Bajda Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Witam wszystkich. Po ukończeniu Mercedesa postanowiłem zabrać się za Volvo. Do pracy zabiorę się dopiero w sobotę, gdyż wtedy znajdzie się chwila na zaczęcie modelu, a warsztat można już dziś założyć. Ogólnie w planach mam następujące rzeczy: -Nałożyć kolor MOTIP 51U - Yellow Gold Metallic -Poprzerabiać odpowiednie części, gdyż niektóre pochodzą z I gen. -Poprawić niektóre rzeczy zawalone przez Italeri -Oczywiście zrobić okablowanie -i to co się jeszcze nasunie w międzyczasie. Trzy takie poglądowe zdjęcia, żeby nie było samego tekstu, oczywiście nie będę dawał zdjęć każdej wypraski bo po co? Oraz zdjęcie poglądowe tego co chcę osiągnąć: Oczywiście liczę na wasze podpowiedzi i rady Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian1234 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Witam będziesz musiał na pewno poprawić tylne zawieszenie bo pochodzi z modelu F będziesz musiał przerobić przednie na poduchy tak samo jak przednie>Przy silniku masz też trochę roboty bo miske olejową musisz zrobić nową i troszkę przy skrzyni podłubać.Tylne nadkola byś musiał zrobić (przerobić) co do wnętrza to tunel musisz wyrównać i obniżyć jeśli byś chciał jak ma oryginalny noi przede wszystkim fotele nowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Dlaczego przednie zawieszenie na poduszkach? Przeciez na resorach tez jest. Nie tylko tylne zawieszenie, ale wypadaloby przerobic cala rame, bo ta z pudelka jest od F12. Tu masz linka do warsztatu kolegi, tak na wypadek, jakby Ci sie przydal: http://truckmodelworld.net/forum/index.php?topic=8519.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian1234 Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Można i na resorach przednie zawieszenie ale ten kolega co podałeś ling tak i tak nie wygląda jak orginal bo to jest poprostu przerobiona rama od F-ki ogl czeka cię dużo roboty przy nim.Jeśli chcesz zrobić euro 5 to katalizator bedziesz musiał zrobić i adblue no i przedewszystkim zbiorniki do euro 5-atki.tak jak wcześniej pisałem masz dużo roboty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Zawsze mozna zrobic rame od podstaw skoro ta nie wyglada "jak oryginal" . Przerobic tez mozna, poza tym kto tam bedzie zagladal i sprawdzal zgodnosc z oryginalem, przerazajacej roznicy to tam nie widze - przede wszystkim tylne zawieszenie do przerobki, troche dlubania przy ramie, to wszystko. Jedynie zbiorniki trzeba bedzie zrobic od podstaw, bo jako takich w sprzedarzy nie widzialem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian1234 Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Jeśli chodzi o Euro 5 to na pewno trzeba będzie zrobić zbiorniki od podstaw ,ale jeśli chce zrobić Euro3 to nie musi robić zbiorników od podstaw ,ale wypadło by jak by dał drugi mniejszy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 6, 2015 Author Share Posted March 6, 2015 Dzięki panowie za podpowiedzi, niestety ramy od podstaw nie będę robił, bo szkoda czasu, lekkie poprawki i starczy. Aaa no i spokojnie, zbiorniki i inne duperele zostaną zrobione tak jak należy. A tymczasem udało mi się coś tam poskrobać przy silniku. Poprawiłem misę olejową i dorobiłem troszkę osprzętu. Mało zrobiłem, lecz jestem zadowolony z efektów. I na koniec jeszcze takie małe pytanie, mianowicie ile szpachlówka Tamiyi potrzebuje czasu, by można było przy niej majstrować? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 7, 2015 Author Share Posted March 7, 2015 Witam. Dziś dalej pracowałem nad silnikiem. Został pomalowany, doszło jeszcze kilka dupereli i zacząłem robić skrzynię. Jakiś większych przeróbek w niej nie będzie, co najwyżej dojdzie kilka kabelków. Oprócz tego wszystkiego dochodzi także rama, która na razie otrzymała nowe "przęsła". Rama (spokojnie, przęsła zostaną jeszcze poprawione ) Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian1234 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Rama wygląda dobrze ale miska olejowa jest troszkę za duża tak mi się wydaje i popraw filtry a tak wszystko git Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Miska, moim zdaniem jest okey, więc za bardzo nie będę się z nią bawił A tymczasem przez dzień dzisiejszy udało mi się wymodzić tylne zawieszenie. Nie wyszło perfekt jak prawdziwe, ale ważne że jakieś jest. Po za tylnym, złożyłem również przednie, oraz na koniec położyłem podkład. To chyba tyle na ten weekend, może jakieś pierdołki podorabiam jutro, ale w to wątpię. Najwyżej wszystko przełoży się na koleją sobotę, z resztą nie śpieszy mi się. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Lubie takie "dlubanie", swietnie Ci to wszystko wychodzi, czekam na wiecej . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 Dzięki. Witam. Jednak udało się znaleźć trochę czasu co za tym idzie, coś wymodziłem. Nie wiele tego jest, ale zawsze to bliżej niżeli dalej. Zostały wykonane trzy mocowania do zbiornika, boki zbiornika oraz osłona katalizatora. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oltrans Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Jesteś nie możliwy- tak pięknie ci idzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Fajnie, ze wszystko robisz "tak jak nalezy", osobiscie nie przepadam za bakami paliwa o przekroju "D", uwazam ze na prawdziwej ciezarowce te zbiorniki wygladaja komicznie, ale plus dla ciebie, ze robisz taki egzemplaz od podstaw , w modelarstiwe odzwieciedlenie zgodnosci z rzeczywistoscia to podstawa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 No to mamy kolejny MEGA warsztat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 No to mamy kolejny MEGA warsztat Jakiś "mega" to on nie jest w porównaniu do innych, ale dzięki. Witam. Dziś znalazłem chwilę czasu, więc postanowiłem zabrać się za niektóre elementy. Kilka godzin i powstały zbiorniki, taka uboższa wersja katalizatora, oraz zacząłem coś tam działać przy fotelach. Jakoś cudownie to to nie wyszło, ale czego można spodziewać się po żółtodziobie? Oczywiście katalizator oraz zbiornik Ad-blue zostanie jeszcze poprawiony. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Witam. Ostatnio nic nie dodaje, ale to nie znaczy, że nic się nie dzieje. Od czasu do czasu sobie dłubię przy ramie, dorabiam podzespoły, itp. Ogólnie na dzień dzisiejszy rama została uzupełniona o kable. Zostały dorobione obejmy, oraz pomalowane zbiorniki. To chyba tyle. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Rama wyglada pieknie, okablowanie tak samo . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Dziękuje. Witam. Prace powoli posuwają się do przodu. Na dzień dzisiejszy zbiorniki zostały opasane obejmami, silnik i chłodnica zostały wklejone w ramę oraz wykonałem górną osłone katalizatora. Rama dostała kolorek, ale będzie jeszcze domalowywana, gdyż po przyklejeniu pozostałych części zrobią się białe osady. Oczywiście silnik także zostanie jeszcze z retuszowany, gdyż zostały białe ślady po kleju. W międzyczasie zająłem się również pierdółkami (akumulator, rury dolotowe itp.) Na zdjęciach model nie ciekawie wygląda, ale w rzeczywistości jest już znacząca różnica. Także dziękuje za obejrzenie, na razie mam przerwę, lecz do czasu aż przyjdą farby i nowy klej. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Witam. Po ok. miesięcznej przerwie znów zacząłem grzebać przy modelu. Calutki dzisiejszy dzień zszedł na wykańczaniu ramy. Z nowości to tylko błotniki oraz skrócone piasty, gdyż reszta została przygotowana już kiedyś. Od następnego weekendu mam zamiar zabrać się za kabinę oraz za siodło, ale to jeszcze wielka niewiadoma. Jest kilka rzeczy do poprawy, ale to się zrobi w wolnym czasie. Dziękuje za obejrzenie, Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Podwozie wyglada bardzo dobrze, ale jakbys zrobil zdjecia na jednolitym tle, nie na magazynie, gdzie sa setki innych odwracajacych uwage detali to byloby lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oltrans Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Rama wygląda naprawdę świetnie gratulację! Kolego podał byś mi numery części typu lusterka prawe,lewe,boczne,oraz dwóch wycieraczek ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Dziękuje za miłe słowa. Kolego podał byś mi numery części typu lusterka prawe,lewe,boczne,oraz dwóch wycieraczek ? Pewnie. ;) Lusterka: lewe (E178) prawe (E191) wycieraczki (A158) Lusterko krawężnikowe (A173). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Niesamowita liczba przeróbek, to robi wrażenie, ale ja bym jednak dopracował koła, bo pozostawiałeś "zadziory" na felgach... Niemniej jednak wykonano tutaj kawał porządnej roboty, tak trzymaj, bo jest super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bajda Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Dziękuje. Witam. Od soboty zacząłem pracować nad kabiną. We wnętrzu skleiłem deskę rozdzielczą oraz wstępnie przerobiłem tunel. Na kabinę została nałożona farba oraz polerka. Szczerze to nawet jestem zadowolony pomimo iż jest kilkanaście przetarć, lecz zaznaczam że pierwszy raz zacząłem bawić się bezbarwnym oraz polerką. Idealnego lustra nie ma, ale coś tam odbija (Szczególnie gdy w pomieszczeniu jest ciemniej) Aaa no i przerobiłem uszczelkę oraz wtłoczenia na globie. Dziękuje za obejrzenie, Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.