Jarekaz Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Jak w tytule , czy ktos posiada plany tej jedostki w formie elektronicznej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjg Napisano 18 Czerwca 2013 Share Napisano 18 Czerwca 2013 Witam! Fotki i generalka jest na stronie: http://www.koga.net.pl/forum/viewtopic.php?f=508&t=45483 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekaz Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2013 Akurat na 109 spedzilem troche czasu podczas przeksztalcenia wojsk ochrony pogranicza w obecna straz graniczna . Fotki jak najbardziej sie przydadza , niestety nie mam dostepu do Modelaza z tego okresu . Normalnie pelne plany w formie A1 chyba byly na kazdej jednostce , pozatym kilka kotrow od siebie sie ruznilo , z tego co pamietam tylko trzy byly tak samo wykonane . Najlepszy byl efekt odpalenia silnikow rosyjskiego pochodzenia jakies 62l na silnik . I tego smrodu spalin sie nie da zapomniec do konca zycia . Dzieki za link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjg Napisano 18 Czerwca 2013 Share Napisano 18 Czerwca 2013 Mam te Modelarze, ale to trochę potrwa zanim je znajdę i zeskanuję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 18 Czerwca 2013 Share Napisano 18 Czerwca 2013 O ile się nie mylę, to był silnik V12 M50. Kilka razy widziałem start M503 na "osach". To był dopiero silnik ;) Siedem sześciocylindrowych gwiazd połączonych do kupy. Razem 42 cylindry ;) I takie 3 na kutrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekaz Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2013 A to mowisz o innym kutrze , tu byly dwa silniki rzedowe po 12 cylindrow , stosowane wczesniej w rosyjskich bombowcach . Codziennie trzeba bylo recznie przekrecic walem , ale czasami sprezone powietrze dawalo rade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 19 Czerwca 2013 Share Napisano 19 Czerwca 2013 Oczywiście, że o innym. Pisałem, że chodziło o osy (czyli 205, a silnik m503), a te to były V12 M50. Ja niestety tego nie doświadczyłem, ale fama głosi iż na starym kutrze torpedowym (tak zwanym drewniaku) polecieli po zdjęciu zabezpieczeń w próbach na turbinie gazowej 60 węzłów... PS. O ile się nie mylę, to któreś z tych kutrów przejęła z powrotem MW (K-8)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekaz Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2013 Na zatoce z rana jak woda byla gladka , Szkwalem doswiadczylem zaledwie 38 wezlow choc poszedl ponad 44 ale tylko na spokoinej wodzie . A odczucie I tak bylo jakbys po nierownym betonie zasowal , mimo wszystko frajda z takiego plywania byla I o reszcie sie zapominalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan1965 Napisano 20 Czerwca 2013 Share Napisano 20 Czerwca 2013 Na początku lat 80tych miałem przyjemność pracować w stoczni MW. Jako młody zaliczałem wszystkie próby morskie. Osami się dawało nieźle ale ze względu na stan techniczny nigdy nie miałem okazji płynąć na 100% mocy. Doświadczyłem tego dopiero na M-1 (motorówka dowódcy MW którym wtedy był L. Janczyszyn) i na wodolocie MW Trudno mi powiedzieć ile szliśmy bo większość czasu spędziłem w maszynie ale na M-1 podobno było ok 50 knotów a pływaliśmy po trójkącie Oksywie-Hel-Westerplatte. Czegoś takiego jak szkwał z tamtych czasów nie pamiętam. Wtedy były robione MH111 Motorówki Hydrograficzne o numerach taktycznych bodajże od m-33 do m-38 (pamięć trochę zawodna ach ta lecytyna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekaz Napisano 21 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2013 Stefan a moze bys zrobil taki model na ktorym plywales ? Ja osobiscie chce wykonac 109 ale juz widze po wstepnych planach modelarza ze to nie ta jednostka . To wczesniejsza wersja , nawet poruwnujac z fotkammi zamieszczonymi w linku przez mjg widac roznice . ja posiadam kilka fotek ze sluzby jeszcze w barwach wojskowych a nie sluzby grancznej . sam tez te lajbe malowalem i musze powiedziec ze kolory nie zawsze byly te same poniewaz korzystalismy zawsze z tego co nam dali na odswieznie . nie pamietam dokladnie kiedy pierwszy Szkwal wszedl do sluzby , ale w 89 juz planowano sprzedaz tych kutrow . Konstrukcja calkowicie aluminiowa cztery zbiorniki paliwa tez miescily sporo ropy uszlachetnianej gazem , Pamietam jak na Westerplatter przerabiali rybaki na jachty pelnomorskie dla zagranicznych kontrachetow . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan1965 Napisano 21 Czerwca 2013 Share Napisano 21 Czerwca 2013 Wiesz chętnie bym zbudował sobie te łajby ale nie te umiejętności. A tak na marginesie to bardziej w pamięci mam łajby na których pływałem w latach 90-tych. http://www.micharms.de/Seeschiffe/sites/general/j/johnchelmsing.html http://www.shippingdatabase.com/ship.php?shipid=60602 We wczesnej młodości zaliczyłem rejs Darem Pomorza i dlatego ciągnie mnie do żagli i jednostek cywilnych. Móje umiejętności raczej nie pozwolą mi na razie na robienie z niczego. Aktualnie nawet nie mam nic na warsztacie z tego powodu że nie dysponuję warsztatem. Rok temu kupiłem dom i jestem na etapie powolnej konwersji brytyjczyka na dom trochę bardziej przypominający siedlisko europejczyka.Ale na próby twoich jednostek się wpraszam w końcu do Londynu nie mam tak daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjg Napisano 30 Czerwca 2013 Share Napisano 30 Czerwca 2013 Witam! Zgodnie z obietnicą: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekaz Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2013 No pieknie , teraz jeszcze swoich fotek musze poszukac porownac ze 109 moja i ciulac powoli materjaly na budowe . Dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.