Jump to content

Coppercat

Members
  • Posts

    1,441
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Coppercat last won the day on April 30 2019

Coppercat had the most liked content!

Reputation

37 Excellent

Personal Information

  • Location
    Częstochowa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zrobiłem ten model jakiś czas temu. Szprychy trzeba "poprawić" po zestawowej wyginarce. Po prawej szprychy wygięte zaginarką, po lewej skorygowane. Inne ujęcie: Nie rozumiem dlaczego fotka jest do góry nogami
  2. Witam po dłuuugiej przerwie, Odświeżyłem wątek (fotki). Wróciły wspomnienia.......
  3. Dziś przymiarki silnika do podłogi: CDN
  4. To jest to, co tygryski lubią najbardziej Fajny warsztat Będę obserwował. Maska powinna mieć zawiasy . Dasz radę
  5. Pracuję nad silnikiem. Początkowo planowałem wszczepić silnik od Porsche 356, ale ostatecznie postanowiłem powalczyć z "połówką" z zestawu. Odlew nie jest rewelacyjny, ale może uda się go jakoś sensownie obrobić i "doszczegółowić". Wyglądało to nieciekawie więc zabrałem się za detailing. Pierwsze kabelki, druciki itp.: Profil24 przewidział układ zapłonowy 4-ro świecowy. Zmieniłem to na 8 świec (2 na cylinder) i dwa aparaty zapłonowe. Wszytko po to, żeby nadrobić brak szczegółów odlewu. Równolegle robię różne detale do późniejszego wykorzystania. Drzwi z zawiasami: CDN
  6. Dłubaniny ciąg dalszy. Zrobiłem deskę rozdzielczą (prawie kompletną). Na pierwszy ogień poszły otwory pod zegary i przełączniki. Potem podkład i kolor bazowy. Jako bazy użyłem farby Gravity Lago Green (GC-2199) z palety Porsche. Fotka z: https://gravity-colors.com/model-car-paints/126-09-gc-2199/ Przegroda przednia z deską rozdzielczą: Kompletna deska rozdzielcza z podłączonym podświetleniem zegarów. Dłubnąłem co nieco przy tzw. bagażniku: Wszystko narazie złożone na słowo honoru. CDN
  7. Żywica od Profil24 nie rozpieszcza Oprócz bąbli, wżerów, rys i niedolewów trzeba walczyć z brakiem spasowania elementów. Może to normalne, ale ja się z tym pierwszy raz spotykam Na początek poszły paski PS różnej grubości e celu załatania szpar między "blachami" kasty. Potem szlifowanie, suszarka do włosów i pasowanie. Potem w ruch poszedł Proxxon z różnymi frezami. Powstały otwory na światła, siatki w tylnej części kasty oraz bruzdy pod okablowanie wewnątrz. Następnie pierwsza warstwa podkładu i szlifowanie. Żeby się nie zniechęcić do modelu w tzw. międzyczasie dłubałem przy kołach, kierownicy i tylnych światłach. Koła napompowane i wyważone: Propozycja tylnych świateł: Kierownica powstała z zestawowej blaszki i żywicy, plus szpilka, igła od strzykawki, sticker z logo i żywicy UV. CDN.
  8. Tak sobie wyobrażam wersję cabrio:
  9. Dawno mnie tutaj nie było........ Zdecydowałem się założyć ten warsztat, bo na Facebook'u to nie to samo. Plany są następujące: - dwa modele Porsche 550. Wersja coupe - Profil24 i wersja cabrio - USCP. Oba modele żywiczne do ostrej modyfikacji (jak dla mnie). - możliwie duży stopień detailing'u (druty, śrubki, blaszki, kalki itp.). - otwarcie najlepiej wszystkich drzwi, bagażników, pokryw itp. - model coupe ma być postawiony na lawecie, a cabrio na przedłużonym VW T1. - pełne oświetlenie modeli (łącznie z deskami rozdzielczymi). Mam nadzieję, że będzie sporo dobrej zabawy Bazę stanowić będą modele żywiczne: - stary wypust firmy Profil24. Marna jakość odlewów, zero spasowania, toporna kasta, która waży chyba z pół kilograma. - nowość ukraińskiego USCP. Dobra jakość odlewów, ale brak silnika, pokrywa silnika i maska odlane razem z nadwoziem, że o drzwiach nie wspomnę. Dla zilustrowania wrzucam fotki z porównania karoserii obu modeli: I transkit'u USCP do VW T1 (T2 ?) Tyle tytułem wstępu. Prace początkowe już ruszyły. Będę opisywał postępy na bieżąco. Pozdrawiam, Jacek
  10. Mam to samo Motorek (czyli motocykl) piękny, gratulacje Wszystkiego najlepszego w Nowym 2021 Roku
  11. Świetny pomysł Gratulacje. Brakuje tyko kanapy
  12. Może być ciekawie. Siadam i obserwuję :-)
  13. Na czym polegają te korekty ? To możliwe ??? Mam fatalne wspomnienia z połączenia bazy wodnej (akryl) z lakierem 2K. Po kilku miesiącach baza zaczęła żyć własnym życiem. Wystąpiły pęcherze i pomarszczenia. Nigdy więcej !!!
  14. Talk dodawałem do podkładu. Można spróbować z farbą, ale pomyślałem, że będzie lepiej kryło, jak talk będzie już w podkładzie. Talk super drobny. Nie pamiętam skąd go mam.
  15. Dzięki uprzejmości Emet Brown dostałem do testów dwie farby marki Creative Colors. Jedna z nich to baza California Sage z palety Aston Martin'a. Druga farba to Ivory do tapicerki: Wykonałem testy "łyżeczkowe" dla obu farb. Dla porównania do testów włączyłem zielony metalik Zero Paints. Oznaczenie ZP na fotkach (CC Creative Colors). Celem było porównanie ziarnistości pigmentu ZP i CC. W obu przypadkach jako clear zastosowałem Gunze GX100. Wynik porównania był zdecydowanie na korzyść CC. W farbie ZP pigment jest rażąco widoczny. Przekonałem się o tym malując dedykowanym kolorem model np. MB SLR. Wygląda na to, że ZP to zwykłe lakiery samochodowe podobne do tych z mieszalni farb. W przypadku farby CC pigment był niezauważalny nawet przy zdjęciach robionych z lampą błyskową. Jak dla mnie - mistrzostwo świata ! Test farby CC do tapicerki przeprowadziłem dla czterech przypadków: 1 - Malowanie na szarym podkładzie Surfacer 1200. 2 - Malowanie na szarym podkładzie Surfacer 500 (podkład aplikowany na małym ciśnieniu z dużej odległości). 3 - Malowanie na szarym podkładzie Surfacer 500 z dodatkiem bardzo drobnego talku w celu uzyskania struktury zbliżonej do tapicerki tkaninowej. 4 - Malowanie na pogniecionym papierze do pieczenia w celu uzyskania faktury "zmęczonej" skóry. Ocenę efektów zostawiam Szanownym Oglądaczom, ale zaznaczam , ja jestem zachwycony. Można za pomocą tej farby uzyskać rożne efekty w prosty sposób. Podsumowując: myślę, że mamy dostępne na krajowym rynku farby MODELARSKIE mocno konkurencyjne dla przereklamowanych farb ZP, ale również lakierów z wyższej półki (Gravity, Gaia). Bardzo się cieszę, że miałem przyjemność testować te farby. Dzięki Tomku :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.