Skocz do zawartości

Firma PST


BlackMagic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post i nie mam pojęcia do jakiego tematu go podpiąć ;/

Więc no, chciałem zapytać co sądzicie o firmie PST, chciałbym zakupić od nich ISU-152-1, lub SD.KFZ 173 Jagdpanther w 1/72 gdyż cena przyzwoita i w sumie sklejałem modele z FTF wrzesień 1939, także chce zacząć od czegoś taniego i żeby też było co sklejać ;p. Aha i jestem początkującym modelarzem więc nie licze na super jakość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PST - oda do szpachli i pilnika, spasowanie części niespecjalne. Jeżeli Twoje doświadczenie pancerniackie kończy się na modelach FTF to drogą przez mękę będą ogniwkowe gąsienice w wydaniu PST - paskudnie spasowane. Początkującemu nie polecam. Jeżeli masz ochotę na ISU-152 w 1:72 to rozważ model od Italeri (uwaga - nie ten sprzedawany po dwa, uproszczony, tylko sprzedawany po jednym) - nieporównywalnie lepsze spasowanie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwielbiam modele PST.

W stosunku firm PST i italeri jeśli chodzi o ISU.

Przede wszystkim tylko PST robi wersję 152-1 czyli z działem BL

Pod drugie....powodzenia w szukaniu w sensownych pieniadzach modelu ISU z italeri ale wersji klasycznej a nie snap czyli mooooocno uproszczony.

Jak znajdziesz "pełny" model to mozesz sie zastanowić ale i tak bedzie to tylko wersja Isu-152 z działem ML-20 a nie BL.

Moim zdaniem najwiekszym moze nie tyle błędem co uproszczeniem są gąsienice z modeli PST. Tutaj rządzi Italeri ale znowu od klasycznych serii ,piszę tu o osobnych ogniwach gąsienic.

Ja zakupilem sobie IS-2od italeri w zasadzie tylko dla gąsienic ,które obecnie odlewam dla siebie jako kopie i zmieniam do modeli PST z serii KV oraz IS/ISU.

Gąsienice PST są nieco trudne w obróbce ,przynajmniej te pojedyncze ogniwa. Przy klejeniu najlepiej odciąć zęby na kole napędowym w miejscu gdzie leżą ogniwa i dalej to już idzie ok.

Ps

PST nie robi Jagdpanthery !!!!!