ministersan Napisano 14 Marca 2013 Share Napisano 14 Marca 2013 Witam Tamiya w instrukcji jako kolor wnętrza oraz komór podwozia podaje X-13 Metallic Blue lub XF-5 Flat Green. 1)Czy jeśli wnętrze pomaluje XF-5 to wnęki podwozia muszą być tak samo? 2) Czy zamiast X-13 można użyć Gunze H063 Metallic Blue Green? 3) Który z tych dwóch kolorów (metalik lub zieleń) jest "odpowiedniejszy" historycznie? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 14 Marca 2013 Share Napisano 14 Marca 2013 Wnetrze kabiny na pewno zielone. Komory podwozia w poznej wersji Zero tez raczej zielone, aczkolwiek moga byc takze czarne lub srebrne(w ogole nie malowane). Wielu ludzi maluje wneki na niebieskawy (aotake-iro) jak we wczesnych wersjach, malo to prawdopodobne, ale ladnie wyglada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POLAKKK Napisano 14 Marca 2013 Share Napisano 14 Marca 2013 1) Chyba nie. 2) Tak. 3) Zerologiem nie jestem, ale raczej metalik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 14 Marca 2013 Share Napisano 14 Marca 2013 ... 3) Który z tych dwóch kolorów (metalik lub zieleń) jest "odpowiedniejszy" historycznie? Z góry dzięki za pomoc. A to nie jest aby zależne z jakich zakładów pochodzi dana jednostka?? Nakajima ew. Mitshubishi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ministersan Napisano 14 Marca 2013 Autor Share Napisano 14 Marca 2013 Chciałbym konkretnie wykonać ten trzeci ewentualnie czwarty od góry http://www.mojehobby.pl/zdjecia/3/6/8/1925_2_tam89760_1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 14 Marca 2013 Share Napisano 14 Marca 2013 Z tych schematów tylko pierwszy jest zbudowany w Mitsubishi, pozostałe to Nakajima. Osobiście nie sądzę aby sposób wykończenia wnęk był jakoś specjalnie zależny od fabryki. Raczej chodzi o różnice w odcieniu barw stosowanych przez tych producentów. Robiąc japoński samolot jest duża swoboda interpretacyjna, bo nie było to tak zestandaryzowane jak w przypadku produkcji samolotów US czy LW, poza tym wiedza na ten temat jest mocno fragmentaryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.