Ipkinss Napisano 25 Lipca 2007 Share Napisano 25 Lipca 2007 (edytowane) Witam! Jako nowy na forum chciałbym przedstawić swój ostatni model czyli P-11c w skali 1/72 ze starego zestawu PZW Model wymagał dużo pracy... Od "zera" powstał silnik wraz z osłoną. Odtworzyłem także imitację blachy falistej na płacie i linie podziału blach kadłuba (które wg mnie są największą porażką tego modelu). A tutaj link do relacji z warsztatu gdzie znajdziecie więcej szczegółów o przeróbkach http://model-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=331 Model był malowany Pactrami, a kalki pochodzą z zestawu Techmodu. Co do efektu końcowego mam mieszane uczucia... wiem, że mogłoby być lepiej ale z drugiej strony model wiele mnie nauczył i myślę, że warto było spędzić nad nim wiele czasu. A oto kilka fotek: Model przedstawia P-11c nr 8.110 ze 152 Eskadry Myśliwskiej. We wrześniu 1939 roku latał na nim przyszły as PSP - Stanisałw Brzeski. Pozdrawiam Ipkinss Edytowane 2 Sierpnia 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIO BY NAITT Napisano 25 Lipca 2007 Share Napisano 25 Lipca 2007 Model robi jak najbardziej pozytywne wrażenie , szczególnie że powstał z niczego . Samolotów z biało-czerwonymi szachownicami nigdy za dużo Nie podobają mi się tylko cięgna amortyzacji podwozia , no ale to chyba łatwy do poprawienia detal . PS. Na zdjęciach dokładnie nie widać , ale czy ster pionowy nie powinien posiadać klapki wyważającej PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 25 Lipca 2007 Autor Share Napisano 25 Lipca 2007 hej! Masz rację! Przegapiłem klapkę na sterze kierunku, zupełnie wyleciała mi z głowy A w sprawie cięgien to wykonałem je z drutu miedzianego i gdy model leży na plecach są nieco "zwichrowane" (podejrzewam, że to budzi Twoje zastrzeżenia) lecz gdy stoi na kołach wtedy lekko "siada" i oba cięgna są napięte Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 26 Lipca 2007 Share Napisano 26 Lipca 2007 Miło oglądać kolejną P.11-tkę. Włożyłeś sporo pracy i efekt jest niezły. Szczególnie podobają mi się ładnie położone kalki i część śladów eksploatacji. Chwali się również to, że dosyć dokładnie i uczciwie obfotografowałeś swój model pokazując nawet jego główną niedoskonałość, a mianowicie grudowatą fakturę powierzchni. Szczególnie widać to na spodzie kadłuba. Nie jest to jakaś masakra, ale twoje malowanie wymaga jeszcze treningu. Niektóre części sprawiają wrażenie jakby były malowane zbyt gęstą, albo nie dobrze rozmieszaną farbą. Jak już mówiłem część śladów eksploatacji wygląda realistycznie (czarne smugi i okopcenia), lecz nie wszystkie. Otracia lakieru wyglądaja jak plamy stalowej farby. Muszą być trochę bardziej wyraziste. Potrenuj też trochę brudzenie opon, bo tutaj jest ono trochę nierównomierne. Myślę, że w następnym modelu, będzie to już wyglądało jak należy. Powodzenia przy dalszych modelach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azawakh Napisano 30 Lipca 2007 Share Napisano 30 Lipca 2007 Całkiem fajna ta Twoja 11c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrek Napisano 30 Lipca 2007 Share Napisano 30 Lipca 2007 Model jak dla mnie cud świata, też kiedyś chciałbym coś takiego zrobić. I nie chodzi mi o malowanie i ślady eksploatacji, bo tutaj musisz troszkę popracować, ale o samo wykonanie tak świetnie zwaloryzowanej maszyny z takiego pisofszit jakim jest PZW Siedlce. Mam jedno pytanko - chodzi mi o technike, jaką wykonałeś fakturę na skrzydle. Nic o tym nie napisałeś, no chyba, że przegapiłem, a starałem się czytać cały wątek warsztatowy dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 30 Lipca 2007 Share Napisano 30 Lipca 2007 A sie forum rozjechało A model bardzo si Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 31 Lipca 2007 Autor Share Napisano 31 Lipca 2007 Dzięki za opinie Mam jedno pytanko - chodzi mi o technike, jaką wykonałeś fakturę na skrzydle. Nic o tym nie napisałeś, no chyba, że przegapiłem, a starałem się czytać cały wątek warsztatowy dokładnie. Blachę falistą zrobiłem specjalnie zeszlifowanym "narzędziem" dentystycznym (nie wiem jak się nazywa ). Przykładałem do skrzydła kawałek metalowej taśmy i robiłem delikatne wgłębienia wzdłuż płata. Na koniec ze zrobionego z żyletki "grzebienia" poprawiłem całą fakturę tak by przerwy pomiędzy liniami nie były zbyt wyraźne. No i to chyba wszystko, jakby coś to chętnie odpowiem na dalsze pytania Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Października 2007 Share Napisano 31 Października 2007 Nie ma co, detal to Twoja mocna strona. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azawakh Napisano 31 Października 2007 Share Napisano 31 Października 2007 Brawo za 11! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 31 Października 2007 Autor Share Napisano 31 Października 2007 Dzięki! Teraz trochę zmienię front i lata bo na warsztacie wyląduje polski Halifax (czekam do rozpoczęcia konkursu zimowego). Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 31 Października 2007 Share Napisano 31 Października 2007 Ipkinss , Kapitan Hook Ciebie odwiedził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.