Skocz do zawartości

Ferrari California 1:24 Revell, Hobby Design


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

...GX100 i wypolerowany na lustro...

 

GX100 na wyschnięcie potrzebuje godziny w mojej suszarce. Na wyschnięcie nie na utwardzenie. Jego charakterystyczną cechą będzie to że jak popukasz delikatnie w kastę paznokciem będzie wydawała "miękki dźwięk". Po 12 tygodniach kiedy powtórzysz tę czynność usłyszysz coś zupełnie innego. Trudno to opisać, ale w drugim przypadku lakier nie tylko wysechł ale także się utwardził. Obydwa lakiery można polerować, ale efekty są zgoła różne i co więcej kiedy zaczniesz polerować lakier nieutwardzony, choć suchy, może po czasie dojść do takiego efektu jak na zdjęciu (pod pierwszą już twardą warstwą lakieru jest jeszcze coś co nie odparowało). Co ciekawe nie jestem przekonany, czy dłuższe (np 6 godzin x 3) utwardzi lakier. W moim przypadku tak nie było i nie do końca wiem dlaczego. W każdym bądź razie przy wielu warstwach GX100 sugeruję odczekać min. tydzień, a najlepiej dwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Na silniku rzuca mi się w oczy, że jeden pasek jest cofnięty.

Ale te opony to straszne są...

Poprawiałem, już raz, lepiej nie umiem. Nie sądziłem, że kiedyś to powiem, ale "w realu nie widać" ;) Cywile to jednak nie samoloty...

 

Bo to opony od traktora... Wymień na jakieś nisko profilowe

W ten model więcej nie inwestuję, ale następny Close Top będzie miał takie

hydhd03-0205_1.jpg?v=0000000001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie tak nie powiedziałem

 

Ja też nie napisałem, że tak powiedziałeś. Zwyczajnie się zapytałem. Opony nisko profilowe są dość tanie i mógłbyś je założyć, co z pewnością podniosłoby atrakcyjność (i "merytorykę") tego co wydłubałeś do tej pory. Trochę szkoda go zostawić na takich "kiełbasach". no ale to twoja decyzja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony niskoprofilowe do felg zestawowych to będzie niestety porażka. Przymierzałem takie rozwiązanie i całość po prostu jest za mała, głupio wygląda w nadkolu. Trzeba kupić większe felgi i dopasowane do nich niższe opony, to jedyne sensowne rozwiązanie wg mnie. Ale jak powiedziałem, w ten model już nie chcę inwestować.

 

Btw. Co to znaczy tanie? Jestem świeży w cywilach i nie mam rozeznania w rynku. Jedyne co znalazłem to żywiczne komplety HD, ale one zbyt tanie nie są - kilkadziesiąt złotych za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Btw. Co to znaczy tanie? Jestem świeży w cywilach i nie mam rozeznania w rynku. Jedyne co znalazłem to żywiczne komplety HD, ale one zbyt tanie nie są - kilkadziesiąt złotych za komplet.

 

Faktycznie użyłem określenia, którego sam nie lubię. Z tego co pamiętam ten komplet kosztował (bez stickerów i wentyli) ok. 50 zł.

 

SYrdiBV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i co za producent, bo wygląda przyjemnie Z większością zestawów aftermarketowych jest taki problem w przypadku tej Californii, że komplety mają 4 koła o tej samej wielkości, a w Californi Revella tylne koła są większe.

 

Składak. Felgii wyczajone na e-bayu z tego co pamiętam. Chyba HD. Opony dobrane z Allegro. Co do wielkości to te tylne mają być "większe".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te felgi to chyba BBS F1 firmy T2M.

 

Felgi T2M są dwuczęściowe: aluminiowe obręcze i żywiczne "szprychy". Na fotkach Dorotki tego nie widać.

Ja stawiałbym na:

 

HD03-0087A.jpg

 

Niestety też trudno dostępne :-(

 

Podobny wzór ("gęściejszy") robi również HD:

 

HD03-0160-01.jpg

HD03-0160-02.jpg

HD03-0160-03.jpg

 

Dedykowane do F458. Mają tą zaletę, że są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi T2M są dwuczęściowe: aluminiowe obręcze i żywiczne "szprychy". Na fotkach Dorotki tego nie widać.

 

Ale mają właśnie te charakterystyczne miejsca na nakrętki, sam mam te BBS w wersji simplified, właśnie tak wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Troszkę ten temat kół i balonowych opon nie dawał mi spokoju. Zrobiłem pomiary.

 

Fabrycznie w Californi montowano koła w rozmiarze 19'' albo 20''. Weźmy felgę 20''. W przeliczeniu na cm w skali 1:24 wychodzi 2.1cm średnicy felgi. Felgi plastikowe w modelu Revella mają średnicę 2.1cm czyli prawidłową! Wychodzi na to, że projektant zrobił za duże nadkola i zdecydowali je wypełnić oponami. Gdybym chciał zatem zastępować fabryczne koła jakimiś żywicami, to muszę szukać co najmniej 21''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz tego tak liczyć, 21mm w cywilce 1:24 uważa się za 18,5".

Ogólnie czy to Fujimi, Aoshima czy Hobby Design jest tak:

18" 20mm

19" 22mm

20" 23,5m

Taka 20" Aoshimy z normalną opona, a nie naciąganą ma 29mm i myślę, że na pewno tu by starczyła.

 

Ale ogólnie w tym co Revell dał to profil to jedno, ale tez bezkształtne gładkie ścianki chyba są najgorsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.