Jump to content

Nowa odsłona Volvo FH


regis
 Share

Recommended Posts

Równie kosmiczny co nowy Mercedes. Nie podoba mi się ani trochę. Tak jakby wyprzedzał czas a nie wpisał się w ramy czasowe. Pozostało liczyć na Scanie że jakoś normalnie będzie wyglądać.

No właśnie cały trik polega na tym, że Volvo planuje brać czynny udział w 'wyprzedzaniu czasu' - stąd innowacyjność w silnikach, wnętrzu i bezpieczeństwie. Jeśli widzieliście projekt Volvo 2020, to już wiadomo skąd nowa stylizacja i w jakim kierunku to idzie.

Pierwsze fotki nowej 'R' też raczej pokazują ostre linie kabiny - widać takie czasy idą. A nowy Actros na żywo nie wygląda tak strasznie ;)

Link to comment
Share on other sites

Obejrzałem filmik i mimo wszytko wydaje mi się że przód jest nadal sprytnie zamaskowany. Widać to na filmiku jest jakiś taki "dziwny" i nienaturalny jakby obrobiony komputerowo.

Link to comment
Share on other sites

Coż my możemy, szara masa. Będzie trzeba tym jeździć i tyle. Niestety dziś nie można zostać przy I sprawdzonej, niezawodnej i jakże pięknej generacji FH, bo opłaty by zjadły, tym bardziej na zachodzie... Aczkolwiek z drugiej strony pieniądze zaoszczędzone na opłatach i paliwie i tak będzie trzeba zostawić w serwisie, bo dam sobie rękę obciąć, że to auto jest skonstruowane na 3 lata eksploatacji, a potem to wiadomo...

Link to comment
Share on other sites

Oficjalna premiera będzie miała miejsce 5tego września. Nie wiem czy będzie więcej podawanych 'małych' informacji dla podgrzania atmosfery, ale dziś powiedziano o niezależnym przednim zawieszeniu. Zobaczymy jutro.

 

http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/newsmedia/Pages/press_article.aspx?pubID=13519

 

Serwisowanie Volvo nie jest tanie, ale żadna marka z segmentu premium nie odbiega cenowo od pewnego pułapu (stety/niestety). Wszyscy też oferują mniej więcej podobne rzeczy, kwestia innowacyjności i pomysłowości. Wraz z nowym FH wdrażany jest też nowy system serwisowania i kontrolowania stanu ciężarówki.

 

Link to comment
Share on other sites

Mi chodziło bardziej o to, że takim Fh z 2001 roku wystarczyło zajechać na okresowy przegląd, wymianę oleju i filtrów i jechało się dalej, a już np chińczykiem z 13-litrowym euro5 trzeba odwiedzać serwisy z powodu braku kompresji na ostatnim cylindrze i to przy przebiegu rzędu 500 tys!!! Poczciwy 12 litrowy euro 2 przejeżdżał 1,5 mln bez zająknięcia, a te nowoczesne konstrukcje po okresie gwarancyjnym sypia się na potęgę. Ot, nowoczesna technologia...

Link to comment
Share on other sites

Mi chodziło bardziej o to, że takim Fh z 2001 roku wystarczyło zajechać na okresowy przegląd, wymianę oleju i filtrów i jechało się dalej, a już np chińczykiem z 13-litrowym euro5 trzeba odwiedzać serwisy z powodu braku kompresji na ostatnim cylindrze i to przy przebiegu rzędu 500 tys!!! Poczciwy 12 litrowy euro 2 przejeżdżał 1,5 mln bez zająknięcia, a te nowoczesne konstrukcje po okresie gwarancyjnym sypia się na potęgę. Ot, nowoczesna technologia...

 

Pierwsze FH jest legendą, dzieli nas jednak masę czasu i jakieś 4-ry normy Euro ;) Koło zaczyna się domykać jak weźmiemy pod uwagę, że im bardziej skomplikowany układ tym więcej elementów do popsucia. Jakiś czas temu zrobiono porównanie i popędzono pod 7% wnesienie w pobliżu Jönköping (Szwecja) F16 z 470km (1987) i zestawiono z FH16 750km. Wynik był łatwy do przewidzenia, mimo że Staruszek nie odpuszczał uzyskał średnią 45 km/h, młody gniewny z prawie 300km więcej - 68 km/h. Jaki wniosek? Jeśli chcemy mieć szybszy transport, chcemy mniej truć środowisko, przy tym mieć łatwiej (iShift etc.) Będzie drożej niż 12 czy 25 lat wcześniej, czasem też bardziej 'upierdliwie' - nieplanowana wyzyta w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

Fakt, to porównanie widziałem. Nie powiem, chińczyki mi się podobają, podziwiam też ludzie z Goteborga za wykrzesanie 3500tys Nm z 16 litrów i dopasowanie sprzęgła, które to przeniesie na koła, ale uważam że ten nowy FH za bardzo odleciał w kosmos. Nie wiem, może będzie jak z Actrosem MP4, który zrobił na mnie pozytywne wrażenie przy pierwszym kontakcie na żywo, lecz jak narazie dla Volva mówię nie. Wychowałem się w Pierwszej generacji FH, przejechałem nim z ojcem pół europy, sam aktualnie jeżdżę osobowym 850, pod domem stoi jeszcze V40 i naprawdę temu nowemu designowi mowie stanowcze nie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.