Belwar Napisano 12 Lipca 2014 Share Napisano 12 Lipca 2014 Witam. Jestem nowy na tym forum. Trochę już kleje modele ( z 2 lata). Modele pokazuje głównie na starym PWM. Teraz chciałbym wystartować z projektem który wymaga sporo pomocy merytorycznej. Halifaxem 1586 eskadry specjalnego przeznaczenia GR A (z koniczynkami): W związku z 70 rocznica Powstania Warszawskiego będzie to hołd dla całej eskadry (planuje również liberatora - Nieciuka Goszczyńskiego) Do budowy wykorzystam zestaw Revella mając świadomość jego wad, niestety nie ma na rynku alternatywy ( jest tylko b stary zestaw matchboxa nie do dostania i też z wadami...) Do zestawu zakupiłem trochę dodatków: Na chwilę obecną walczę z śladami po wypychaczach: Po przeanalizowaniu zdjęć już wiem że kupiłem złe wydechy.. Nadal natomiast nie mam pojęcia jakich osłon chłodnic użyć oraz czy ten samolot posiadał węże do awaryjnego zrzutu paliwa. Wszelka pomoc mile widziana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elextronoid Napisano 13 Lipca 2014 Share Napisano 13 Lipca 2014 Może zacznę. Model zapowiada się dość ciekawie na pewno będę kibicował ale tak mała skala i blaszki to dla mnie czarna magia . PS. Fajnie że zdecydowałeś się odwołać do rocznicy powstania. Szacuneczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pomidor Napisano 13 Lipca 2014 Share Napisano 13 Lipca 2014 A jak chcesz rozwiązać problem nowego nosa, bo ten zestawowy jest kompletnie inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 13 Lipca 2014 Autor Share Napisano 13 Lipca 2014 Nosy są 2 w zestawie z wieżyczką i bez więc nie widzę problemu. Tu inbox: http://www.mojehobby.pl/products/Handley-Page-Halifax-Mk.I-II.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 13 Lipca 2014 Share Napisano 13 Lipca 2014 Chłodnice i wydechy jak na rysunku z pudełka, co zresztą widać na zdjeciu. Rury spustowe awaryjnego zrzutu paliwa też miał. Miłej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 13 Lipca 2014 Autor Share Napisano 13 Lipca 2014 Istnieje może jakaś fotka potwierdzająca te rury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 14 Lipca 2014 Share Napisano 14 Lipca 2014 Nie mam teraz dostępu do modelu, ale jak pamietam są tam rury jak na zamieszczonym przez Ciebie zdjeciu GRoA. Można kupić też Quickboosta, ale po co skoro zostawiasz te koszmarne gondole silnikowe made by Revell? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 16 Lipca 2014 Autor Share Napisano 16 Lipca 2014 Gondole zostają bo jakbym przy nich majstrował to niestety trzeba by zmienić prawie wszystko w podwoziu (nic by nie pasowało). Udało mi się natomiast zdobyć koła ze starego matchboxa tylko nie wiem czy jest sens je ładować. Na marginesie nie wiesz może czy celownik bombowy był demontowany w naszych halibagach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 17 Lipca 2014 Share Napisano 17 Lipca 2014 Na marginesie nie wiesz może czy celownik bombowy był demontowany w naszych halibagach? jak dobrze pamietam to nie widac ich na zdjeciach i raczej nie byly potrzebne do wykonywania zrzutow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 17 Lipca 2014 Autor Share Napisano 17 Lipca 2014 Ok po przejrzeniu kwitów wychodzi że masz rację. Wychodzi że nasz milusiński był wczesną wersją Mk II series 1a czyli maił rurki, wczesny typ chłodnic i woltów powietrza, trójkątne usterzenie tylne oraz zdemontowany celownik bombowy i tak właśnie będzie w moim modelu. Teraz tylko muszę znaleźć trochę czasu na klejenie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 18 Lipca 2014 Share Napisano 18 Lipca 2014 Największym problemem tego modelu są silniki i koła ( za mała średnica), ten problem rozwiązuje zestaw AEROCLUB, podobnie jak problem wydechów, chłodnic Gallay, śmigieł i kołpaków. Wszystko inne da się wykrzesać z zestawu Revell. Rur spustowych nie zauważyłem na nielicznch ujęciach tego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 19 Lipca 2014 Autor Share Napisano 19 Lipca 2014 No właśnie ja też ich nie widzę. Dotarłem dzięki kolegom do kilku fotek Wychodzi że po przekazaniu maszyny Polakom był on delikatnie modyfikowany (inne anteny pod kadłubem) Na żadnym ze zdjęć nie widać rur... Btw ten zestaw korygujący jest dostępny w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 20 Lipca 2014 Share Napisano 20 Lipca 2014 Bez wątpienia, samoloty były modyfikowane, także Liberatory. Nie znalazłem dla Mk II, series IA, takiej konfiguracji w żadnej publikacji dot. wersji Halifaxa. Mam na myśli zewnętrzne cechy - brak wieżyczki na kadłubie przy tym rodzaju przeszklenia nosa. Dopiero póżniejsze wersjie Mk V, miały taki zestaw. Tak, jak w Liberatorze Mk VI ( w USA wersja J) z przeszkleniem przodu przerobionym z wersji Mk III ( w USA D). Niestety zestawy Aeroclubu, który po śmierci jednego z właścicieli kilka lat temu, działa trochę nieoficjalnie i można tylko u nich dostać ten zestaw w cenie GBP 17,00 płacąc PayPalem. Kontakt:info@aeroclub-models.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.