Skocz do zawartości

Toyota Celica GT-Four Carlos Sainz Edition


Łyba

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiona około pół roku temu Celica GT-Four w wersji rajdowej w końcu doczekała się pierwszych prac nad sobą. Celem projektu jest zbudowanie wersji cywilnej w limitowanej odmianie Carlos Sainz, a więc wszelkie rajdowe dodatki zostaną pominięte.

 

Ma to być kopia mojego maleństwa:

n62t0j.jpg

 

Karoseria po matowieniu papierem wodnym

 

1zlsw7a.jpg

 

I po malowaniu podkładem

 

xctaax.jpg

 

Jutro być może pierwsza warstwa lakieru

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli mam zaszpachlować szczeliny oddzielające poszczególne elementy karoserii? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, bo wydaje mi się to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dobrze, że nie spieszyło mi się z tą szpachlą

 

Rucek pytanko. Masz jakieś rady odnośnie klejenia podniesionych świateł? Jak na razie tylko przymierzałem bez kleju i ustawienie tej płytki za 1 razem tak, by była równo graniczy z cudem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko to wersja GT natomiast jedyny model tego samochodu jaki znalazłem to wersja GT-Four (Carlos Sainz). Także niestety z wlotami, których u siebie w aucie nie posiadam nic nie zrobię, ale cała reszta ma być w miarę podobna do mojego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Carlos różni się troszeczkę od wersji GT. Ma inną maskę, przedni zderzak i i szersze błotniki. Co do usuwania wlotów w masce, to ciężki temat dla początkującego zwłaszcza, że musiałbym przerobić też zderzak i błotniki tak, aby cały model był kopią mojego autka. Poza tym to będzie wersja CS więc to wszystko jest jak najbardziej na miejscu, szkoda tylko, że wnętrze auta będzie musiało pozostać rajdowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ja wcześniej tego nie znalazłem

 

W takim razie ten model będzie pewnie jednak w wersji rajdowej, a potem jak starczy sił zrobię drugi cywilny

 

Szkoda tylko, że cena trochę z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Jeżeli czyta to moderator to prosiłbym o zmianę nazwy tematu na celica gt four monte carlo rally.

 

Troszkę podziałałem z modelem. Zawieszenie jest już gotowe. Całość malowana pędzelkiem. Z racji, że to mój pierwszy model, to myślę, że tragedii nie ma. W tej chwili powoli zaczynam składać w całość już pomalowaną kabinę. Nerwów zjadłem masę przy kalkach, a co to będzie gdy bedę nakładał kalki na karoserię :/ W kabinie miałem wiele problemów z malowaniem malutkich detali. Wyszły one co najwyżej średnio. Poniżej kilka fotek zawieszenia a jutro wrzucę kabinę.

 

208xrm8.jpg

 

295wajp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie tragedyja

 

Dzisiaj wziąłem się za malowanie karoserii i spieprzyłem robotę maksymalnie.

Malowałem tak jak ludzie to robili na filmikach na youtube jednak doszedłem do wniosku, że farba coś słabo kryje i zacząłem opryskiwać karoserię farbą z mniejszej odległości. Okazało się, że za dużo farby poszło głównie na maskę (cała reszta wyglądała całkiem nieźle) i zaczęła z niej spływać W przypływie głupiego impulsu chciałem spłukać farbę wodą i pomalować maskę jeszcze raz na nowo. Poniżej zdjęcie tego co narobiłem z karoserią W tej chwili jedyne co przychodzi mi do głowy to starcie lakieru papierem ściernym do podkładu lub nawet do plastiku i rozpoczęcie całej operacji od nowa. Być może Wy macie lepszy pomysł jak uratować karoserię przed zniszczeniem? Najgorsze w tym wszystkim jest to, że powierzchnia stała się bardzo nierówna.

 

98g0au.jpg

 

34snk77.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym malowałes ale mozesz tez wymoczyc w krecie czyli granullki rozpuszczasz w wodzie i siup karoserie.

pozniej szczoteczka cif i kasta bez szlifowania papierem jest gotowa do malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czym malowałes ale mozesz tez wymoczyc w krecie czyli granullki rozpuszczasz w wodzie i siup karoserie.

pozniej szczoteczka cif i kasta bez szlifowania papierem jest gotowa do malowania.

Bezpieczniej w dot 3 albo cleanlux jak wyżej napisane . Dot 3 orlenowski nie narusza plastiku revella i tamiya , sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.