Jump to content
Desaxe

Sd.Kfz. 251/1 Ausf.D "Starówka" - Tamiya 1:35 + ToRo

Recommended Posts

No i mamy w warsztatach projektu grupowego dwie "Starówki" w 1:35 Zestawik będzie na takiej samej podstawce jak niedawno skończony E10, użyję figurek dodanych do zestawu, bo bardzo mi sie te pozy podobają Kalki od ToRo, kilka blaszkowych detali i dodatki różnorakie powyciagam z domowego złomowiska.

 

Póki co to bardziej wykazuję udział w projekcie niż zaczynam warsztat na dobre - przed nim muszę pokończyć Staghounda i Locusta, ale nie wykluczone, że gdy na nich będzie schła farba itp. to podłubię nieco przy "Starówce" Figurki już się robią i niedługo je tu wrzucę

Poniżej wstępne foto, model znany, a ramki mozna przejrzeć tu: http://www.model-making.eu/products/German-Mtl.SPW-SDkfz.251-Ausf-D-Halftrack.html

c64u.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie druga Starówka- super, kibicuję. Tak przy okazji ciekaw jestem czy ktoś zmierzy się z Szarym Wilkiem,zwłaszcza po przeróbkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jestem ciekaw jak Twój eSdek wyjdzie

W dodatku zazdroszczę, masz prostszy w wykonaniu model, niestety mój to typowy Dragon z zbyt dużą wielością elementów, która często komplikuje prace.

 

Ja planuje, ale raczej już po terminie projektu, jednak nie będzie to pojazd z przeróbkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starówka chyba nie miała większych przeróbek powstańczych, ja przynajmniej takowych zdjęć nie pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co kojarzę fotki, to "Starówka" nie miała przednich błotników - a więc trzeba też dodatkowo połatać kadłub (w miejscu mocowanie błotników) i przerobić tłumik na wiszący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat mi chodziło o przeróbki w Szarym Wilku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak planujesz Szarego Wilka bez przeróbek, to nie będzie to Szary Wilk a Wiking czy w najlepszym razie Jaś

Zależy wszystko od tego, na jakim etapie (po zdobyciu przez powstańców) chcesz go uchwycić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat planuje w tym zdjęciowym, udokumentowanym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra, tylko w którym ?

Tym z flagą, jeżdżącym po Tamce ?

Czy tym z ogrodów na Dynasach (sesja foto dla dowództwa ) albo nieco później podczas wybebeszania niepotrzebnej aparatury radio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby już nie spamować, sprecyzuje zdjęciem

Warsaw_Uprising_-_Captured_SdKfz_251_-_4_%281944%29.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w końcu w tym warsztacie będzie "Starówka", czy "Szary Wilk" vel "Jaś - Viking" bo już się pogubiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam robię "Starówkę" Ale dobrze widzieć ożywioną dyskusję w temacie - skoro taka jest na starcie to co będzie jak zacznę kleić Ma ktoś lepsze fotki albo schemat tego tłumika wiszącego w zdobycznym sd-ku, o którym pisał Gajowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście znam pięć zdjęć starówki na żadnym jednak nie widać prowizorycznego mocowania tłumika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumik tam wisi normalnie, nie prowizorycznie.

Haczyk w tym, że tłumik przechodzi przez "podłogę" przedniego błotnika - no i w modelach, zazwyczaj (dla uproszczenia) jest dzielony na kawałki, a kawałek często-gęsto odlany jest razem z tymże błotnikiem.

Trzeba go po prostu z tego błotnika wydłubać (albo dorobić) i tyle...

 

Na zdjęciach widać, że "Starówka" nie ma przednich błotników - i tyle.

 

tlumik.jpg

Fotka dowolnego 251 z zaznaczonym tłumikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też podejrzewałem, w zastanowienie wpuściło mnie tylko stwierdzenie o "zamontowaniu" tłumika po zdemontowaniu błotników, dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artur, po prostu gajowy miał na myśli to, iż w modelu przyklejasz (oklejasz) tłumik na błotniku i to montujesz do pojazdu, a w tym wypadku musisz sam tłumik (po dorobieniu kawałka czy jego przedłużeniu - w zależności od tego co i jak producent wykombinował w modelu) przykleić w odpowiednie miejsce.

No i jeszcze, ewentualnie, dorobić kawałek rury wydechowej na której tłumik wisi - w zależności od tego co producent w modelu popełnił.

 

Ogólnie, nawet jeśli kawałek tłumika trzeba dorobić, to sprawa jest prosta (aby nie powiedzieć prostacka) bo ten tłumik to po prostu walec z wyoblonymi lekko podstawami - tyle, że trzeba o nim pamiętać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, wszystko jasne . Przeróbka zwykłej 251 na Starówkę nie będzie trudna. Ale to nie temat dla mnie, no może kiedyś się skuszę bo ładny jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.