Łyba Napisano 8 Grudnia 2014 Share Napisano 8 Grudnia 2014 Kupiona około pół roku temu Celica GT-Four w wersji rajdowej w końcu doczekała się pierwszych prac nad sobą. Celem projektu jest zbudowanie wersji cywilnej w limitowanej odmianie Carlos Sainz, a więc wszelkie rajdowe dodatki zostaną pominięte. Ma to być kopia mojego maleństwa: Karoseria po matowieniu papierem wodnym I po malowaniu podkładem Jutro być może pierwsza warstwa lakieru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 Musisz na to zwrócić uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2014 Tzn na co konkretnie, bo nie bardzo wiem o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 rucek wskazał jopę do szpachlowania, obstawiam że po drugiej stronie też jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2014 Hmm czyli mam zaszpachlować szczeliny oddzielające poszczególne elementy karoserii? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, bo wydaje mi się to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 nie no tych części nie wolno szpachlować, ten pasek wyglądał jak nadlewka która trzeba zetrzeć papierem ściernym. Teraz tak patrzę u siebie w zdjęciach że to koniec zderzaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2014 Hehe dobrze, że nie spieszyło mi się z tą szpachlą Rucek pytanko. Masz jakieś rady odnośnie klejenia podniesionych świateł? Jak na razie tylko przymierzałem bez kleju i ustawienie tej płytki za 1 razem tak, by była równo graniczy z cudem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 Starałem się zrobić w ten sposób aby za dużej szpary nie było, a następnie do uzyskania równej powierzchni papierem ściernym jechałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luzak Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 Coś mi tu nie pasuje: Skoro to ma być kopia Twojego autka co co w takim razie robią te wszystkie wloty powietrza na masce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 9 Grudnia 2014 Share Napisano 9 Grudnia 2014 Jak zrobi model to maskę wymieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2014 Moje autko to wersja GT natomiast jedyny model tego samochodu jaki znalazłem to wersja GT-Four (Carlos Sainz). Także niestety z wlotami, których u siebie w aucie nie posiadam nic nie zrobię, ale cała reszta ma być w miarę podobna do mojego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 10 Grudnia 2014 Share Napisano 10 Grudnia 2014 Wytnij wloty itp, zaklej styrenem i zaszpachluj. Będzie dużo lepiej wyglądać, a i satysfakcja milion razy większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian B. Napisano 11 Grudnia 2014 Share Napisano 11 Grudnia 2014 W Twoim aucie błotniki są seryjne a w tej poszerzone, także nie tylko maską różnią się te samochody. Ciekawy model się zapowiada. PS.Miałem kiedyś okazje przejechać się taką Celicą CS LE, szwajcarską wersją , cuuudo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2014 Zgadza się Carlos różni się troszeczkę od wersji GT. Ma inną maskę, przedni zderzak i i szersze błotniki. Co do usuwania wlotów w masce, to ciężki temat dla początkującego zwłaszcza, że musiałbym przerobić też zderzak i błotniki tak, aby cały model był kopią mojego autka. Poza tym to będzie wersja CS więc to wszystko jest jak najbardziej na miejscu, szkoda tylko, że wnętrze auta będzie musiało pozostać rajdowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 11 Grudnia 2014 Share Napisano 11 Grudnia 2014 http://www.mojehobby.pl/products/Toyota-Celica-GT-Four-RC.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 11 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2014 Dlaczego ja wcześniej tego nie znalazłem W takim razie ten model będzie pewnie jednak w wersji rajdowej, a potem jak starczy sił zrobię drugi cywilny Szkoda tylko, że cena trochę z kosmosu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 9 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2015 Jeżeli czyta to moderator to prosiłbym o zmianę nazwy tematu na celica gt four monte carlo rally. Troszkę podziałałem z modelem. Zawieszenie jest już gotowe. Całość malowana pędzelkiem. Z racji, że to mój pierwszy model, to myślę, że tragedii nie ma. W tej chwili powoli zaczynam składać w całość już pomalowaną kabinę. Nerwów zjadłem masę przy kalkach, a co to będzie gdy bedę nakładał kalki na karoserię :/ W kabinie miałem wiele problemów z malowaniem malutkich detali. Wyszły one co najwyżej średnio. Poniżej kilka fotek zawieszenia a jutro wrzucę kabinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2015 Panowie tragedyja Dzisiaj wziąłem się za malowanie karoserii i spieprzyłem robotę maksymalnie. Malowałem tak jak ludzie to robili na filmikach na youtube jednak doszedłem do wniosku, że farba coś słabo kryje i zacząłem opryskiwać karoserię farbą z mniejszej odległości. Okazało się, że za dużo farby poszło głównie na maskę (cała reszta wyglądała całkiem nieźle) i zaczęła z niej spływać W przypływie głupiego impulsu chciałem spłukać farbę wodą i pomalować maskę jeszcze raz na nowo. Poniżej zdjęcie tego co narobiłem z karoserią W tej chwili jedyne co przychodzi mi do głowy to starcie lakieru papierem ściernym do podkładu lub nawet do plastiku i rozpoczęcie całej operacji od nowa. Być może Wy macie lepszy pomysł jak uratować karoserię przed zniszczeniem? Najgorsze w tym wszystkim jest to, że powierzchnia stała się bardzo nierówna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 Musisz to zmyć nie zetrzec . Zanurzyć w płynie hamulcowy m dot3 lub dot 4 . Znajdź na forum bo nie jestem pewny który Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 20 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 20 Stycznia 2015 Wydaje mi się, że po godzinie tarcia papierem efekt jest całkiem ok. Mimo wszystko zmywać dotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Ja wrzuciłbym do dota albo cleanluxu (bezpieczniejszy), wyszorował go i dopiero szlifował.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccsrally Napisano 23 Stycznia 2015 Share Napisano 23 Stycznia 2015 nie wiem czym malowałes ale mozesz tez wymoczyc w krecie czyli granullki rozpuszczasz w wodzie i siup karoserie. pozniej szczoteczka cif i kasta bez szlifowania papierem jest gotowa do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 23 Stycznia 2015 Share Napisano 23 Stycznia 2015 nie wiem czym malowałes ale mozesz tez wymoczyc w krecie czyli granullki rozpuszczasz w wodzie i siup karoserie.pozniej szczoteczka cif i kasta bez szlifowania papierem jest gotowa do malowania. Bezpieczniej w dot 3 albo cleanlux jak wyżej napisane . Dot 3 orlenowski nie narusza plastiku revella i tamiya , sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.