Skocz do zawartości

nissan 300zx turbo '83, tamiya 1:24.


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale o jaką "wypraskę" Ci chodzi bo nie czaję;] Jeśli o to "żółte" to po prostu papierkiem. Z resztą, w takim projekcie gdzie robi się "na oko", robi się....na oko. Wszystko papierkiem, ewentualnie, tak jak na zdjęciach, pomagam sobie taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, więc trochę się sprawy skomplikowały. Szlifowałem sobie nadwozie i uznałem, że to za proste więc odciąłem zderzak....Tak na serio, trochę za wysoko zamocowałem przedni spojler. Powinien być kilak cm niżej od tylnej nakładki, tymczasem u mnie są praktycznie w jednej linii. Chyba najlepszym wyjściem będzie dołożyć kilka warstw polistyrenu, zeszlifować i dołożyć spojler.

 

Lewy boczek jest już prawie płaski. Trzeba tylko zaokrąglić tylny zderzak.

 

11a5fc87.jpg

 

cb8e5a51.jpg

 

7bc0935d.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no to się nazywa wyzwanie, masz co robić.

Z tą szpachlówką to Copycat ma rację.

Miejscami dajesz jej trochę więcej. Polecałbym przejście na coś dwuskładnikowego po później będzie kicha jak się zaczną na gotowym lakierze dołki robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ale czy to znaczy, że tamka robi kiepską szpachlę? W sumie to mam jeszcze humbrola i coś co się zwie mr dissolved putty (jest mocno rzadkie). Skoro, jak mówicie, że może siąść po malowaniu, to przesmarować szpachlowane miejsca jeszcze raz mr?

 

dzięki za rady

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ale czy to znaczy, że tamka robi kiepską szpachlę?

Nie ujął bym tego w ten sposób.

Po prostu jest to szpachlówka do uzupełniania mikro ubytków lub tzw. liźnięć.

Do większych ubytków lub modelowania konkretnych kształtów najlepsze są wszelkiej maści szpachlówki dwuskładnikowe które bazują na żywicach.

Nie znam humbrola ale jeśli to szpachla jednoskładnikowa to będzie podobnie. Dissolved putty też moim zdaniem siądzie. Nie stosuję jej w dużych ilościach.

Ja najczęściej używam Tamiyowskiej dwuskładnikowej Poliester putty. Dość mocno śmierdzi. Ostatnio jednak zaobserwowałem na kilku elementach modelu który rozgrzebałem już jakiś czas temu że też delikatnie siadła.

Oprócz tego używam z powodzeniem Magic Sculpa a wcześniej zwykłej samochodowej szpachlówki wykańczającej jak np. Novol finish. Fajnie się ją obrabia.

Skoro, jak mówicie, że może siąść po malowaniu, to przesmarować szpachlowane miejsca jeszcze raz mr?

Teraz to ja bym te miejsca pozalewał CA i później wyszlifował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem szpachlę Humbrola i zdecydowanie polecam, zapadania nie zauważyłem, a nakładałem dość duże powierzchnie.

Problem w tym że tego nie widać od razu.

Dopiero po jakimś czasie tj. po 2-3 tygodniach może więcej.

Delikatne załamania powierzchni w szpachlowanych miejscach. Tak jakby przegapić jakąś jamkę skurczową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt poprawek. Ujdzie w tłumie. Szpachla na wardze została zakropelkowana i jeszcze nie szlifowałem dlatego taka "zwyrodniała". Wszystko poszło jakieś 2mm w dół, wlot powietrza nie został powiększony tylko również został przesunięty. Dobrze się stało bo zauważyłem na zdjęciach, że na prawdziwym aucie zaczyna się pod linią pasa z kierunkami a u mnie, w poprzedniej wersji, delikatnie na niego zachodził.

 

601f8335.jpg

 

593c3a68.jpg

 

2268db1e.jpg

 

Zderzak tylny będzie jeszcze wygładzany u spodu, po to ten polistyren.

 

a1f5093e.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez szaro-białe łaty ciężko ocenić co jest jeszcze do zrobienia. Psiknąłem sobie delikatnie podkładem, żeby ujednolicić kolorek. Powyłaziły babole. Generalnie, do mocnych poprawek jest spód. Jestem zadowolony z tego jak wyszły nowe wnęki na reflektory.

 

1a40eaf7.jpg

 

fe15c4e8.jpg

 

fe7c09d3.jpg

 

80e8d657.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko Ci idzie robota.

Przez szaro-białe łaty ciężko ocenić co jest jeszcze do zrobienia. Psiknąłem sobie delikatnie podkładem, żeby ujednolicić kolorek. Powyłaziły babole.

Ja gdy działałem przy Fordzie F100 i chciałem sprawdzić jak wygląda powierzchnia po szpachlowaniu i szlifowaniu fukałem szarym matowym akrylem z Tamiya. Szkoda mi było marnować podkładu. Oprócz tego ten szary akryl można bezproblemowo zmyć niebieskim Mr.muscle do szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy działałem przy Fordzie F100 i chciałem sprawdzić jak wygląda powierzchnia po szpachlowaniu i szlifowaniu fukałem szarym matowym akrylem z Tamiya. Szkoda mi było marnować podkładu. Oprócz tego ten szary akryl można bezproblemowo zmyć niebieskim Mr.muscle do szyb.

 

Racja. Psikanie podkładem tamki nie było zbyt rozsądne. Z drugiej strony, jak pomyślałem sobie, jakie jaja mogą być z moim aero....

 

z lewej strony na zderzaku brakuje jednego elementu na prawej stronie pod linia podziału jest a na lewej nie ma..

 

Ujął bym to inaczej - z prawej strony jest o element za dużo:] Dobra uwaga. Jest to jeszcze niezeszlifowana listewka. Zniknie jakm dojdę ładu z krzywiznami na przednim zderzaku.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, że przy tego rodzaju pracach szlifowania jest po prostu od.....sporo. Przód ciągle wygrywa i wymaga dalszych prac go formujących. W międzyczasie wziąłem się za progu. Póki co, walczę z lewym. A, zmieniłem profile przedniej wargi, teraz jest bardziej płaska.

 

4b76af77.jpg

 

63fc221f.jpg

 

990f38da.jpg

 

61bf2c85.jpg

 

f113d82a.jpg

 

99ee8a93.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak już prawie "bedzie" ale, żeby wyjść z transu szlifowania, wziąłem się za poszerzanie. Postanowiłem sam dorobić nadkola. Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, muszę zebrać trochę polistyrenu od góry, ale ogólnie jakoś wygląda.

 

d5b19f2b.jpg

 

f245fbaa.jpg

 

b5b69142.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby przypadkiem ciut nie za duże to poszerzenie? . Tzn na szerokość jest dobrze dobrze tylko te nadkole tak no nie za bardzo do góry jest? (że za wysoko ta górna krawędź, kurde nie umiem wytłumaczyć, mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi ). Wiem, że jeszcze trochę do poprawy ale progi są kozackie już w tej chwili .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, muszę zebrać trochę polistyrenu od góry

 

Właśnie chodziło mi o ten problem o którym pisałeś Raptowny czyli trochę za duży, górny łuk. Ale to już pestka delikatnie go zebrać.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę powoli kończył z jedną stroną. Trzeba chyba powiększyć otwory na śruby w nakładkach.

 

d666f0a5.jpg

 

b236f1bc.jpg

 

Model postawiony na 16 i 19 calowych felgach. 17 będą chyba najlepsze z trochę grubszą i ściętą oponę.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.