dumapolski Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Witam. Jako, że w przyszłym tygodniu Brawn pewnie będzie skończony, pora wrzucić na warsztat coś nowego. Będzie to Brabham BT46, w którym Lauda bronił mistrzowskiego tytułu w 1978 roku. W wyniku najprawdopodobniej pomyłki w pakowaniu trafił mi się przezroczysty egzemplarz (jeden z tamiyowskich "Clear Cowl"), ale nie wiem, czy takiego zrobię, czy go po prostu pomaluję. Obie opcje kuszą. Inbox: W woreczku są opony, wężyki, jakiś drucik itp. Na razie tego nie otwieram, żeby nie pogubić. Tutaj metal stickery. Postanowiłem, że użyję ich zgodnie z instrukcją zamiast malować. A co, niech będzie taki vintage'owo - odpoczynkowy Instrukcja (taka sama dla wersji zwykłej i przezroczystej): Kartka dołączona do wersji Clear Cowl: I z drugiej strony: Kalki. Po prawej standardowe, po lewej przeznaczone do przezroczystego. Trzeba nakleić granatowe lub błękitne w zależności, który się chce robić: A tu Niki : Pomalowałem Brawna, farba schnie, a ja zabieram się za oklejanie kokpitu metal stickerami. Na koniec proszę o poradę. Robić przezroczystego, czy zwykłego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciol Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Zrób zwykłego. To moje zdanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Na razie jest 1:1, bo matka radzi robić przezroczystego. Sam jeszcze nie wiem, ale decydować mogę właściwie aż do nakładania kalek, czyli do końca budowy Na razie robiłem sobie kokpit i silnik, trochę to, trochę to. Wymieniłem figurkę. W pudełku była już sklejona (niedokładnie) w pozycji "skręca", mimo, że w instrukcji wyraźnie jest narysowana ramka z częściami do samodzielnego montażu. Podmieniłem ją na egzemplarz, który mi został z Tyrrella, czysto sklejony w pozycji "jedzie prosto". Kolejny argument, żeby pomalować samochód: Nikiemu nogi kończą się na kolanach, a nie będzie tego widać po pomalowaniu. Dość gadania, fotki: Kable są na sucho. I wszystko złożone na sucho do kupy: Część z przodu, do której przyklei się tablicę z kierownicą jest pomalowana, bo gdybym tego nie zrobił, byłoby widać pustkę i brak nóg pod każdym kątem, a teraz widać tylko od tyłu. Na razie tyle. Jutro koniec roku i na serio biorę się do roboty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciol Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Możesz przedłużyć te nogi - albo polisteryn albo szpachla, to nie musi być ładnie ważne żeby "końca nie widać" było Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted June 29, 2012 Author Share Posted June 29, 2012 Dzisiaj zrobiłem kierowcę. Było trochę problemów z dopasowaniem prawej ręki, ale już opanowane Zrobiłem też przednie zawieszenie, pomaluję je, swoim zwyczajem, tuż przed zakładaniem kół. Oddaję głos kierowcy: Na zdjęciu wszystko się świeci, ale to przez lampę błyskową. Bez niej fotka byłaby niewyraźna. Tak źle i tak niedobrze Jutro robię silnik. Może coś pokombinuję z nogami, ale teraz nie widać ich braku. Kierownica zasłania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Witam po przerwie. Mało przez ten czas robiłem. Raz, że mi się nie chciało, dwa, że miałem jeszcze na głowie rekrutację do liceum. Pewnie to znacie Niewiele podłubałem przy silniku, właściwie nie ma za bardzo czego pokazywać. Kupiłem metalizer Gun Metal, więc można brać się za skrzynię biegów. Decyzja zapadła. Samochód będzie zwykły. Pomalowałem już na czerwono to, co było przezroczyste, teraz od środka na srebrno, lakier błyszczący i kalki. Osłona nałożona na sucho. Zdjęcia numer 1 i 2 były robione przy innych ustawieniach i świetle, niż numer 3 i 4. Które są lepsze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 Witam. Dzisiaj wstawiam fotki z ostatnich dwóch dni prac. Zrobiłem tylne skrzydło: Nie patrzcie na krawędzie tej "rury", już poprawione. Jest także silnik i skrzynia biegów: Wszystko razem od tyłu: Wymienniki ciepła w przednim skrzydle (urok lat 70-tych ) Osłona pomalowana na srebrno od środka: Widać pociągnięcia pędzla, ale wygląda dobrze, po nałożeniu na model. I nałożona na sucho: Do końca bliżej, niż dalej. Pozostały kalki, koła i drobnica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Witam. Wczoraj wieczorem nakładałem kalki, dzisiaj dokończyłem. Zrobiłem też koła, lusterka i pałąk przeciwkapotażowy. Ostatni raz oglądamy silnik: Przyklejona na stałe karoseria: I koniec Zapraszam do galerii: viewtopic.php?f=73&t=33834 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted July 14, 2012 Super Moderator Share Posted July 14, 2012 Pokrywa silnika przyklejona na stałe czy nie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Tak. Cała karoseria to była jedna część i przykleiłem na stałe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted July 14, 2012 Super Moderator Share Posted July 14, 2012 Tak. Cała karoseria to była jedna część i przykleiłem na stałe.Więc po co męczyć się przy czymś, czego i tak potem nie widać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Treningowo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.