Martinez Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Tygrys I został połatany i jutro najpewniej wyląduje na nim ponownie podkład oraz Dunkelgelb. W krótkich przerwach, bardziej lajtowo składałem sobie KT i póki co nie ma tak naprawdę za wiele do pokazywania. Warsztat będzie aktualizowany bardzo sporadycznie. Zakładam go już teraz, ponieważ mam pewne wątpliwości, więc do rzeczy: Jest to zestaw Dragona o numerze 6232. Co do samego zestawu - model wyposażony jest w nowy wzór gąsienic KGS 73/800/152, które były testowane podczas ofensywy w Ardenach. W wielu wątkach polsko i anglojęzycznych na przeróżnych forach przewija się sprawa zimmeritu dla tego konkretnego modelu i wszędzie gdzie sprawdzałem, a jest tego dużo ludziki piszą że zimmerit na nim powinien być. I teraz tak - cytując jedną z wypowiedzi: "Oczywiście. Większość KT w Ardenach to pojazdy wyprodukowane w październiku i listopadzie; ale akurat do testowania nowego wzoru gąsienic zostały wykorzystane wczesne pojazdy z sPzAbt 506 - miały Zimmerit i wczesne koła napędowe..." W zestawie mam aż trzy różne wzory kół napędowych, czyli łącznie 6 kół napędowych, po dwa na kombinację. 1. 18 zębowe - zęby trójkątne, ostre według pudełka jest to Sprocket Wheel Late Type - czyli prawdopodobnie to te wprowadzone od marca 1945. 2. 18 zębowe - zęby kwadratowe, tępe 3. 9 zębowe - zęby kwadratowe, tępe - instrukcja je całkowicie pomija O ile w pierwszej pozycji wszystko jest chyba wszystko jasne, chociaż również oczekuję potwierdzenia tej informacji - o tyle, o tyle druga i trzecia pozycja jest dla mnie zagadką. Wszystkie trzy rodzaje zębatek z tego co przeglądałem schematy - występowały przy produkcji KT i tak naprawdę nie bardzo wiem które z tych kół powinienem zastosować do tego konkretnego modelu tygrysa z sPzAbt 506, czyli czy to będzie pozycja druga, czy trzecia. Opracowania, które mam są w języku rosyjskim więc nie byłem w stanie się wczytać w szczegóły, bo tego języka nie znam. Wszelkie informacje dotyczące kół napędowych mile widziane - zawsze coś pomoże Zestaw planuje wyposażyć w zakupiony zimmerit firmy attack. Muszę jedynie dobrać te odpowiednie koła Liczę, że trafi się ktoś, kto dobrze zna się na kółkach KT i pomoże Pozdrawiam. Marcin. Edytowane 17 Stycznia 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2014 Znalazłem też coś takiego właśnie: "Póżne gąsienice posiadały jeden rodzaj ogniw (jednoelementowych) i takie występują na fotkach z Ardenów. Na zdjęciach wczesnych KT występują gąsienice złożone z dwóch rodzajów ogniw - jedno jest w jednym "kawałku" drugie składa się z kilku (chyba 5) elementów. Do takich gąsienic pasują oba rodzaje koła napędowego." Mój dopisek czyli do wczesnych gąsienic w KT pasowały koła 9 i 18 zębowe co wynika z całej dyskusji a ja przytoczyłem tylko niewielki fragment z tego wątku na PWM. Prawdopodobnym byłoby, że skoro gąsienice w zestawie mam późne to w myśl tego cytatu koła 9 zębowe odpadają. Można to sprawdzić też empirycznie czyli złożenie gąsek i sprawdzenie tych kół. Skoro tak naprawdę koła wczesne 9 zębowe nie będą pasować, to logika wskazywała by na 18 zębowe kwadratowe, tępe. I jeszcze coś takiego: "Wygląda na to, że jednak tak było. Zdjęcia dotyczą robitych wozów 506 batalionu i prawdopodobnie gąsienice Kgs 73/800/152 zamontowano dla celów testowych na starszych wozach 506 batalionu ocalałych do Ardenów, co tłumaczy też obecność zimmeritu. Sprawa jednak nie jest do końca jasna. Seryjnie gąsienice te montowano dopiero od marca 1945." Kluczem do rozwiązania zagadki są starsze wozy z 506 batalionu. W tej chwili skłaniam się ku kołom 18 zębowym, kwadratowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2014 Po analizie wydaje mi się, że wczesne koła muszą odpaść, wczesne czy też najwcześniejsze czyli 9 zębowe co wnioskuję z analizy forów. Do gry wracają więc późne... Wygląda na to że będę musiał wybrać między dwoma rodzajami 18 zębowych, i jak pisałem skłaniam się ku 18 zębowym wczesnym, gdyż 18 zębowe późne wprowadzono z tego co wyczytałem w marcu 1945 roku, ale... Nie mam pewności. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś bardziej obyty w tym temacie ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 Coś ci się te rozpoczęte tematy mnożą. Ano popatrzymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 17 Stycznia 2014 Share Napisano 17 Stycznia 2014 Ja gdzies czytałem, że zimmerit był stosowany na pojazdach z poznymi gaskami, ale wczesnymi kolami. Oczywiście nie mam 100% pewności na ile prawdziwa ta informacja była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2014 Krzysiu - zostaną skończone King Tigera robiłem jak nie miałem farby do malowania IV i Tigera. Pisałem już wcześniej - nawet ze dwa razy, że zacząłem go, a temat otworzyłem tylko po to by wyjaśnić powyższe niejasności, nieścisłości i detale. Tygrysa Tamki dzisiaj restaurowałem, tak więc jutro go będe podkładował i malował, tak myślę... po raz drugi bo jak zapewne czytałeś musiałem go umyć. Co do IV, nie wiem czy nie poczeka bo być może w ciągu miesiąca czy półtora wymienię aerograf, gdyż z tym chińczykiem cięzko - da się nim fajnie malować ale to chinol. Tygrysa I na pewno będę robił na dniach od deski do deski Podejście drugie jeszcze w tym tygodniu do kamo! Czyli do niedzieli. Tygrysek Tamki właśnie się moczy w Ludwiku!! W tej chwili! Przy KT wolę wyjaśnić kwestie techniczne wcześniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 No łatwo nie odpuszczę z tymi modelami. A przy okazji to jest tu taki mój jeden znajomy, który też ma kilka niedokończonych projektów. Chciałem mu tylko przypomnieć, że to że siedzę cicho nie znaczy ze zapomniałem. I ty Grzesiek W wiesz, że ja mówię o tobie, he, he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 A widzisz, jak to jest, a taki pewny byles z zimmeritem heheh ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2014 Zimmeritu jestem pewien, pozostaje odpowiedni dobór kół. Czekam na wypowiedzi fachowców co do kółek Pytaniem kluczowym jest jakie koła miały wczesne wozy z 506 sPzAbt... A tu kilka fotek o które prosiłeś w innym wątku Tomek - póki co Tygrys złożony na sucho, zero kleju i jak na razie dalej nad nim pracować nie będę. created by picasa2html.com Generalnie - jak wrócę do projektu czeka mnie rozłożenie bryły i nakładanie zimmeritu attack. Ale nim to nastąpi muszę dobrać te cholerne koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 No i uważaj przy gaskach, jeśli robisz te zestawowe, to dobrze wykalkuluj budowę, żebys mogl je zalożyc. Szczerze mówiąc, gdybym się nie pozbyl przednich oslon, to nie wiem jakbym je zalozyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2014 Dzięki Tomek - w każdym razie model jest na etapie doklejania zimmeritu, co szybko nie nastąpi. Myślę że najwcześniej marzec 2014, ale biorąc pod uwagę że od środy zaczynam nową pracę w logistyce może to być równie dobrze kwiecień lub maj. W wieży doklejona jest jedynie przednia płyta z daszkiem - poprawnym Wanna ma podokolejane podstawowe elementy, aczkolwiek całość czyli wanna z górną płytą, oraz tylnią płytą złożone są na sucho bez kleju, więc szpary są jak najbardziej... Koła również luźno założone Póki co najważniejsze jest ustalenie które koła napędowe wybrać, a uważam, że wszelkie niuanse lepiej wyjaśnić za wczasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 A nie mógłbyś zrobić go bez zimmu ,KT z zimmem wydają się takie jakieś oklepane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2014 Ten konkretny zestaw Dragona powinien mieć zimmerit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 No nie powiedziałbym Gąski i kola raczej wskazują na pojazd bez zimmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2014 Tomek - Niemcy testowali nowe gąsienice w Ardenach na przełomie 1944/45. Dlatego ten konkretny zestaw jest dlatego wyposażony w nowe gąsienice. Jak wyżej - cytowałem - nowe gąsienice były testowane na starych wozach z 506 batalionu czołgów ciężkich wyposażonych w zimmerit. Problemem pozostają koła... To jest naturalne, że nowe wyposażenie testuje się w warunkach bojowych, zanim się je wprowadzi do produkcji seryjnej. Chcąc zrobić model bez zimmeritu należałoby kupić nowe kalki. Pozostając przy tematyce Arden, tak jak chcę zrobić, trzeba dobrać odpowiednie koła. Bo w tym wypadku koła niczego nie wskazują - w zestawie masz 3 rodzaje kół i trzeba dobrać odpowiednie dla 'starych wozów 506'! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2014 Masz zdjęcie jako dowód: http://www.fprado.com/armorsite/tiger2.htm Zdjęcie numer jeden. Czołg który został przejęty przez amerykanów w grudni 1944 z 506 batalionu czołgów cięzkich. "Zimmerit was dropped in September 1944, so much is true. That however does not mean Zimmerit disappeared after September 1944. The Tiger-B in this kit represents 4 unique vehicles. During the Ardennes Offensive, 4 Tiger-B had been selected as test-beds for the new Kgs 73/800/152 single link tracks. Pictures exist of these vehicles. These Tiger-B's did have Zimmerit. To be accurate, the Tiger-B's in this configuration had the early 18 teeth sprockets with the new tracks associated with March '45 vehicles. Of the Serienturm Tiger-B's many also had Zimmerit, as this was only discontinued in September '44. I'm presently using this particular kit to build a very. very late Tiger-B with all the final trimmings. " Zagadka sama się rozwiązała - idą koła 18 zębowe, kwadratowe, tępe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.