gryzu Napisano 14 Kwietnia 2013 Share Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam wszystkich i zapraszam, w ostatnim czasie zamieściłem dwie galerie teraz przyszedł czas na warsztat Klamka zapadła, przedstawiam prace nad Seafire w 48. Już trochę przy nim zrobiłem, dotychczasowe prace poczynione widać na zdjęciach. Sam zestaw wyjściowy jest dość dobrze znany, produkowany przez Airfix'a od 1996 pakowany przez Eduarda, w pudełku znajdziemy części wspólne dla wersji Mk. 22/24 jak i 46/47 w tym dwa komplety skrzydeł. Garść gadżetów już nabyłem m.in. farby H74 Duck Egg i H333 ED Sea Grey, korekta QB do Seafire bardzo ładnie zrobiony dodatek, klapy to moja własna robota dwa wieczory spędziłem żeby powycinać "żebra", produkt Rob-Taurus tłoczona vacu osłona kabiny mnie powaliła na zdjęciu prawie jej nie widać! Ściany kokpitu udało mi się wpasować w kadłub, trochę czasu upłynęło na ścienianiu połówek i burt. Kolor kokpitu z tego co mi się udało ustalić ma być czarny. Nie chce utopić kokpit w mroku czerni, więc zrobię kolor bardzo zbliżony, ale na tyle żeby był widoczny delikatny kontrast między czernią na np, tablicy zegarów i przełącznikach. Przy obróbce żywic udało mi się co nie co połamać tak powstał od podstaw mechanizm regulacji fotela. Wyciągnąłem hak do lądowania co by za daleko nie zalecieć Powycinałem co się dało i własnym sumptem przerabiam, wstępne malowanie kolorkami Duck Egg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radziu83 Napisano 14 Kwietnia 2013 Share Napisano 14 Kwietnia 2013 Będzie na co popatrzeć Dobrze, że w końcu założyłeś ten warsztat, nie ma co ukrywać sporych umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 14 Kwietnia 2013 Share Napisano 14 Kwietnia 2013 No proszę... A mam na półce z kompletem żywic i czeka na swoją kolej. Popatrzę, popatrzę... Mam co prawda za sobą Mk 24, ale zawsze coś nowego można się nauczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 16 Kwietnia 2013 Share Napisano 16 Kwietnia 2013 Fajny temat, bardzo ciekawy. Piszesz o czarnym kokpicie, co mnie szczególnie zainteresowało. Szukałem do swojego Seafire Mk XVII informacji o kolorystyce kabiny i wykombinowałem, być może błędnie, że czarne były burty kabiny do wysokości linii drzwiczek. Poniżej już normalnie zielone. Wręga za fotelem, płyta pancerna - to też zielone. Czy to ma sens czy powinno być czarno po całości? Ewentualnie w jakim celu wprowadzono to czarne malowanie i których wersji może dotyczyć? Nie ukrywam, że mam jeszcze troszkę tych późnych Seafire i temat wnętrz nadal otwarty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzu Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 16 Kwietnia 2013 Piszesz o czarnym kokpicie, co mnie szczególnie zainteresowało.... Sam nie jestem zadowolony z powodu tego koloru, ale googlałem i nic poza zdjęciami muzealnymi kokpitów nie znalazłem. Wątek z czeskiego forum na którym znalazłem relację SolomonBob robiącego ten zestaw, został napomniany o takiej właśnie kolorystyce. Powołując się na informację firmy Cooper details, która wydała zestawy różnych dodatków do 47 w tym kokpitu (chyba inny zestaw niż, to co proponuje Aires). Kolejny takim tropem jest to, że Seafire jest maszyną pokładową i patrząc na inne maszyny np: Seafury, Seahawk te kokpity są ciemne, tego ostatniego zdjęcia widziałem w necie i kokpit "czorny". Zakładając że jest jakaś analogia dla maszyn lotniskowych W publikacji SAM Spitfire vol2 są zdjęcia kolorowe kokpitu XIX w czerni (str. 104 i 105), widać że to kokpit nie jest poddany renowacji. Poniżej fotka, przedstawiona przez piotr'a dmitruk'a. Mam tą siedemnastkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzu Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2014 Apdejt w temacie małymi kroczkami do przodu dłubię więc niebawem coś więcej pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryzu Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2014 Wrzucam parę fotek na jakim etapie znajduje się z moim Seafire mk.47 Śmigiełko gotowe, z lekkimi śladami zmęczenia powłoki będzie czekać na resztę... W świetle flesza widać dość wyraźny kontrast którego nie ma takiego w świetle dziennym. Producent zestawu zadbał żeby modelarz doznał szybszego bicia serca za sprawą skrzydeł dla wersji mk.47. Przewidziana opcja wykonania złożonych skrzydeł uatrakcyjnia zestaw, ale skleić je w opcji "gotowy do lotu" zapewnia moc wrażeń Chcąc wykonać klapy w pozycji otwartej, trochę pogimnastykowałem się ze skrzydłem i przystąpiłem do wykonania samodzielnie klap z polistyrenu 0,25mm Korekta QB też łatwo nie dała się dopasować do reszty dopieszczanie tej części zostawiam do momentu wyjścia z kokpitu. Rzut okiem aparatu na całość, trochę części żywicznego zestawu. Nie wszystkie oczywiście, drążek sterowy poddany małej modyfikacji celem zgrania go z lotkami. Konwencja kokpitu czarno-zielony, czerń czerni nie równa jak widać na kolejnym zdjęciu, a zieleń to nie byle jaka bo autentyk MM interior green Czernią skontrolowałem stan powierzchni ciecia stateczników i steru kierunku. Będą małe poprawki Zestawowe koła po małym tuningu powieliłem w żywicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 26 Stycznia 2014 Share Napisano 26 Stycznia 2014 A skrzydła od 24/46 Ci nie zbywają? Śmigło zacne... Klapy do mojego 46 użyłem Edkowskie od 47. Ładny zestaw ale w moim powinny być całościowe. O ile wnętrze nie stanowi problemu to same klapy chyba zrobię od podstaw... P.S. MARIUSZ!!! Drążek wychyliłeś a lotki?!Ja tak zrobiłem chyba w Mk. XVI, że już po zmontowaniu ciąłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.