło i zostawiłem to jak jest. Może macie jakiś pomysł na taki element i jego wykonanie?

 

Kadłubowe karabiny usunąłem, bowiem tak robiono w egzemplarzach Ki-61 aby odciążyć je i poprawić osiągi na dużych wysokościach.

 

5bfe28955c0f3e3am.jpg

b008ca0eff07b20em.jpg

6921072c617aed67m.jpg

40ef39beffb84264m.jpg

1b7bf0fedbe34a0dm.jpg

065fbef811ec9fbam.jpg

c7a47a09de6963cbm.jpg

de7f86cd1a463caem.jpg

175a95b9fa26e817m.jpg

 

Za swoje największe błędy uważam, malowanie owiewki oraz błysk na modelu, także weathering chyba zbyt dobrze nie wyszedł no ale pozostawiam to ocenie oglądających.

 

 

Mig-15, należący do niejakiego I.P. Galiszewskiego dowódcy 351 IAP, walczącego podczas wojny koreańskiej. O samym pilocie nie znalazłem w mojej literaturze ( Ospreye ) żadnej wzmianki, samo malowanie samolotu jest mocno dyskusyjne, i opiera się na instrukcji podanej przez Airfixa. Zielone centki to Humbrol 102 malowany pędzlem.

 

Model to nowy Airfix, bardzo sympatyczny zestaw. Problemem było niepasujące zbyt dobrze oszklenie i bardzo twarde kalki, które ani drgnęły pod wpływem płynu Microscale. W sumie zestaw polecam tak samo jak poprzedni właściwie każdemu.

 

502a39c16c7211cdm.jpg

98e4b43191e2f475m.jpg

a19bec7d3b2d61b6m.jpg

beccecf27dd3149fm.jpg

cbe90527f90f7d19m.jpg

c591c27beb0edaa7m.jpg

511dc0a2ef5e022bm.jpg

 

Jak w przypadku poprzednika za swoją porażkę uważam owiewkę kabiny, w sumie pewnie znawcy piętnastki i nie tylko wytkną więcej błędów na co też liczę.

 

Bf-109G serial MT-213, pilot Porucznik Eero Juhani Riihikallio, który odniósł w tej maszynie 3 zwycięstwa powietrzne 2 Ła-5 i 1 DB-3F ( łącznie 16,5 zwycięstw nad sowietami ). Na Mt-213 latający na nim piloci osiągnęli 12 zestrzeleń. Samolot zniszczony w wypadku 18 lipca 1944 roku i skreślony ze stanu 30 sierpnia tego samego roku.

 

Zestaw to nowy Airfix, model bardzo miły w składaniu, aczkolwiek, muszę się zgodzić ze zdaniem, że pod względem detali nie jest to model mogacy konkurować z innymi firmami w dzisiejszych czasach. Niemniej bardzo fajnie się go składało. Oczywiście musiałem zepsuć maskowanie owiewki, która moim zdaniem cholernie zeszpeciła model. Kalki Techmodu no i musze powiedzieć, że podczas ich nakładania czułem się jak major Nogay obsztorcowywany przez pułkownika Wagnera w pewnym filmie :D:D Sam sporo błędów podczas nakładania popełniłem, co połączone z zupełną niewrażliwością tego zestawu na płyny Microscale dało to co dało. W kilku miejscach mam nadzieje, że udało mi się to zamaskować. Białą trójka na osłonie silnika zupełnie nie chciała się zmieścić na przeznaczonym jaj miejscu, z tego też powodu nie dawałem tej kalki, przypuszczam, że niedługo zmienię ten stan rzeczy, poprawiając także owiewkę, bo prawdę powiedziawszy owiewka mnie najbardziej wkurza.

Kółko ogonowe podczas budowy złamało mi się kilka razy, podczas sesji zdjęciowej także to miało miejsce, dlatego też, na zdjęciu grupowym Bf-109 leży do góry podwoziem Mam nadzieje, że mocny weathering nie jest zły w odbiorze.

 

Nie mam pojęcia, czy Finowie w ogóle wykorzystywali zasobniki pod skrzydłowe z działkami 20mm, w takiej konfiguracji model wydawał mi się ciekawszy, poza tym, nie orientuję się zbytnio w różnicach między wersjami 109-ki. Za co też muszę przeprosić purystów i osoby lepiej zaznajomione z tym samolotem.

 

71ea483a25e47be7m.jpg

396fa5d96819c587m.jpg

ea3e81bfcf5ec0c4m.jpg

9aa26783a3cf23a8m.jpg

ab145dafa253fa96m.jpg

1f49c48daff00411m.jpg

2ac2e5dd02162065m.jpg

eb82405916b12d5fm.jpg

 

Zdaję sobie sprawę, że modele zawierają wiele moich niedociągnięć jakie popełniłem podczas budowy, których jednakże postaram się uniknąć podczas następnych budów.

 

Paranoid Życzy wszystkim spokojnych i szczęśliwych świąt Wielkanocnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamo w postaci kalki na Ki-61 to jednak bardzo dobry patent. Zawsze myślałem, że to przesada, ale widzę, ze wygląda świetnie, a osiągnięcie podobnego efektu w tej skali graniczy z cudem.

 

Kalki całkiem fajnie się nakładało, i też wydaje mi się, ze to dobre rozwiązanie. Szczególnie ułatwiające życie w przypadku niemieckich kamuflaży. O ile wiem Fine molds robi tak z malowaniami do większej ilości własnych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.