dd1968 Napisano 14 Lipca 2007 Share Napisano 14 Lipca 2007 W związku z zamiarem zepsucia Viggena wybrałem się do MLP do Krakowa. Pogoda była podła, mój aparat był jeszcze gorszy ale coś z tego wyszło. Zdjęcia nie są najwyższego polotu ale coś tam zawsze na nich widać. Przy okazji mam pytanko, który model jest lepszy i dlaczego: Airfix czy Esci ? Skala oczywiście 48. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 I kolejne uzupełnienie - 05.10.2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 30 Grudnia 2008 Share Napisano 30 Grudnia 2008 (edytowane) Saab AJ/SF-37 Viggen (13 zdjęć) Mały Walkaround z czasów, kiedy te piękne samoloty, były w kwiecie wieku Autor zdjęć: Bjarne Pedersen (Dania) Dla leniwych polecam powyższy Walkaround w formacie djvu, który umożliwia ściągnięcie wszystkich zdjęć na raz. http://home.arcor.de/erkaga/Saab_Viggen.djvu Wszystkie zdjęcia są roku 1992, robione zwykłą lustrzanką, dlatego jakość nie odpowiada dzisiejszym wymaganiom, ale myślę, że warto je zaprezentować. Edytowane 9 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 1 Stycznia 2009 Share Napisano 1 Stycznia 2009 Piękny samolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faza69 Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Piękny.Nie pamiętam kiedy to było,ale startował w kąkursie na samolot wielozadaniowy NATO.Wtedy wygrał jedyny słuszny bo amerykański F-104 który się do tego akurat w ogóle nie nadawał Tak na marginesie to wyczuwam analogię Gripen kontra f-16 dla naszego lotnictwa.Ja stawiałem na Gripena.Przegrałem... Szwedzi nie mają coś szczęścia,a szkoda,wielka szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Viggen konkurował chyba właśnie z F-16A, tak jak Gripen z F-16 Block 52 dla polskiego lotnictwa. Tylko, że wtedy chodziło o bycze zamówienia NATO i Szwedzi stali z góry na straconej pozycji. O ile pamiętam to i Mirage 2000 był też konkurenten. Oczywiście wygrał najlepszy. Czesi zrobili, po trzydziestu latach, inny krok, my kontunuujemy politykę wyboru najlepszego samolotu świata (cytat z Discovery) . Ciekawe kto zrobił lepszy geszeft? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Viggen konkurował chyba właśnie z F-16A, tak jak Gripen z F-16 Block 52 dla polskiego lotnictwa. Tylko, że wtedy chodziło o bycze zamówienia NATO i Szwedzi stali z góry na straconej pozycji. O ile pamiętam to i Mirage 2000 był też konkurenten. Oczywiście wygrał najlepszy. Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Szwecja jako kraj neutralny nie może eksportować uzbrojenia do krajów które są uwikłane w jakieś konflikty zbrojne i to był duży minus dla szwedzkiego uzbrojenia. Dopiero przy promocji Grippena na rynkach zagranicznych zawiązało się konsorcjum z brytyjską firmą BAE Systems. F-16 ma za sobą potęzny marketing i wielką politykę za plecami więc ma łatwiej w przetargach. Z drugiej strony F-16 to też świetna platforma do przenoszenia uzbrojenia. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Szwecja jako kraj neutralny nie może eksportować uzbrojenia do krajów które są uwikłane w jakieś konflikty zbrojne i to był duży minus dla szwedzkiego uzbrojenia. Dopiero przy promocji Grippena na rynkach zagranicznych zawiązało się konsorcjum z brytyjską firmą BAE Systems. Czyli sam sobie odpowiedziałeś. Jak nie z lewa, to z prawa albo hak od dołu. Wyjście znajdzie się zawsze, tyle że w konkurencji z najlepszym samolotem świata, pomagają tylko dobre plecy, a z amerykańskimi nie ma co konkurować. (patrz ostatnie zmagania Boeinga i EADS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 ..........................w konkurencji z najlepszym samolotem świata, pomagają tylko dobre plecy, a z amerykańskimi nie ma co konkurować. (patrz ostatnie zmagania Boeinga i EADS) Z plecami?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Dokładnie to miałem na myśli Szwedzi chyba tylko po to startują w przetargach aby ewentualnie zainteresować innych "neutralnych" i "pacyfistów". Chociaż z Czechami im się udało, ciekawe. Widocznie Angole też mają niezłe...plecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Anglicy wbrew medialnej retoryce starają się skonsolidować Europejski przemysł zbrojeniowy dla przeciwwagi tego co sprzedają USA... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Anglicy wbrew medialnej retoryce starają się skonsolidować Europejski przemysł zbrojeniowy dla przeciwwagi tego co sprzedają USA... Dlatego weszli w program EF2000, herbaciarze nie lubią kupować sprzętu wojskowego( czytaj dawać pracę innym) od USA. Ciągle są przepychanki z JFS-em, Anglicy chcą jak największy udział produkcji w swoich zakładach, na co Wujek Sam niechętnie patrzy(czytaj oddawanie miejsc pracy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 26 Stycznia 2009 Share Napisano 26 Stycznia 2009 I ciąg dalszy... tym razem Volvo Museum, Arendal, Goteborg - AJS 37 Viggen (s/n 37058) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 27 Stycznia 2009 Share Napisano 27 Stycznia 2009 W ramach uzupełnienia tematu - silnik RM8 dostępny tutaj -> viewtopic.php?t=12335 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.