Jump to content

Porsche Tamiya w 1:24 i błędy.


Endi3
 Share

Recommended Posts

Witam!

Postanawiając odpocząć od pancerki zabrałem się do budowy samochodu. Na pierwszy ogień poszedł model Tamiya - Porsche 959, - podkład Mr.Surfacer 1200, farba : Tamiya TS-8. Podczas malowania farbą spray ( druga warstwa ) powstało kilka byków, jak na zdjęciach. Proszę o podpowiedź - co poszło nie tak i jak z tego wybrnąć ?

Z góry dziękuję

Andrzej.

 

IMG_5395_zpsfr2kgqcf.jpg

a3_zps6n7xdaui.jpg

IMG_5393_zpsltpttwht.jpg

IMG_5392_zpsuht3iiyw.jpg

a1_zpsipishbj0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że tylko te miejsca? Czy po psiknięciu nie będzie wyraźnych różnic pomiędzy szlifowanymi miejscami a nie "ruszaną" resztą? Przez 20 lat sklejania pancerzy w 1:35 nie miałem tego typu problemów, dla mnie to nowość

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że tylko te miejsca? Czy po psiknięciu nie będzie wyraźnych różnic pomiędzy szlifowanymi miejscami a nie "ruszaną" resztą? Przez 20 lat sklejania pancerzy w 1:35 nie miałem tego typu problemów, dla mnie to nowość

W 1:24 aero, niestety, lubi pluć farbą - w odróżnieniu od 1:35 gdzie takie zjawisko nie występuje.

Najpierw zeszlifuj (wszystko na mokro) bąble, potem całą kastę przeleć drobnym papierem (5000-1000) lub pastą polerską. Jeśli ślady po bąblach zostaną trzeba trysnąć lekko całą karoserię.

Link to comment
Share on other sites

Tak, tylko że używałem farby w sprayu..

To moja teoria poszła się...

Może jakaś kiepska farba, podaj nazwę żeby wiedzieć czego nie kupować.

Albo po prostu za grubo chciałeś naraz. Farby błyszczące szybciej robią zacieki niż matowe.

Edit: Teraz zauważyłem, że piszesz Tamiya więc na farby raczej nie należy winić.

Link to comment
Share on other sites

Farbę podgrzałem w ciepłej wodzie, brak zacieków Nauczyłęm się również, że nie należy przecierać błędów aż do plastiku - na zdjęciu linia biegnąca wzdłuż nadkola.. pewnie farba nie pokryje ?

 

IMG_5398_zpsog8jwgdk.jpg

IMG_5397_zps3quar9l0.jpg

IMG_5396_zpsdyilaihu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak robisz poprawki, to szlifujesz, szpachlujesz aż będzie dobrze, maskujesz taśmą po liniach podziału i malujesz cały element od początku, czyli podkład i baza. Masz bardzo chropowatą fakturę powierzchni. Jeśli to nie metallic, to chyba trzeba to przepolerować. Nie wiem, czy gloss przykryje takie nierówności.

Link to comment
Share on other sites

No i właśnie przedobrzyłem, niestety przetarłem do rozjaśnień co sugeruje bliskość podkładu..

Nawet nie na krawędziach, a płaskich powierzchniach.. I teraz : za mocno, za mało warstw farby, a może 2500 to za za duże ziarno ? A może z krótki czas schnięcia - szlifowanie po ok 2 h. od malowania

Link to comment
Share on other sites

Witam

Maluję tylko sprayami tamki karoserię i bład jaki zrobiłeś z tymi bąbelkami to kończysz malować/przyciskać spust jak jeszcze jesteś na modelu,wyjedź troszkę za i skończ malować.Spray ma to do siebie że czasmi podczas kończenia malowania potrafi splunąć bo zmniejsza się ciśnienie. Co do skórki pomarańczy to możesz troszkę więcej lać farby wtedy będzie połysk. Co do podgrzania puszki to dobry pomysł. Jak wyjdzie babol to tylko lekko zmatuj go nie przecierając do plastiku. później cały model możesz polecieć sprayem bez matowanie gdyż lakier troszkę rozpuszcza poprzednia warstwę i będzie się trzymał super. Pomaluj kastę klarem topcoat to będzie super połysk.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.