RapToWny Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 . Mi chodziło o to, że jak to zrobić żeby ona była wszędzie tej samej długości . Bo jak ja próbowałem to nic mi z tego nie wychodziło tzn ona nie była taka "ładna" jak u ciebie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ale o jaką "wypraskę" Ci chodzi bo nie czaję;] Jeśli o to "żółte" to po prostu papierkiem. Z resztą, w takim projekcie gdzie robi się "na oko", robi się....na oko. Wszystko papierkiem, ewentualnie, tak jak na zdjęciach, pomagam sobie taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Okej, więc trochę się sprawy skomplikowały. Szlifowałem sobie nadwozie i uznałem, że to za proste więc odciąłem zderzak....Tak na serio, trochę za wysoko zamocowałem przedni spojler. Powinien być kilak cm niżej od tylnej nakładki, tymczasem u mnie są praktycznie w jednej linii. Chyba najlepszym wyjściem będzie dołożyć kilka warstw polistyrenu, zeszlifować i dołożyć spojler. Lewy boczek jest już prawie płaski. Trzeba tylko zaokrąglić tylny zderzak. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 No no to się nazywa wyzwanie, masz co robić. Z tą szpachlówką to Copycat ma rację. Miejscami dajesz jej trochę więcej. Polecałbym przejście na coś dwuskładnikowego po później będzie kicha jak się zaczną na gotowym lakierze dołki robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Hmm, ale czy to znaczy, że tamka robi kiepską szpachlę? W sumie to mam jeszcze humbrola i coś co się zwie mr dissolved putty (jest mocno rzadkie). Skoro, jak mówicie, że może siąść po malowaniu, to przesmarować szpachlowane miejsca jeszcze raz mr? dzięki za rady pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Hmm, ale czy to znaczy, że tamka robi kiepską szpachlę? Nie ujął bym tego w ten sposób. Po prostu jest to szpachlówka do uzupełniania mikro ubytków lub tzw. liźnięć. Do większych ubytków lub modelowania konkretnych kształtów najlepsze są wszelkiej maści szpachlówki dwuskładnikowe które bazują na żywicach. Nie znam humbrola ale jeśli to szpachla jednoskładnikowa to będzie podobnie. Dissolved putty też moim zdaniem siądzie. Nie stosuję jej w dużych ilościach. Ja najczęściej używam Tamiyowskiej dwuskładnikowej Poliester putty. Dość mocno śmierdzi. Ostatnio jednak zaobserwowałem na kilku elementach modelu który rozgrzebałem już jakiś czas temu że też delikatnie siadła. Oprócz tego używam z powodzeniem Magic Sculpa a wcześniej zwykłej samochodowej szpachlówki wykańczającej jak np. Novol finish. Fajnie się ją obrabia. Skoro, jak mówicie, że może siąść po malowaniu, to przesmarować szpachlowane miejsca jeszcze raz mr? Teraz to ja bym te miejsca pozalewał CA i później wyszlifował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ja używałem szpachlę Humbrola i zdecydowanie polecam, zapadania nie zauważyłem, a nakładałem dość duże powierzchnie. Ale jak Kazik napisal lepiej użyć szpachli dwu składnikowej, bo rożnie to bywa np: motip, Novol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Ja używałem szpachlę Humbrola i zdecydowanie polecam, zapadania nie zauważyłem, a nakładałem dość duże powierzchnie. Problem w tym że tego nie widać od razu. Dopiero po jakimś czasie tj. po 2-3 tygodniach może więcej. Delikatne załamania powierzchni w szpachlowanych miejscach. Tak jakby przegapić jakąś jamkę skurczową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Efekt poprawek. Ujdzie w tłumie. Szpachla na wardze została zakropelkowana i jeszcze nie szlifowałem dlatego taka "zwyrodniała". Wszystko poszło jakieś 2mm w dół, wlot powietrza nie został powiększony tylko również został przesunięty. Dobrze się stało bo zauważyłem na zdjęciach, że na prawdziwym aucie zaczyna się pod linią pasa z kierunkami a u mnie, w poprzedniej wersji, delikatnie na niego zachodził. Zderzak tylny będzie jeszcze wygładzany u spodu, po to ten polistyren. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Przez szaro-białe łaty ciężko ocenić co jest jeszcze do zrobienia. Psiknąłem sobie delikatnie podkładem, żeby ujednolicić kolorek. Powyłaziły babole. Generalnie, do mocnych poprawek jest spód. Jestem zadowolony z tego jak wyszły nowe wnęki na reflektory. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Szybko Ci idzie robota. Przez szaro-białe łaty ciężko ocenić co jest jeszcze do zrobienia. Psiknąłem sobie delikatnie podkładem, żeby ujednolicić kolorek. Powyłaziły babole. Ja gdy działałem przy Fordzie F100 i chciałem sprawdzić jak wygląda powierzchnia po szpachlowaniu i szlifowaniu fukałem szarym matowym akrylem z Tamiya. Szkoda mi było marnować podkładu. Oprócz tego ten szary akryl można bezproblemowo zmyć niebieskim Mr.muscle do szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sushi79 Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 z lewej strony na zderzaku brakuje jednego elementu na prawej stronie pod linia podziału jest a na lewej nie ma.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Ja gdy działałem przy Fordzie F100 i chciałem sprawdzić jak wygląda powierzchnia po szpachlowaniu i szlifowaniu fukałem szarym matowym akrylem z Tamiya. Szkoda mi było marnować podkładu. Oprócz tego ten szary akryl można bezproblemowo zmyć niebieskim Mr.muscle do szyb. Racja. Psikanie podkładem tamki nie było zbyt rozsądne. Z drugiej strony, jak pomyślałem sobie, jakie jaja mogą być z moim aero.... z lewej strony na zderzaku brakuje jednego elementu na prawej stronie pod linia podziału jest a na lewej nie ma.. Ujął bym to inaczej - z prawej strony jest o element za dużo:] Dobra uwaga. Jest to jeszcze niezeszlifowana listewka. Zniknie jakm dojdę ładu z krzywiznami na przednim zderzaku. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Podziwiam Cie za cierpliwość - tyyle szlifowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Przyznaje, że przy tego rodzaju pracach szlifowania jest po prostu od.....sporo. Przód ciągle wygrywa i wymaga dalszych prac go formujących. W międzyczasie wziąłem się za progu. Póki co, walczę z lewym. A, zmieniłem profile przedniej wargi, teraz jest bardziej płaska. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Jak na razie widać, że wiesz co robisz . Przedni zderzak prezentuje się ładnie choć jeszcze trochę roboty i " użerania" cię z nim czeka. Klamki od nowa będziesz robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Klamki będą "zaspawane" - tak jak w oryginale. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Zderzak już prawie "bedzie" ale, żeby wyjść z transu szlifowania, wziąłem się za poszerzanie. Postanowiłem sam dorobić nadkola. Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, muszę zebrać trochę polistyrenu od góry, ale ogólnie jakoś wygląda. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Czy aby przypadkiem ciut nie za duże to poszerzenie? . Tzn na szerokość jest dobrze dobrze tylko te nadkole tak no nie za bardzo do góry jest? (że za wysoko ta górna krawędź, kurde nie umiem wytłumaczyć, mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi ). Wiem, że jeszcze trochę do poprawy ale progi są kozackie już w tej chwili . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, muszę zebrać trochę polistyrenu od góry Właśnie chodziło mi o ten problem o którym pisałeś Raptowny czyli trochę za duży, górny łuk. Ale to już pestka delikatnie go zebrać. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 No o efekt końcowy jestem spokojny pięknie ci idzie. Zazdroszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 No jeżeli jest odpowiednio "okrągły", czyli dobrze równo wycięty to nie mam zastrzeżeń, bo właściwie na zdjęciu tego nie da się dojrzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 31 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Tak to wygląda po obróbce. Nakładka zaczyna się na samej górze łuku błotnika i jest os wew.strony wyszlifowana prawie na równo z wew. krawędzią. Tak zostawię. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 1 Września 2012 Autor Share Napisano 1 Września 2012 Będę powoli kończył z jedną stroną. Trzeba chyba powiększyć otwory na śruby w nakładkach. Model postawiony na 16 i 19 calowych felgach. 17 będą chyba najlepsze z trochę grubszą i ściętą oponę. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 1 Września 2012 Share Napisano 1 Września 2012 teraz nadkola wyglądają git. Otworki, faktycznie przydałby się ciut większe, ale i te "ujdą" . !7-stka będzie chyba najlepszym rozwiązaniem, nie za mała nie za duża, na to jakiś fajny naciąg i będzie kat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.