marek Napisano 15 Lutego 2014 Share Napisano 15 Lutego 2014 Witam wszystkich. W czasie gdy Unimog jest powoli kończony rozpocząłem nowy projekt Scania 143 Streamline przerobiona na wersję 6x2, będzie jako ciągnik do niskopodwoziowej naczepy. Jako drugą tylnią oś zastosuje złom który został mi z DAF-a. PROŚBA: jak ktoś ma rysunki z wymiarami to z chęcią skorzystam. Prace powoli idą, silnik przygotowany do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 15 Lutego 2014 Share Napisano 15 Lutego 2014 Marek, mam jakies tam rysunki techniczne z wymiarami, tylko czy to bedzie wersja na singlach z tylu, czy blizniakach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 15 Lutego 2014 Share Napisano 15 Lutego 2014 jak 6x2 to na singlach. na bliźniaku to 6x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 15 Lutego 2014 Autor Share Napisano 15 Lutego 2014 Na singlach bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 16 Lutego 2014 Share Napisano 16 Lutego 2014 jak 6x2 to na singlach. na bliźniaku to 6x4 Nic bardziej blednego... Co do rozstawu osi to niestety nie posiadam nic do serii 3. W serii R jest to 2900 mm (120,83 w 1/24). Nie wydaje mi sie, zeby byla jakas roznica w 3ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thombike Napisano 16 Lutego 2014 Share Napisano 16 Lutego 2014 tomeka6 - olśnij mnie, bo jak żyje to czegoś takiego jeszcze nie słyszałem, żeby pojecie 6x4 dla układu 2 osi z kołami blixniaczymi było błędne..a tym bardziej bardziej błędne niż tylko błędne. Dobrze, sprecyzuję 6x4/4 o taki rodzaj napędu w skrócie myślowym chodziło i jest to raczej często spotykana opcja a na pewno częsciej niż 6x2/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 16 Lutego 2014 Share Napisano 16 Lutego 2014 Thombike, konfiguracja 6x2 obejmuje zarowno os z singlami, jak i blizniakami na osi wleczonej, tak, NA OSI WLECZONEJ GDZIE TYLKO JEDNA OS JEST NAPEDZANA. 6x2 oznacza tylko jedna os napedzana, gdzie 6x4 to dwie osie napedzane, czyli dwa mosty z tylu, kumasz??? Zerknij sobie do numeru 10 Trailer magazine na przyklad, gdzie jest artykul o Scanii R 560 6x2.....tak, 6x2 "Madonna" Juhy Ristimy - blizniaki z tylu na osi wleczonej i jedna os napedzana, kumasz juz, czy jeszcze musze marnowac swoj czas na pierdoly?? Czy to jest wedlug ciebie 6x4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 17 Lutego 2014 Autor Share Napisano 17 Lutego 2014 Po wyczerpującej lekturze postów stwierdzam że zmieniam temat na Scania 6x4 bo dwie osie tylne będą napędzane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 17 Lutego 2014 Share Napisano 17 Lutego 2014 Tu masz link, ktory moze byc pomocny: https://til.scania.com/groups/bwd/documents/bwm/bwm_0000027_14.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 18 Lutego 2014 Share Napisano 18 Lutego 2014 Ładnie ogarnąłeś silnik. Tomek dzięki za link. Marak Misioptyś - Popieram . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 18 Lutego 2014 Share Napisano 18 Lutego 2014 Przede wszystkim to tego typu podwozia oznacza sie 6x4*4, nie 6x4/4 - kreska i gwiazdka znacza dwie rozne rzeczy. Ale do rzeczy - 6x4*4 to podwozie ciezarowki 4x4 z osia pojedyncza wleczona, nienapedzana sterowana. Sa to stosunkowo rzadkie konfiguracje, ale moze jakbys wiecej sie interesowal tematem, to mialbys jakas wiedze w glowie. Tu masz przyklad takiego podwozia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Lutego 2014 Share Napisano 18 Lutego 2014 Trochę posprzątałem. Proszę ze sprzeczkami przenieść się na PW. Dzięki. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 23 Lutego 2014 Autor Share Napisano 23 Lutego 2014 Silnik poskładany, pomalowany, nałożony lakier (troszkę przybrudzony) jutro biorę się za dalsze brudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolKaroler3K Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Ogólnie podoba mi się, ale kolektory i turbo powinny być chyba dosyć zardzewiałe, w końcu to starszaciężarówka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 24 Lutego 2014 Autor Share Napisano 24 Lutego 2014 Dziś jeszcze przybarwię turbo i rury oraz pigment przyjdzie jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Na trzecim zdjeciu od gory widac, ze rdza jednak wyszla dobrze. Generalnie bardzo fajnie wyszedl ten silnik, czekam na wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 26 Lutego 2014 Autor Share Napisano 26 Lutego 2014 W celu rozwiania wcześniejszych rozważań na temat układów 6x2 i 6x4, moja koncepcja to Scania 6x2 w oparciu o rysunek poniżej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Ciesze sie, ze w koncu ktos pisze "do rzeczy"........ tak w ogole to bedziesz robil jakies brodzenie modelu, czy bedzie czyscioch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 Będzie brudzony, rama nadgryziona rdzą, błotko itp.. Takie są zamierzenia ale rzeczywistość pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 1 Marca 2014 Autor Share Napisano 1 Marca 2014 Prace nad silnikiem skończone. W rzeczywistości rdza nie ma jak na zdjęciach odcieniu czerwieni. Teraz przycinam ramę do odpowiedniej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 1 Marca 2014 Share Napisano 1 Marca 2014 Pieknie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 20 Marca 2014 Autor Share Napisano 20 Marca 2014 Ze względu, że rama już wydłużona i zawieszenie prawie skończone mama pytanie czy któryś z kolegów ma rysunki układu hydraulicznego do Scanii które pomoże w zrobieniu okablowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 20 Marca 2014 Share Napisano 20 Marca 2014 Marek, rysunkow nie posiadam, ale mam mase zdjec Scanii R 6x2, ze szczegolowym okablowaniem. Jezeli potrzebujesz to daj znac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 29 Marca 2014 Autor Share Napisano 29 Marca 2014 Tak ja pisałem wcześniej rama oryginalna skrócona i dosztukowana rama z DAF-a. Rama z zamontowanym zawieszeniem. Oś ciągniona jest też z DAF-a dlatego odbiega od pierwszej. Dorobiłem ale nie wiem czy to poduszka środkowa czy mechanizm podnoszenia osi tylnej przy małym obciążeniu. Czas się wziąć za okablowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.