mariuch Napisano 29 Maja 2014 Share Napisano 29 Maja 2014 Przywitałem się jak należy w odpowiednim dziale, a teraz temat Bawiłem się sklejaniem modeli samolotów gdy miałem lat 15, czyli niemal 35 lat temu. No, to już mamy jasność Oczywiście przez cały czas tego nieróbstwa nie dawało mi to spokoju, ale okazało się, że potrzebny mi był impuls, kop, który to właśnie się pojawił. Dowiedziałem się, że dziadek, brat dziadka (czy jakoś takoś) mojego serdecznego kumpla, latał w Anglii Nigdy o tym nie rozmawialiśmy, bo jakoś nie było okazji. W końcu temat się pojawił i oczywiście nie daje mi już spokoju. A teraz do rzeczy. Ten Pan nazywał się kpt. Gustaw Radwański. Latał w składzie 151, 56, 607, od grudnia 1941 w 302, a potem w 316. Nie zasłynął specjalnie niczym, oprócz tego że był obwiniany za spowodowanie 13 lutego 1942 zderzenia z drugim samolotem, w efekcie czego poniósł śmierć pilot tego drugiego - sierż. Jan Musiał. Radwańskiemu udało się wylądować i przeżył. Jego samolotem wtedy był Spitfire Vb AB825 SZ-T I chcę go zrobić. Chcę zrobić model samolotu dziadka mojego kumpla Oczywiście interesują mnie wszystkie informacje dotyczące tego samolotu. Próbuję przebrnąć przez niezliczone ilości materiałów dot. Spitfirea, ale nie znalazłem nic, co by wskazywało że jest chociaż fragmentem SZ-T... No bo tak myślę sobie, że zrobić, postarać się fajnie zrobić po prostu VB z napisami SZ-T, to mało coś, że chciałbym umieścić na nim coś charakterystycznego dla tego egzemplarza, tego konkretnego samolotu... Dodam że skalą będzie 1:48, więc poszukiwane nawet najdrobniejsze szczegóły wyróżniające ten egzemplarz. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 30 Maja 2014 Autor Share Napisano 30 Maja 2014 Ten egzemplarz VB zbudowany był w Castle Bromwich, silnik Merlin. Powolutku zbieram jakieś informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Maja 2014 Share Napisano 30 Maja 2014 Za Spitfire Site: AB825 Vb CBAF M45 45MU 22-8-41 308S 9-9-41 316S 13-12-41 Collided with W3513 and abandoned nr Maidstone Kent 13-2-42 SOC 25-2-42 Sgt J W Musial killed Nic więcej nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 30 Maja 2014 Autor Share Napisano 30 Maja 2014 Co oznaczają te wszystkie rzeczy po numerze seryjnym? AB825 to dokładnie CBAF 300. M45 to pewnie silnik, a 45MU? Bo reszta dotyczy chyba pilota i samego zdarzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Maja 2014 Share Napisano 30 Maja 2014 22-8-41 przydzielony do 45 Maintenance Unit (warsztaty przygotowujące samoloty do służby z których były rozprowadzane do dywizjonów), 9-9-41 przydzielony do Dywizjonu 308, a 13-12-41 do Dywizjonu 316. Reszta jak pisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 30 Maja 2014 Autor Share Napisano 30 Maja 2014 Czyli teoretycznie wiem już chyba wszystko na temat tego czym latał W temacie dotyczącym tego konkretnego egzemplarza, plaża... Ani kawałka zdjęcia, czegokolwiek Już wiem, dlaczego wszyscy kleją Zumbacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 30 Maja 2014 Autor Share Napisano 30 Maja 2014 Powiedzcie mi, czy AB825 różnił się czymś istotnym i wyglądającym od innych serii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 31 Maja 2014 Share Napisano 31 Maja 2014 (edytowane) Niemal na pewno miejsce wypadku zostało sfotografowane przez służby (policja, oddział RAF badający wypadki). Nie wiem jednak jak można do takich zasobów dotrzeć. Chociaż z drugiej strony widok szczątków maszyny niewiele pewnie by powiedział o wyglądzie samolotu. Pozostanie Ci studiowanie zdjęć maszyn z tej samej serii, o ile takie znajdziesz i pogodzenie się z tym, że rekonstrukcja będzie tylko mocno prawdopodobna, a nie doskonała. Rozkład plam kamuflażu jest w zasadzie stały. Pozostanie Ci do rozwiązania kwestia szachownicy, jak duża i gdzie umieszczona i godła dywizjonu, o ile występowało. Google mówi, że na tym samolocie latali i zwyciężali F.Surma i M.Pisarek. Mógł mieć namalowane oznaczenia zwycięstw. Edytowane 31 Maja 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 31 Maja 2014 Autor Share Napisano 31 Maja 2014 A to ciekawe źródło może być, rzeczywiście... On wylądował. Wprawdzie awaryjnie, ale przeżył i zdaje się że nawet specjalnie mocno się nie poobijał, bo wg papierów latał jeszcze później na VC. Może samolot jednak nie był jakoś mocno zniszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 31 Maja 2014 Share Napisano 31 Maja 2014 A to ciekawe źródło może być, rzeczywiście...On wylądował. Wprawdzie awaryjnie, ale przeżył i zdaje się że nawet specjalnie mocno się nie poobijał, bo są wzmianki, że jeszcze latał później na VC. Może samolot jednak nie był jakoś mocno zniszczony. Google mówi, że opuścił samolot ze spadochronem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuch Napisano 31 Maja 2014 Autor Share Napisano 31 Maja 2014 Tak, generalnie malowanie z tego okresu na VB w 316 jest jakby dostępne, w 1:48 VB Tamiya ma kalki dla tego dywizionu Tak więc odtworzenie klasycznego dla momentu i dywizjonu spita nie powinno być problemem. No tak, oczywiście masz rację, tak uważnie czytam... To nie wróży dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.