maciej_1988 Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Witam, rozpoczynam warsztat mojego pierwszego ciągnika. Jego budowę rozpocząłem wiele lat temu, po krótkim czasie odpuszczając sobie całkowicie modelarstwo, teraz do tego wracam. poniżej zdjęcia tego co było stworzone kiedyś tam... Zastanawiam się nad rozklejeniem kabiny i pomalowaniem na nowo w bardziej odpowiedni sposób. Poza tym rama na pewno będzie w macie czarnym. Na początek zabiorę się za złożenie kabiny. Nowe zdjęcia z postępu prac wkrótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Kolor na fotelach to ten taki z palety pactry czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 12 Stycznia 2015 Share Napisano 12 Stycznia 2015 W sumie niepotrzebnie przerywales warsztat z naczepa, mogles dokonczyc. Beda jakies przerobki w Scanii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2015 Kolor na fotelach to Model Master 4711 - Armor Sand akrylowy. Możliwe że dokończę naczepę równocześnie z pracą nad ciągnikiem - ogólnie mam mało czasu na grzebanie przy tym więc robiąc 2 na raz będzie to strasznie długo trwało. Przeróbek raczej nie będzie, ten model chcę "poświęcić" na naukę wszystkich podstaw: czystego sklejania, malowania aerografem, kalek... Zastanawiam się nad przybrudzeniem go na koniec, tylko nie wiem czy będę umiał. Mam kilka pytań na początek: 1. Z zewnątrz planuję kolor czerwony z szarym grillem, ew. jakieś ciemne zderzaki - środek w beżu i świecącym czarnym chyba do tego nie pasuje? Warto rozkleić kabinę i pomalować na nowo? 2. ramę planuję malować czarnym matem - powinienem najpierw złożyć jak najwięcej elementów ramy, pomalować a potem resztę kleić do pomalowanych miejsc? 3. widziałem że wielu z Was malując male elementy mocuje je na wykałaczkach - czym je mocujecie? klejem jakimś po prostu? Wiem że pewnie większość z moich problemów jest dla Was oczywista do rozwiązania ale dla mnie niestety nie, mam nadzieję że robiąc ten ciągnik i naczepę dużo zdążę się nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 13 Stycznia 2015 Share Napisano 13 Stycznia 2015 3. widziałem że wielu z Was malując male elementy mocuje je na wykałaczkach - czym je mocujecie? klejem jakimś po prostu? Możesz kupić takie coś http://img26.imageshack.us/img26/2623/patafixadhesivebig.jpg lub to http://www.craftycrocodiles.co.uk/images/products/zoom/1286209788-34379600.jpg ja mam patafix i jest ok w rossmanie dostaniesz na bank i w papierniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2015 Takie to proste a w ogóle o tym nie pomyślałem, dzięki wielkie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 13 Stycznia 2015 Share Napisano 13 Stycznia 2015 Przy patafix lepiej elementy nabic dzien wczesniej , wtedy stwardnieje troche i nie bedzie taka elastyczna - lepiej bedzie sie malowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 17 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2015 Złożyłem kabinę i pomalowałem podkładem, jest kilka miejsc do szpachlowania. Poza tym pomalowałem ramę i kilka innych mniejszych elementów. Niestety mam problem z malowaniem, aero wywala mi takie małe kropki które widać na zdjęciach - nie wiem co źle robię i jak się pozbyć tego problemu. Poza tym w czasie malowania bardzo szybko brudziła mi się farbą końcówka dosłownie zatykając wylot, używam podkładu Vallejo i podaję go bezpośrednio z butelki po długim wstrząsaniu - powinienem dodawać jeszcze coś do rozcieńczania?? Poniżej fotki na których widać te kropki. Na przednim prawy, rogu kabiny, tylnym nadkolu i tylnej części ramy najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 17 Stycznia 2015 Share Napisano 17 Stycznia 2015 Hm, raz mialem taki sam problem z podkladem w sprayu, wsadzilem puszke do goracej wody na 10 minut, porzadnie wstrzasnalem i problem zniknal, ale rownie dobrze moze to byc brudna dysza w aerografie (tak mysle). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 18 Stycznia 2015 Share Napisano 18 Stycznia 2015 Co do mocowania drobnych elementów do malowania na zaostrzonych patyczkach, wykałaczkach itp to ja robię tak-- w powierzchni części której nie będzie widać wiercę malutkim wiertłem otworek i nadziewam część na wykałaczce czy innym ( patyczki do szaszłyków --skl.gosp.dom. ) Tak robię z częściami które mam malować na ten sam kolor. Nakrętka po dużym słoiku kawy wypełniona plasteliną , w tę plastelinę wbijam patyczki z częściami i maluję hurtem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 18 Stycznia 2015 Share Napisano 18 Stycznia 2015 Źle przykleiłeś tylną ścianę dokładnie część 206G powinna być na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Share Napisano 22 Lutego 2015 Tylna ściana już poprawiona, udało mi się ją wyciąć i wkleić na nowo. Zastanawiam się nad zrobieniem okablowania w ramie i na silniku, skąd najlepiej brać jakieś plany do stworzenia tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipjar222 Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 najprostsza instalacja do ciężarowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipjar222 Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 To akurat nie jest typowo Scania ale możesz się wzorowac .W Scani jest jeszcze wiecej tych przewodów pneumatycznych więcaj zaworów .Zasada jest taka że od przednich siłowników hamulcowych odchodzą przewody pneumatyczne i i od tylnych silowników odchodzą przewody pneumatyczne (wnowych ukladach od tylnych siłowników odchodzą po dwa przewody pneumatyczne ) Po drodze są zawory butle i inne pierdoly. Tyle na temat pneumatyki ciężarowej.Zależy jaki stopien skomplikowania Ciebie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej_1988 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Share Napisano 24 Lutego 2015 Dzięki wielkie. Jak na razie jakaś w miarę prosta wersja, spróbuję to robić pierwszy raz. Po obrazku trafiłem na tą stronę z której pochodzi, coś poczytam sobie więcej, dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipjar222 Napisano 24 Lutego 2015 Share Napisano 24 Lutego 2015 Jakbys miał jakieś pytania odnosnie pneumatyki cieżarowej slużę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.